نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲

۱ میلیون بازی فیزیکی طی هفته گذشته در بریتانیا فروش رفته است

براساس گزارش منتشر شده در هفته گذشته به‌مناسبت روز جمعه سیاه درمجموع بیش ‌از یک میلیون بازی فیزیکی در بریتانیا توسط گیمرها خریداری شده است.

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید در کشورهای اروپایی و امریکایی در آخرین جمعه ماه نوامبر که به‌نام جمعه سیاه معروف شده است، اکثر اجناس با تخفیف‌های استثنایی به‌فروش می‌رود. 

درصنعت بازی‌های ویدیویی نیز افراد زیادی سعی می‌کنند در این روز به‌خصوص بازی‌هایی را که فرصت خرید آن‌ها را در طول سال پیدا نکرده بودند تهیه کنند. حال در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش گزارشی منتشر شده که طی هفته گذشته به‌لطف روز جمعه سیاه، تنها در کشور بریتانیا بالغ‌بر یک میلیون بازی فیزیکی توسط گیمرها خریداری شده است. البته باید توجه داشته باشید باوحود اینکه در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال ۲۰۱۹ که این میزان به ۱.۳ میلیون نسخه رسیده بود، کاهش چشمگیری داشته است اما همچنان این عدد به‌دست آمده موفقیت‌آمیز به‌نظر می‌رسد.

به‌دلیل مشکلات عدم موجودی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ نقش مهمی در رسیدن به این موفقیت داشته است. باتوجه به اطلاعات منتشر شده، حدود ۳۸ درصد آثار فروخته شده به بازی‌های کنسول نینتدو سوییچ ازجمله Animal Crossing: New Horizons، بازی Mario Kart 8 Deluxe، ماینکرفت و Super Mario 3D All-Stars تعلق داشته است. 

از طرفی جدیدترین نسخه از بازی شبیه‌ساز فوتبال الکترونیک آرتز یعنی FIFA 21 به‌لطف قیمت تخفیف خورده آن دوباره به‌صدر فهرست پرفروش‌ترین بازی‌ها برگشت. دراین‌میان اما بازی Call of Duty: Black Ops Cold War با کاهش فروش با اهدا کردن رتبه نخست به فیفا، جایگاه دوم را به‌خود اختصاص داد. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و بازی Assassin’s Creed Valhalla به‌ترتیب در جایگاه‌های ششم و پنجم جاخوش کرده‌اند. بازی ناکام Marvel’s Avengers نیز به‌خاطر قیمت مناسبش توانست جایگاهی را در این فهرست برای خود پیدا کند. در ادامه می‌توانید فهرست کامل ۱۰ بازی پرفروش هفته گذشته در کشور بریتانیا را مطالعه کنید.

  1. FIFA 21
  2. Call of Duty: Black Ops Cold War
  3. Animal Crossing: New Horizons
  4. Mario Kart 8 Deluxe
  5. Assassin’s Creed Valhalla
  6. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  7. Marvel’s Avengers
  8. Minecraft (Switch)
  9. Super Mario 3D All-Stars
  10. Just Dance 2021

حال لطفا شما هم نظرات خود در این خصوص را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده