نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵

بازسازی بازی های زلدا کنسول CD-i توسط یکی از طرفداران

به‌لطف تلاش چهار ساله یک توسعه‌دهنده آماتور، حالا علاقه‌مندان می‌توانند بازی‌های قدیمی Zelda: The Wand of Gamelon و Link: The Faces of Evil را با یک سری بهبودهای گرافیکی و زیرنویس انگلیسی تجربه کنند.

چیزی که در ابتدا در حد یک شوخی بین یک جمع دوستانه مطرح شده است، درنهایت تبدیل به یک نسخه ریمیک کامل از دو بازی منحصر به‌ فرد در مجموعه بازی‌های Zelda شده است. این دو بازی، یعنی Link: The Faces of Evil و Zelda: The Wand of Gamelon اولین‌بار برای کنسول CD-i فیلیپس منتشر شده بودند. هردوی این بازی‌ها در سال ۱۹۹۳ توسط استودیوی انیمیشن مجیک ساخته شده و شرکت فیلیپس اینتراکتیو نیز ناشر آن‌ها بود.

شاید این دو بازی در نگاه اول براساس مجموعه پرطرفدار و قدیمی نینتندو ساخته شده باشند، اما بسیاری از طرفداران ترجیح می‌دهند که فراموش کنند چنین بازی‌هایی وجود داشته است. بسیاری از هواداران عقیده دارند که این دو بازی بدترین قسمت‌های تاریخ مجموعه زلدا بوده و فاصله زیادی با نسخه‌های موفق این سری دارند.

Zelda: The Wand of Gamelon and Link: The Faces of Evil

بااین‌حال، به نظر می‌رسد که هنوز یک نفر وجود دارد که با تلاش برای ریمیک این دو بازی قدیمی، اقدام به احیای مجدد آن‌ها در سیستم‌های جدید کرده است. این توسعه‌دهنده آماتور که با نام کاربری Dopply در توییتر فعالیت دارد، قبلاً اعلام کرده که Link: The Faces of Evil و Zelda: The Wand of Gamelon بازی‌های بسیار خوبی برای آشنایی با نحوه عملکرد موتور بازی‌سازی GameMaker هستند. پروسه بازسازی این دو بازی چهار سال طول کشیده اما ریمیک هردوی آن‌ها درحال حاضر به‌صورت کامل در دسترس قرار دارد.

توسعه‌دهنده نسخه بازسازی شده این دو بازی، در پرسش و پاسخ با مخاطبان در توییتر به برخی از سؤالاتی که در این خصوص مطرح شده جواب داده است. Dopply در ادامه می‌گوید: «هدف من از این کار این بود که به خودم ثابت کنم می‌توانم یک بازی کامل را بسازم. این قضیه در ابتدا در حد یک طنز در جمع دوستانه‌ی ما مطرح شد تا اینکه من تصمیم گرفتم ببینم آیا می‌توانم از پس این کار برآیم یا خیر. من مدت‌ها است که به‌صورت پراکنده در زمینه بازی‌سازی فعالیت می‌کنم اما هیچوقت چیزی را تکمیل نکردم. درواقع این یک فرصتی بود برای سنجش توانایی‌های خودم. ضمن اینکه شخصاً دوست داشتم ریمستر این دو بازی را داشته باشم.»

نسخه بازسازی شده‌ی The Wand of Gamelon و The Faces of Evil با پشتیبانی از نمایشگرهای عریض، زیرنویس انگلیسی، آیتم‌های اضافی و ارتقاء برخی مکانیزم‌های گیم‌پلی، تجربه کاربری این دو بازی قدیمی را بهبود بخشیده و برای سیستم‌های جدید بهینه‌سازی می‌کند. علاوه‌بر این، بازی به‌طور کامل و از صفر طراحی شده لذا در آن شاهد بهبودهای متعددی در بحث حرکات کاراکتر اصلی و دشمنان بازی هستیم که مطمئناً به تغییر نیاز داشتند.

گیم پلی بازی Link: The Faces of Evil

اگر تصمیم به تجربه ریمیک این دو بازی قدیمی را دارید، باید قبل از آن توجه داشته باشید که پایه و اساس این بازی‌ها همچنان بدون تغییر مانده و حتی با این حجم از اصلاحات و ارتقاء کیفیت بازی، نمی‌توان به‌طور کامل ضعف‌ها و کاستی‌های آن را جبران کرد. بااین‌حال، تلاش‌های خوبی برای ارتقاء تجربه کاربری بازی صورت گرفته و فعالیت‌های Dopply قابل تحسین است. البته Dopply خود را متخصص بازی‌های بد و عجیب و غریب معرفی کرده و اعتقاد دارد که این دو بازی با وجود شهرت بسیار بدی که دارند، بعد از اصلاح سیستم‌های کنترل و عملکرد فنی، تجربه قابل قبولی را ارائه می‌کنند. وی در خصوص نکات مثبتی که می‌تواند درباره این دو بازی به آن‌ها اشاره کرد، می‌گوید:

«البته از سوی دیگر شخصاً عقیده دارم که طراحی هنری پس زمینه‌ها و موسیقی متن این دو بازی فوق‌العاده هستند. توصیه می‌کنم که این بازی‌ها را با در نظر داشتن این جوانب مثبت تجربه کنید.»

جامعه طرفداران مجموعه زلدا همواره عشق و علاقه خود را نسبت به بازی‌های این سری از خود نشان داده و مشاهده می‌کنیم حتی درباره ضعیف‌ترین بازی‌های تاریخ این مجموعه نیز طرفدارانی وجود دارند که سال‌ها وقت خود را صرف فعالیت روی آن‌ها کنند. نظر شما درباره این دو بازی چیست؟ اگر سابقه تجربه هریک از آن‌ها را دارید، نظرات خود را با زومجی مطرح کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده