نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰

نسخه پی سیFIFA 21 از برخی ویژگی‌های نسل جدید پشتیبانی نمی‌کند

الکترونیک آرتز ضمن اشاره به لزوم پشتیبانی حداکثری از کاربران نسخه پی سی FIFA 21 تایید میکند که این نسخه نمی‌تواند از همه ویژگی‌های نسخه PS5 و سری ایکس پشتیبانی کند.

الکترونیک آرتز از هفته آینده با عرضه نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس بازی FIFA 21 کار خود را با نسل جدید کنسول‌های بازی شروع می‌کند. تاکنون چند اسکرین‌شات از نسخه نسل نهمی این بازی منتشر شده که ارتقاء جلوه‌های گرافیکی بازی را نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، جزئیات مربوط‌به یک سری ویژگی‌های اختصاصی این بازی برای کنسول PS5 نیز تشریح شده است. این بازی اخیرا برای پی سی و کنسول‌های نسل فعلی منتشر شده است.

براساس تأیید توسعه‌دهندگان این بازی، نسخه پی سی بازی FIFA 21 برمبنای نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان ساخته شده است. این یکی از دلایلی بود که بازی به‌صورت همزمان برای هرسه پلتفرم منتشر شد. حالا به نظر می‌رسد که پی سی گیمرها برای برخورداری از برخی ویژگی‌های نسل جدید این سری، باید حداقل تا سال آینده منتظر بمانند.

کیلیان امباپه روی کاور بازی فیفا 21

وبسایت Eurogamer مصاحبه جدیدی را با آرون مک‌هاردی تهیه کننده اجرایی این بازی در EA ترتیب داده که در آن توضیحاتی درباره تفاوت‌های نسخه پی سی و کنسول‌های نسل جدید بیان شده است. مک‌هاردی در خلال صحبت‌های خود تأیید می‌کند که نسخه کامپیوتری بازی جدید فیفا نمی‌تواند به‌صورت کامل از تمام ویژگی‌های کنسول‌های نسل جدید پشتیبانی کند. وی در توضیحات خود به برخی قابلیت‌های کنترلر دوال سنس و اکتیویتی کارت‌ها در پلی استیشن 5 اشاره کرده است. همچنین به نظر می‌رسد که رویکرد سازندگان این بازی پایین نگه داشتن مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای جدیدترین نسخه از بازی‌های فیفا روی پی سی است. مک‌هاردی می‌گوید که با آمار و اطلاعاتی که در دست آن‌ها قرار دارد، این بهترین تصمیمی است که می‌توان در قبال این بازی اتخاذ کرد.

نمایی از گیم پلی بازی فیفا 21

«وقتی ما تصمیم می‌گرفتیم که نسخه پی سی این بازی را براساس کدام نسل از کنسول‌های بازی آماده کنیم، ابتدا طرفداران و ظرفیت‌های قابل دسترس آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و آمار و اطلاعات خوبی را از سخت‌افزار مورد استفاده کاربران به‌دست آوردیم. این اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا درک مناسبی از توان متوسط کامپیوترهای مورد استفاده کاربران در نقاط مختلف جهان را به‌دست آوریم.»

«با مشاهده داده‌های جمع‌آوری شده، به این نتیجه رسیدیم که اگر نسخه پی سی فیفا 21 براساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کنسول‌های جدید ساخته شود، بخش قابل توجهی از مخاطبان این بازی که از حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای بازی استفاده می‌کنند، از دور خارج خواهند شد. بنابراین تصمیم بر این شد که ورژن کامپیوتری فیفا 21 براساس نسخه کنسول‌های نسل فعلی طراحی شده تا فرصت تجربه این بازی برای جامعه مخاطبان بزرگتری فراهم شود.»

امباپه در بازی فیفا 21

مجموعه بازی‌های FIFA مثل تمامی باز‌های بزرگ ورزشی حداقل تا چند سال آینده از قابلیت بین نسلی (cross-gen) بهره می‌برد. بنابراین باید دید که آیا منظور مک‌هاردی از پوشش حداکثری مخاطبان نسخه پی سی فیفا تنها در این نسل اتفاق افتاده یا قسمت‌های بعدی این مجموعه نیز براساس نسخه PS4 و ایکس باکس وان ساخته خواهند شد. در هرصورت، FIFA 21 هم‌اکنون برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی قابل دریافت است. نسخه PS5 و Xbox Series X/S این بازی نیز در تاریخ ۴ دسامبر (جمعه ۱۴ آذر) عرضه خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده