// یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹

اکتیویژن به خاطر «شکار غیرقانونی» یکی از مدیران سابقش توسط نتفلیکس از آن‌ها شکایت می‌کند

اکتیویژن با ثبت شکایتی ادعا کرده که نتفلیکس عمدا مدیر ارشد مالی آن‌ها را ترغیب کرده که مفاد قرارداد خود با اکتیویژن را نقض کند و به این پلتفرم استریم فیلم و سریال بپیوندد.

طبق جدیدترین اخبار، شرکت اکتیویژن-بلیزارد به‌تازگی اعلام کرده که شکایتی حقوقی علیه شرکت نتفلیکس تنظیم کرده است. این شکایت به خاطر ادعایی است که اکتیویژن علیه نتفلیکس مطرح کرده و آن این است که این پلتفرم استریم فیلم و سریال، مدیر ارشد مالی اکتیویژن را در سال ۲۰۱۸ اصطلاحا « به‌طور غیرقانونی شکار» کرده است. طبق اظهارنظرهای اکتیویژن، اسپنسر نیومان در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۰ دی ۹۷) از این شرکت استعفا داد و دو روز بعد خبر رسید که او در جایگاه مدیر ارشد مالی نتفلیکس نشسته است. این عمل او برخلاف قرارداد سه‌ساله‌ای بود که با اکتیویژن امضا کرده بود و طبق آن موظف بود تا تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ (۱۱ اردیبهشت ۹۹) در آن شرکت باقی بماند.

اکتیویژن قرارداد نیومان را در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (دی-بهمن ۹۷) فسخ کرد که طبق گزارش رویترز به‌دلیل نقض مفاد قرارداد توسط نیومان انجام شد. در دادخواست علیه نتفلیکس آمده که این شرکت «آگاهانه نیومان را ترغیب کرده که قرارداد کاری خود با اکتیویژن را نقض کند» و «زمانی‌که اکتیویژن با کمک نیومان در حال مذاکره با نتفلیکس برسر همکاری در پخش محتوای رسانه‌ای اکتیویژن بوده، نتفلیکس با این کار، مرتکب عملی اشتباه و غیراخلاقی شده است.»

ترک غیرمنتظره و ناگهانی نیومان از اکتیویژن باعث شد که این غول بازی‌سازی مجبور شود برای برای پیدا کردن جایگزین او میلیون‌ها دلار بیشتر از حد معمول خرج کند. آن‌ها همچنین میلیون‌ها دلار دیگر نیز به مدیران ارشد دیگر پرداخت کردند تا آن‌ها را از انجام اقدام مشابه‌ و ترک این شرکت منصرف کنند. اکتیویژن از نتفلیکس می‌خواهد تا تمام هزینه‌های اشاره شده و هزینه‌های جانبی دیگر را پرداخت کند. به‌علاوه، آن‌ها می‌خواهند که نتفلیکس بابت «این رفتار و روش که کارمندان و مدیران شرکت‌های رقیب را به‌طور غیرقانونی به نقض قرارداد از پیش تنظیم شده‌ی کاری‌شان ترغیب می‌کند» محکوم شود.

در این دادخواست آمده: «تا زمانی‌که اقدامات این چنینی نتفلیکس (دستبرد به نیروی کار اکتیوژن ازطریق هدف قرار دادن مدیران ارشد این شرکت که با میل و انتخاب خود قرارداد کاری الزام‌آور با اکتیویژن امضا کرده‌اند) توسط حکم قانونی دادگاه مهار نشوند، زیان‌های وارد شده به اکتیویژن ادامه خواهد داشت که شامل بی‌اعتبار شدن قرارداد‌های کاری آن‌ها، آسیب به اعتبار و حیثیت کسب‌و‌کار شرکت و نیروی کاری آن‌ها و همچنین تاثیر منفی بر فرصت‌های تجاری اکتیویژن می‌شود. این در حالی است که نتفلیکس [در صورت محکوم نشدن] به طرز ناعادلانه‌ای از اقدامات زیان‌بار و غیرمنصفانه‌ی خود نفع خواهد برد.»

شرکت اکتیویژن-بلیزارد سال سختی را پشت سر گذاشته است. آن‌ها پس از اینکه در اوایل سال ۲۰۱۹ دست به تعدیل ۸۰۰ نفر از کارکنان خود زدند، اخیرا نیز مجبور شدند یکی از شعبه‌های خود را تعطیل کنند. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، آن‌ها در ماه اکتبر امسال (مهر) به کارمندان شعبه‌ی فرانسه‌ی خود گفته بودند که قصد دارد به‌زودی آن‌جا را تعطیل کنند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده