نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

جیم رایان: فضای حافظه ذخیره سازی PS5 باید «کافی» باشد

جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن با اشاره به نظارت و بررسی مداوم نحوه مدیریت حافظه توسط کاربران پلی استیشن 4، عقیده دارد که اکثریت کاربران مشکلی با حجم حافظه ذخیره‌سازی PS5 نخواهند داشت.

پلی استیشن 5 هفته گذشته عرضه رسمی خود را در برخی نقاط جهان آغاز کرده و تا پایان این هفته برای سایر مناطق نیز عرضه خواهد شد. به‌طور کلی بازخوردهایی که تاکنون از سوی کاربران دریافت شده، از عملکرد بسیار خوب این کنسول حکایت دارد. درواقع، ویژگی‌های مثبت زیادی در این دستگاه وجود دارد که می‌توان مفصلاً دربراه آن‌ها صحبت کرد؛ اما یکی از موارد منفی که بعضاً موجب نگرانی کاربران شده است، حجم حافظه محدود این کنسول برای ذخیره‌سازی بازی‌های سنگین نسل جدید است. اگر تاکنون در این خصوص مطلع نبودید، باید گفت که PS5 در کل ۸۲۵ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD داشته که تنها ۶۶۴ گیگابایت از آن در دسترس قرار دارد.

با درنظرگرفتن حجم بالای بازی‌های جدید و آپدیت‌های متعددی که کنسول در آینده دریافت خواهد کرد، این میزان چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. البته به نظر می‌رسد که جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن در شرکت سونی هیچگونه نگرانی خاصی در این رابطه ندارد. رایان در مصاحبه جدید خود با خبرگزاری تلگراف، در مورد صحبت‌هایی که در خصوص حجم حافظه ذخیره‌سازی PS5 مطرح شده، اظهاراتی را ارائه کرده است.

پلی استیشن 5

وی در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرده که هیچگونه نگرانی در این رابطه نداشته و این میزان باتوجه به بررسی‌های انجام شده روی عملکرد کاربران پلی استیشن در نظر گرفته شده است. رایان در ادامه اضافه می‌کند که داده‌های تحلیلی نشان می‌دهند که این مسئله هیچ مشکل خاصی را برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران ایجاد نخواهد کرد و خود او نیز این مقدار را «خوب» و «کافی» توصیف می‌کند.

«واضح است که ما از زمان راه اندازی کنسول توسط کاربران عملکرد آن‌ها را تحت نظارت قرار داده و مسائل مختلفی را بررسی می‌کنیم. ازاین‌رو، فکر می‌کنم در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت. ما توانایی نظارت دقیق و میکروسکوپی بر میزان مصرف حافظه ذخیره‌سازی کنسول‌های PS4 توسط کاربران را داریم و چیزهایی که تاکنون مشاهده کردیم نشان می‌دهند که مقدار تعیین شده برای PS5 نیز کاملاً کافی خواهد بود.»

البته که انتظار نمی‌رود خود جیم رایان نیز به انتقاد از حجم حافظه کنسولی که تازه عرضه کرده بپردازد؛ اما ظاهراً این استنباط او به‌نوعی تکرار کننده اظهارات مایکروسافت درباره ایکس باکس سری اس است که تنها ۳۶۳ گیگابایت حافظه را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

البته بسیاری از کاربران در طولانی مدت تعداد بازی‌های محدودی را روی حافظه کنسول خود نگه‌داری می‌کنند که معمولاً شامل بازی‌های Call of Duty و یک سری عناوین ورزشی مانند FIFA یا PES است که نصب نسخه جدید آن‌ها با حذف نسخه قبلی همراه می‌شود. بنابراین می‌توان از این طریق صحبت‌های رایان را تأیید کرد. درواقع نگرانی اصلی متوجه افرادی است که بازی‌های زیادی را تجربه می‌کنند. هرچند انتظار می‌رود در آینده و ارائه درایوهای SSD گسترش فضای ذخیره‌سازی کنسول، برای این دسته از کاربران نیز راه‌حل مناسبی ارائه شود.

نظر شما درباره اظهارات مدیرعامل پلی استشن چیست؟ آیا حافظه ۶۶۴ گیگابایتی PS5 می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد؟ نظرات خود را در صورت تمایل با زومجی در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده