نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

شایعه ساخت دنباله Yakuza: Like a Dragon توسط تهیه کننده این مجموعه رد شد

تهیه کننده سری Yakuza از طریق اکانت توییتر خود به رد شایعات ساخت Yakuza: Like an Ashura که اخیراً در اینترنت پخش شده بود پرداخت.

دیروز شایعات زیادی در خصوص احتمال ساخت فصل بعدی اسپین آف Yakuza: Like a Dragon مطرح شده بود. تنها منبعی که به عنوان سند تأیید این ادعا ارائه شده بود، یک اسکرین شات از ماسا یوکویاما، تهیه کننده سری Yakuza بود که او را در حال توییت کردن درباره یک بازی دیگر در این مجموعه با نام Yakuza: Like an Ashura نشان می‌داد. براساس این شایعات، شخصیت جوان Watase در این بازی نقش آفرینی می‌کند.

شایعه ساخت دنباله بازی Yakuza: Like a Dragon

اما یوکویاما در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در خصوص ساخت دنباله بازی Yakuza: Like a Dragon اعلام کرده که خوشحال می‌شود بر چنین پروژه‌ای نظارت داشته باشد، اما اصلاً اسپین آف Yakuza: Like a Dragon نیز توسط او ساخته نشده و بنابراین او در جایگاهی نیست که چنین موضوعی را تأیید کند. ریوسوکه هوری مسئولیت کارگردانی بازی Yakuza: Like a Dragon برعهده داشته و هیرویوکی ساکاموتو به همراه دایسوکه ساتو به عنوان تهیه کنندگان این بازی شناخته می‌شوند. او در ادامه به شوخی اضافه کرده که «ضمناً اگر هم قرار بود من این بازی را بسازم، نام آن را Ashura نمی‌گذاشتم.»

نخستین منبعی که اقدام به انتشار این تصویر کرده بود، با اشاره به این جمله که «این خبر را در حد یک شایعه بدانید» ادعای خود را تأیید نمی‌کرد. تا این که در نهایت توییت قبلی خود را از حساب کاربری خود حذف کرد. این شرایط بار دیگر اهمیت اتکا به منابع رسمی را نمایان می‌کند. به خصوص در شرایطی که این منابع اظهاراتی را به توسعه دهندگان بازی‌ها نسبت می‌دهند که هرگز چنین چیزی از زبان آن‌ها مطرح نشده است.

بازی Yakuza: Like a Dragon در تاریخ ۱۰ نوامبر منتشر شده و ضمن دریافت نمرات قابل قبول از منتقدان وبسایت متاکریتیک، در نقد و بررسی زومجی نیز امتیار بسیار خود ۸.۵ را به خود اختصاص داد. در بخشی از این مقاله می‌خوانیم: «داستان بازی، برگ برنده‌ی Yakuza: Like A Dragon به حساب می‌آید و شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترهای مثبت و منفی جدید درکنار روایت داستانی بسیار خوب بازی، سبب شده تا Like A Dragon بتواند داستانی غم‌انگیز، تاریک و در عین حال طنزآلود را ارائه کند. سیستم مبارزات نوبتی درکنار طراحی منحصربه‌فرد هر شخصیت، باعث شده تا شاهد مهارت‌های متنوع و کاربردی باشیم، اما طراحی نامناسب «شغل‌ها» انتخاب‌های بازیکن برای تنوع بخشیدن بیشتر به هر کاراکتر را بسیار محدود کرده است و دوربین بازی به هنگام مبارزه در بعضی از محیط‌های بسته و کوچک، می‌تواند اذیت کننده ظاهر شود.»

این بازی هم‌اکنون برای پی سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس قابل دریافت است. متأسفانه برای دریافت نسخه پلی استیشن 5 این بازی باید تا دوم مارس سال آینده میلادی منتظر ماند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده