نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

بازگشت آیتم‌های Unique و Legendary و جایگزین شدن آن‌ها با Mythic در Diablo 4

بلیزارد در گزارش جدیدی که به منظور تشریح ویژگی‌ها و تغییرات بازی دیابلو 4 منتشر کرده، جزئیات جدیدی از انواع سلاح‌ها، افیکس‌های مربوط‌به آیتم‌های مختلف و بازگشت آیتم‌های یونیک و لجندری به بازی را ارائه کرده است.

توسعه‌دهندگان بلیزارد بار دیگر صحبت از بازی Diablo 4 را به میان آورده و اینبار بیشتر در خصوص طراحی آیتم‌های مختلف بازی توضیح داده‌اند. در جدیدترین گزارش سازندگان Diablo 4 از روند پیشرفت توسعه بازی، جو شلی، طراح ارشد این بازی جزئیات دقیقی از انواع سلاح‌ها، افیکس‌های مربوط‌به آیتم‌های مختلف و بازگشت آیتم‌های یونیک و لجندری به بازی را ارائه کرده است.

براساس اظهارات شلی، حالا سلاح‌های مختلف بازی در یک کلاس مشخص، سرعت و ویژگی‌های متفاوتی خواهند داشت؛ بنابراین گرزهای چوبی (وندها) سریع‌تر ولی ضعیف‌تر از نیزه‌های بلند عمل می‌کنند و به همین ترتیب شمشیرها و گرزهای فلزی عملکرد متفاوتی نسبت به هم خواهند داشت.

بلیزارد سعی کرده تا آیتم‌های لجندری طوری طراحی شوند تا موجب منسوخ شدن آیتم‌های Magic و Rare نشده باشند. توسعه‌دهندگان بازی برای این منظور Affixهای آیتم‌های مجیک را قوی‌تر از سایر آیتم‌های بازی طراحی کرده و ظرفیت مقدار Affix برای آیتم‌های مجیک را به عدد پنج رسانده‌اند.

به همین ترتیب، افیکس‌های Legendary به‌صورت رندوم و اتفاقی دریافت خواهند شد. آیتم‌های لجندری دارای چهار Affix و یک Legendary Affix هستند که عملاً آن‌ها را به یک آیتم Rare با یک قابلیت رندوم Legendary تبدیل می‌کند. برخی از Legendary Affixها تنها برای یک کلاس ویژه طراحی شدند و برخی دیگر به‌صورت عمومی قابل استفاده هستند.

Diablo 4 loot deep-dive

یکی دیگر از نکاتی که در این گفت‌وگو به آن اشاره شد، حذف آیتم‌های Mythic به منظور جا باز کردن برای آیتم‌های یونیک بود. شلی در اینباره می‌نویسد:

«ما همچنان به ایده‌ی آیتم‌های Mythic علاقه‌مند هستیم اما قصد نداریم آیتمی را طراحی کنیم که موجب بی ارزش شدن سایر موارد شود. بنابراین فعلاً آیتم‌های افسانه‌ای کنار گذاشته می‌شوند. یکی از ویژگی‌های Mythicها که علاقه زیادی به آن داشتیم، دریافت یک پودر لجندری به همراه یکی از این آیتم‌ها بود؛ بنابراین این مکانیزم در طراحی اساس سیستم لجندری نیز اضافه شده است.»

Diablo 4 loot deep-dive 2

آیتم‌های یونیک، کاملاً «مضمونی» طراحی شدند و هریک از آن‌ها ویژگی‌های ظاهری متمایزی دارند. تعدادی از نمونه‌هایی که توسط بلیزارد به آن‌ها اشاره شده عبارت‌اند از Kilt of the Plaguebringer، Stormwalker's Cudgel و Mad Wolf's Glee.

در پایان، همان‌طور که در گزارش قبلی نیز به آن اشاره شده بود، اعلام شد که در بازی دیابلو 4 کل سیستم پودرهای Ancestral/Demonic/Angelic کنار گذاشته خواهد شد. البته بلیزارد در تمامی گزارش‌هایی که تاکنون برای تشریح ویژگی‌ها و تغییرات Diablo 4 اعلام کرده که پیشنهاد‌ها و انتقادات کاربران می‌تواند مستقیماً روی حذف یا اضافه کردن ویژگی‌های مختلف این بازی تأثیرگذار باشد.

حدوداً دو ماه پیش، اطلاعات جدیدی را در ارتباط با بازی Diablo 4 منتشر شده بود که به سیستم ویژه‌ی Sorceress Enchantment و مکانیزم کسب مهارت‌ها و تلنت‌های بازی تمرکز داشت. شما می‌توانید با مراجعه به لینک مطلب پیش رو، در اینباره بیشتر بخوانید. بازی Diablo 4 هنوز در مراحل ساخت و توسعه به سر می‌برد و این بدان معنی است که تیم سازندگان این بازی در بلیزارد همچنان جزئیات و اطلاعات مربوط‌به ویژگی‌های بازی را در قالب به‌روزرسانی‌های سه‌ماهه و به آرامی با مخاطبان در میان خواهند گذاشت.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده