نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰

ایکس باکس سری ایکس و اس در بریتانیا طی روز عرضه بیش ‌از ۱۵۰ هزار دستگاه فروش داشته‌اند

طبق گزارش‌های تعدادی از ناشران، در کشور بریتانیا دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در زمان عرضه خود در مجموع ۱۵۵ هزار واحد فروش داشته‌اند.

حدود یک هفته از زمان عرضه کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس می‌گذرد. مایکروسافت در این نسل سعی کرده با عرضه دو کنسول با برچسب قیمت و قابلیت‌های متفاوت طیف وسیع‌تری از گیمرها را هدف قرار دهد. 

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، به‌تازگی اعلام کرد که ایکس باکس‌های جدید بزرگ‌ترین فروش را در تاریخ این برند تجربه کرده‌اند. حال در همین رابطه و در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش طبق پیش‌بینی‌ها، گزارش‌هایی مبنی‌بر اثبات این ادعا در کشور بریتانیا منتشر شد.

بر این اساس ناشران زیادی اعلام کردند ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در زمان عرضه در مجموعه حدود ۱۵۵ هزار واحد در این کشور فروش داشته‌اند. تا پیش از این، رکورد فروش برای پلتفرم‌های ایکس باکس، دست کنسول نسل هشتمی ایکس باکس وان با فروش ۱۵۰ هزار واحدی در ۴۸ ساعت ابتدایی بود. 

نکته جالب توجه این است که باوجود قیمت مناسب‎تر کنسول ایکس باکس سری اس، اما طبق اطلاعات موجود دو سوم این آمار به‌لطف فروش سری ایکس به‌‌دست آمده است. 

البته باید توجه داشته باشید، باوجود فروش فوق‌العاده سری ایکس و سری اس، اما همچنان پلی استیشن 4 با ۲۵۰ هزار و کنسول دستی PSP با ۱۷۵ هزار واحد، جایگاه‌های نخست از نظر میزان فروش ابتدایی را به پلتفرم‌های سونی اختصاص داده‌اند. 

حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده کدام‌یک مخاطبان بیشتری را می‌توانند به‌خود جلب کنند؛ پلی استیشن 5 یا ایکس باکس‌های جدید؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده