نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷

پلی استیشن 5 رکورد فروش ماه اول عرضه کنسول‌ها در آمریکا را شکست

در طول مدت یک ماهه‌ای که از زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 می‌گذرد، رکوردهای متعددی توسط کنسول جدید سونی جا به جا شده که جدیدترینِ آن، بیشترین آمار فروش یک کنسول در ماه اول عرضه رسمی در کشور آمریکا است.

براساس داده‌های جدید شرکت آنالیز و تحقیق NPD در ماه نوامبر، کنسول جدید پلی استیشن 5 چندین رکورد جدید را از خود به جا گذاشته که از جمله‌ی آن باید به بالاترین نرخ فروش یک کنسول در طول ماه اول عرضه برای بازار ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. این رکورد پیش از این در اختیار پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۳ بود.

مت پیسکاتلا از گروه NPD در پست جدید توییتری خود اعلام کرده که:

«PS5 رکورد بالاترین آمار فروش ماه نخست عرضه یک کنسول را در زمینه‌ی تعداد و فروش دلاری از آن خود کرده است. رکوردی که پیش از این در اختیار PS4 در سال ۲۰۱۳ بود. این رقم در تاریخ عرضه پلتفرم‌های سخت افزاری گیمینگ در بازار ایالات متحده آمریکا بی‌سابقه است.»

پلی استیشن 5 در کنار لوگوهای پلی استیشن

درحالی که PS5 به رکوردشکنی در زمینه فروش دلاری کنسول‌های بازی ادامه می‌دهد، کنسول نینتندو سوییچ همچنان به فروش فوق العاده خود از نظر تعداد واحدهای عرضه شده ادامه می‌دهد. پیسکاتلا در ادامه اضافه می‌کند که در عرضه یک ماه گذشته، جمعاً ۷ میلیارد دلار در حوزه گیمینگ هزینه شده که شامل سخت افزار، نرم افزار و سایر هزینه‌های جانبی می‌شود. این مقدار، در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. تنها در حوزه سخت افزار، ۴ میلیارد دلار درآمدزایی ثبت شده که این میزان نیز ۳۴ درصد بیشتر از سال قبل است. رشد ناگهانی این آمار به لطف عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس محقق شده است.

صرف نظر آمار فروش کنسول‌های پلی استیشن 5، به بازی Spider-Man: Miles Morales به عنوان سومین بازی پرفروش ماه اشاره شده است. این بازی به صورت انحصاری برای کنسول‌های سونی منتشر شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین بازی‌های حین عرضه PS5 شناخته می‌شود. اسپایدرمن مایلز مورالز در جایگاه دومین بازی پرفروش در میان سایر آثار ابرقهرمانی نیز حضور دارد. رتبه اول همچنان در اختیار قسمت قبلی همین مجموعه، یعنی Marvel’s Spider-Man در سال ۲۰۱۸ قرار دارد.

اسپایدرمن درحال تار تنیدن در بازی Spider-Man Miles Morales

علاوه بر این موارد، کنترل دوال سنس در جایگاه نخست فهرست پرفروش‌ترین لوازم جانبی گیمینگ در یک ماه گذشته قرار داشته است. این آمار، دسته‌ی جدید سونی را در بالاترین جایگاه پرفروش‌ترین گیم پدهای تاریخ بازار آمریکا در طول ماه نخست عرضه رسمی قرار می‌دهد. در ادامه می‌توانید فهرست کامل پرفروش‌ترین بازی‌های ماه نوامبر را مشاهده کنید:

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی ماه نوامبر در بازار آمریکا:

  1. Call of Duty: Black Ops: Cold War - Activision Blizzard
  2. Assassin’s Creed Valhalla - Ubisoft
  3. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales - Sony
  4. Madden NFL 21 - EA
  5. NBA 2K21 - Take-Two Interactive
  6. Hyrule Warriors: Age of Calamity - Nintendo
  7. Watch Dogs: Legions - Ubisoft
  8. Animal Crossing: New Horizons - Nintendo
  9. FIFA 21 - EA
  10. Demon’s Souls - Sony
  11. Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo
  12. Super Mario 3D All-Stars - Nintendo
  13. Just Dance 2021 - Ubisoft
  14. New Super Mario Bros. U Deluxe - Nintendo
  15. Luigi’s Mansion 3 - Nintendo
  16. Mario Kart Live: Home Circuit - Nintendo
  17. Super Smash Bros. Ultimate - Nintendo
  18. Marvel’s Avengers - Square-Enix Inc
  19. Mortal Kombat 11 - Warner Bros. Interactive
  20. Ghost of Tsushima - Sony

کنسول پلی استیشن 5 هم‌اکنون در اکثر کشورهای جهان برای خرید در دسترس قرار دارد. در ادامه می‌توانید با آخرین اخبار مرتبط با این کنسول با زومجی همراه باشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده