نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰

پتنت جدید سونی احتمالا به کنسول پلی استیشن 5 پرو اشاره دارد

درحالیکه هنوز از عرضه کنسول نسل نهم پلی استیشن 5 زمان زیادی نگذشته است، باتوجه به پتنت جدید سونی، به‌نظر می‌رسد ژاپنی‌ها به فکر تولید پلی استیشن 5 پرو هستند.

بالاخره پس از انتظارات فراوان نسل نهم کنسول‌های خانگی با عرضه پلی استیشن 5 و ایکس‌ باکس‌های حدید شروع شد. به‌نظر می‌رسد باتوجه به قابلیت‌ها و مشخصات کنسول‌های این نسل، رقابت هیجان‌انگیز و سختی در انتظار سونی و مایکروسافت خواهد بود.

اگر از طرفداران کنسول‌های پلی استیشن باشید، احتمالا اطلاع دارید که سونی معمولا پس از گذشت چند سال از عرضه کنسول پایه خود، یک نسخه پیشرفته‌تر و قدرتمندتر از آن را نیز برای علاقه‌مندان روانه بازار می‌کند. در همین رابطه بسیاری از هم‌اکنون منتظر عرضه پلی استیشن 5 پرو هستند تا با آن نسل جدید کنسول‌های خانگی را شروع کنند.

حال در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد سونی از همین شروع نسل به فکر توسعه نسخه پیشرفته PS5 افتاده است؛ چراکه حق اختراع (پتنت) تازه ثبت شده از سوی آن‌ها به این نسخه احتمالی اشاره دارد. 

با استناد به اطلاعات دردسترس این پتنت سونی که اوایل سال میلادی ۲۰۲۰ نیز به ثبت رسیده، به استفاده همزمان از دو پردازنده گرافیکی در کنسول مربوط است. براین اساس یکی از این پردازنده‌ها به‌منظور کنترل خروجی HDMI و دیگری نیز برای پشتیبان نوع اول و افزایش سرعت آن طراحی شده است.

البته باید توجه داشته باشید که تا زمان تایید رسمی سونی نمی‌توان با اطمینان از صحت این موضوع صحبت کرد؛ اما این مسئله را که سونی ثابت کرده است به عرضه نسخه پرو و پیشرفته از کنسول‌های خود تمایل دارد هم نمی‌شود کتمان کرد.

حال باید منتظر ماند و دید طی ماه‌های آینده آیا خبری رسمی در این رابطه منتشر می‌شود یا خیر. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده