// دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۵

کاربران پلی استیشن 5 برخی اوقات ناخواسته نسخه‌ی PS4 بازی‌ها را اجرا می‌کنند

برخی دارندگان پلی استیشن 5 متوجه شده‌اند که این کنسول به‌طور پیش‌فرض نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی‌ها را اجرا می‌کند؛ گرچه تا زمان حل این مسئله، راه‌حل موقتی نسبتا راحتی برای آن وجود دارد.

طبق تازه‌ترین اخبار دنیای بازی، به‌نظر می‌رسد که دارندگان اولیه‌ی کنسول پلی استیشن 5 متوجه شده‌اند که بازی‌هایشان به‌صورت پیش‌فرض نسخه‌ی پلی استیشن 4 همان بازی را اجرا می‌کند و این موضوع باعث شده که بازیکنان درحال‌حاضر حواس‌شان باشد که نسخه‌ی درست و نسل نهمی بازی‌ها را روی سخت‌افزار جدید خود اجرا کنند.

معمولا هر نسلی از کنسول‌های بازی که تا به حال روانه‌ی بازار شده‌اند، از باگ‌هایی عجیب‌ و غریب یا مشکلات کوچکی رنج برده‌اند که مانع لذت بردن کامل بازیکنان از کنسول‌شان در اوایل نسل شده است. حال به‌نظر می‌رسد که پلی استیشن 5 نیز از این قائده مستثنی نباشد و این کنسول‌ هم در اوایل حیات خود ایرادهای کوچک و بزرگی دارد که برای مثال، یکی از آن‌ها باعث می‌شود که کاربران برای حل آن کنسول را به تنظیمات کارخانه بر‌گردانند. 

تا زمانی‌که این مسئله برطرف شود، برخی افراد در رسانه‌ها به دارندگان پلی استیشن 5 توصیه می‌کنند که حتما از این موضوع مطمئن شوند که بازی‌ در حال اجرای آن‌ها حتما نسخه‌ی PS5 آن باشد، چراکه با سخت‌افزار قدرتمند کنسول نسل نهمی سونی، بدیهی است که بازیکنان دوست دارند هنگام اجرای بازی‌هایشان از نهایت قدرت آن استفاده کنند. اگر بخواهیم به بازی خاصی اشاره کنیم که این مسئله بر آن اثر گذاشته، می‌توانیم نام Call of Duty: Black Ops Cold War را بیاوریم. حال به‌نظر می‌رسد که اکتیویژن این مشکل را متوجه شده و در توییتر پشتیبانی شرکت راه‌حل آن را ارائه کرده است. آن‌ها در توییتر توضیح می‌دهند:

«برای اینکه اطمینان حاصل کنید در حال بازی کردن نسخه‌ی نسل جدید بازی بلک آپس کلد وار روی پلی استیشن 5 هستید، موارد زیر را انجام دهید:

  1. روی آیکون بازی در صفحه‌ی اصلی کنسول بیایید
  2. به‌طرف پایین اسکرول کنید
  3. گزینه‌ی سه‌نقطه را انتخاب کنید تا منویی باز شود
  4. گزینه‌ی PS5 | Full | Call of Duty: Black Ops Cold War را انتخاب کنید
  5. بازی را اجرا و از آن لذت ببرید!»

ظاهرا این مسئله محدود به جدیدترین قسمت کالاف دیوتی نمی‌شود. کاربری از ساب‌ردیت PS5 در وب‌سایت ردیت متوجه شده که مشکلی مشابه‌ هنگام اجرای بازی‌های Assassin’s Creed Valhalla و Watch Dogs Legion نیز وجود دارد. دلیل اصلی ایجاد چنین مسئله‌ای احتمالا به این دلیل است که رابط کاربری پلی استیشن 5 مشخص نمی‌کند درحال اجرای چه نسخه‌ای از بازی است. ممکن است شما در حال تجربه‌ی یک بازی خاص باشید که درواقع نسخه‌ی پلی استیشن 4 آن است و از اینکه چرا بازی به اندازه‌ای که در تریلرها نشان داده شده روان و با گرافیک بالا اجرا نمی‌شود، متعجب شوید. اما فعلا به‌نظر می‌رسد که راه‌حل اکتیویژن برای تمام موارد مشابه جواب می‌دهد.

خرید کنسول‌های نسل جدید همیشه برای بازیکنان هیجان‌انگیز بوده و قدرت گرافیکی آن‌ها نسبت به نسل قبل یکی از دلایل تعیین‌کننده‌ای است که افراد را به خرید کنسول جدید ترغیب می‌کند. به همین خاطر، شاید بازیکنان بهتر است تا رفع کامل این مشکل کوچک، هنگام اجرای بازی‌ها روی پلی استیشن 5 همیشه مراقب باشند که بهترین تجربه‌ی گرافیکی ممکن را از سخت‌افزار جدید کسب می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‎‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.    


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده