// یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

مراسم گیم اواردز امسال با ویژگی گزارش صوتی مخصوص نابینایان برگزار خواهد شد

مراسم گیم اواردز امسال برای اولین‌بار شامل گزارشی صوتی خواهد بود که باعث می‌شود افراد کم‌بینا و نابینا نیز بتوانند از تماشای زنده‌ی این رویداد ویدیو گیمی مهم لذت ببرند.

مراسم Game Awards سال ۲۰۲۰ قرار است در بامداد جمعه‌ی همین هفته در ساعت ۳ صبح برگزار شود. این مراسم یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای ویدیو گیمی به شمار می‌رود که هر سال توانسته نسبت به سال قبل، بینندگان بیشتری را به خود جذب کند. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، به نظر می‌رسد که افراد حتی بیشتری قادر خواند بود تا از تماشای آن لذت ببرند. موضوع از این قرار است که گیم اواردز امسال، برای اولین‌بار شامل گزارشی صوتی از وقایع استریم زنده‌ی این رویداد می‌شود.

جف کیلی، خالق و تهیه‌کننده‌ی مراسم، این خبر را به‌تازگی اعلام کرده و این نکته را هم اضافه کرده که این ویژگی روی پلتفرم یوتیوب گیمینگ دردسترس خواهد بود. این گزارش صوتی باعث می‌شود که افراد کم‌بینا و نابینا نیز بتوانند از جزئیات اتفاق‌هایی که در رویداد رخ می‌دهد، باخبر شوند و از دنبال کردن مراسم لذت ببرند.

متن توییت دیروز جف کیلی در این خصوص: «بسیار خوش‌حالم این موضوع تایید کنم که مراسم گیم اواردز امسال قرار است گزارش صوتی همزمان با استریم زنده‌ی مراسم داشته باشد که برای اولین‌بار از یوتیوب گیمینگ پخش خواهد شد. فراهم کردن دسترسی افراد ناتوان [به امکانات مختلف] موضوع مهمی است!»

بازیسازان نیز در چند وقت اخیر گام‌هایی در جهت آسان‌تر کردن دسترسی افراد با مشکلات بینایی به بازی‌هایشان برداشته‌اند. برای مثال، یکی از اقدامات مورد اشاره این است که با فعال کردن گزینه‌ا‌ی، بازیکنان می‌توانند نوشته‌های منوها و سایر متون درون بازی را به‌صورت صوتی گوش دهند. بازی Watch Dogs: Legion پا را از این هم فراتر گذاشته و حتی صدای راوی آن هنگام شروع شدن بازی به گیمر نابینا گوشزد می‌کند که دکمه X را فشار دهد.

نامزدهای بخش «نوآوری در ایجاد دسترسی» از گیم اواردز ۲۰۲۰

در مراسم گیم اواردز امسال بازی‌هایی که گام‌های درخور توجه‌ای در زمینه‌ی فراهم کردن دسترسی افراد کم‌توان برداشته‌اند، مورد توجه قرار می‌گیرند. دسته‌بندی جدیدی که از امسال به این مراسم اضافه شده Innovation in Accessibility یا «نوآوری در ایجاد دسترسی برای بازیکنان کم‌توان» نام دارد و مانند سایر بخش‌ها، در این دسته نیز رقابت در جریان است و جایزه‌ای به برنده‌ی آن اهدا می‌شود. درکنار واچ داگز لیجن، نامزدهای دیگری نیز در این حوزه وجود دارند که شامل بازی‌های The Last of Us Part 2 ،Hyperdot ،Grounded و Assassin’s Creed Valhalla می‌شوند. یکی از ویژگی‌های جالب و خلاقانه‌ی Grounded در این زمینه این است که طراحی عنکبوت‌های بازی را طوری تغییر می‌دهد تا افرادی که از عنکبوت‌هراسی رنج می‌برند نیز بتوانند از تجربه‌ی بازی لذت ببرند.

مراسم گیم اواردز ۲۰۲۰ به غیر از یوتیوب، روی پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های دیگر نیز قابل تماشا است که شامل توییچ، توییتر، فیسبوک و سایت گیم اسپات می‌شوند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید ازطریق این لینک به سایت مراسم مراجعه کنید و از میان نامزد‌های هر بخش، بازی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که رای بازیکنان از سراسر جهان برنده‌های مراسم را مشخص خواهد کرد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده