نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

جزئیات آمار فروش کنسول‌های سونی و مایکروسافت در فرانسه؛ PS5 با اختلاف پیشتاز است

براساس آمار وبسایت Ludostrie، پلی استیشن 5 تاکنون در فرانسه ۱۰۷ هزار واحد به فروش رسانده که این آمار برای ایکس باکس سری ایکس به ۳۷ هزار دستگاه می‌رسد.

حدود یک ماه از آغاز عرضه کنسول‌های نسل نهم توسط سونی و مایکروسافت می‌گذرد. باوجود شرایط و مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا در جهان، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس در موعد مقرر به بازار عرضه شدند و به نظر می‌رسد که کنسول جدید سونی شرایط بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد. براساس آمارهای منتشر شده، PS5 تاکنون رکوردهای متعددی را به نام خود ثبت کرده که از جمله‌ی آن‌ها، می‌توان به بالاترین میزان فروش تاریخ کنسول‌های بازی در بازار ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

حالا به نظر می‌رسد که جزئیات تازه‌ای از وضعیت بازار کشور فرانسه منتشر شده که نتایج آن چندان هم دور از انتظار نیست. جایی که کنسول سونی کمی فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده و ایکس باکس تاحدودی ضعف نشان داده است.

براساس گزارش وبسایت Ludostrie، سونی تاکنون ۱۰۷ هزار دستگاه کنسول PS5 را در این کشور به فروش رسانده که این آمار حاکی از ثبت رکورد بهترین شروع یک کنسول بازی در تاریخ فرانسه است. رکورد قبلی در دست نینتندو سوییچ بوده که با اختلاف اندکی ۱۰۵ هزار کنسول را در یک ماه نخست عرضه خود به ثبت رسانده بود. بعد از کنسول قابل حمل نینتندو، PS4 قرار دارد که ۹۰ هزار واحد را به فروش رسانده بود.

کنسول ها و بازی های نسل نهمی سونی و مایکروسافت

از سوی دیگر، مایکروسافت با ثبت آمار ۳۷ هزار واحدی خود، فاصله زیادی با رقیب ژاپنی خود دارد. جالب اینجا است که این تعداد حتی پایین‌تر از آمار فروش ایکس باکس وان در موعد مشابه بوده است؛ کنسولی که در عرض یک ماه، ۵۰ هزار واحد فروش را در فرانسه به ثبت رسانده بود.

این اعداد، شباهت زیادی به وضعیت عملکرد دو کنسول در بازار کشور اسپانیا دارد. طبق آماری که در وبسایت Juexvideo ارائه شده، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در این کشور اروپایی نیز فاصله نسبتاً یکسانی را داشته و به همین ترتیب عملکرد PS5 بهتر از PS4 و سری ایکس ضعیف‌تر از ایکس باکس وان بوده است.

سابقه نشان داده که برند پلی استیشن در مقایسه با ایکس باکس همواره فروش قوی‌تری در منطقه اروپا داشته است. بنابراین انتظار می‌رفت که شاهد ثبت چنین آماری باشیم. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که هردو شرکت مشکلات متعددی را در بحث کمبود تولید کنسول‌های خود تجربه کردند و این موضوع نیز در ثبت آمار فوق بی اثر نبوده است. هرچند به نظر نمی‌رسد که این اختلاف در ادامه و با عادی شدن شرایط نیز تغییر چندانی بکند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده