// جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵

تبریک ایکس باکس به سونی به مناسبت عرضه پلی استیشن 5

مایکروسافت در حساب رسمی توییتر ایکس باکس به سونی به‌خاطر عرضه‌ی پلی استیشن 5 تبریک گفته و سونی هم متقابلا در پاسخ به توییت دیگری از فیل اسپنسر، از آن‌ها تشکر کرده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، توییتر رسمی ایکس باکس یکی از پست‌های خود را به تبریک به سونی به‌خاطر عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 اختصاص داد. حالا می‌توان با اطمینان گفت که هر دو برند ایکس باکس و پلی استیشن رسما وارد نسل جدیدی از کنسول‌ها شده‌اند و به‌نظر می‌رسد که این دو رقیب قدیمی نسبت به عرضه‌ی کنسول‌های یکدیگر دوستانه رفتار می‌‌کنند.

همیشه با عرضه‌ی کنسول‌ها و سخت‌افزارهای جدید، گیمرها خود را درگیر بحث‌ و جدل‌هایی تحت عنوان «جنگ بین کنسول‌ها» می‌کنند. با اینکه بسیاری از افراد امیدوار بودند که جامعه‎‌ی کاربری کنسول‌های رقیب، دیگر در این نسل وارد این نوع موضوعات نشوند، با نگاهی گذرا به توییت‌های طرفداران هردو جناح متوجه می‌شویم که هنوز بسیاری از گیمرها با شور و علاقه‌ی خاصی از کنسول مورد علاقه‌ی خود دفاع می‌کنند.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت و برند ایکس باکس این وظیفه را بر خود واجب دیده که آبی هرچند کم بر آتش این جنگ بریزد و عرضه‌ی دیروز کنسول پلی استیشن 5 را به سونی تبریک بگوید. حساب توییتری ایکس باکس همچنین یک پست قدیمی را ریتوییت کرده که در آن این رقیب قدیمی، هفت سال پیش در زمان عرضه‌ی کنسول ایکس باکس وان، به سونی بابت کنسول پلی استیشن 4 تبریک گفته بود.

متن توییت حساب ایکس باکس: «نسل‌ها یکی پس از دیگری فرا می‌رسند، بازی کردن در کنار شما باعث افتخار است. روز عرضه‌ مبارک!»

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس هم تبریک خود را به روسای پلی استیشن رساند و شوهی یوشیدا از سونی در برند پلی استیشن با لحن مهربانانه‌ای پاسخ داد: «ممنونم فیل! هردوی ما موفق شدیم!»

دو روز پیش بود که اسپنسر گفته بود آمار فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را فاش نمی‌کند و با این کار به‌نوعی خواست رقابت با سونی را کم اهمیت نشان دهد. باتوجه‌به اینکه سیاست مایکروسافت درحال‌حاضر حرکت به سمت گسترش یک اکوسیستم سرویس‌محور ایکس باکسی است، به‌نظر می‌رسد که آمار فروش کنسول‌ برای ردموندی‌ها از اهمیت کمتری نسبت به آمار بازیکنان سرویس‌های ایکس باکس گیم پس و کلود گیمینگ برخوردار باشد.

شاید بتوانیم امیدوار باشیم که بعد از ردوبدل شدن چنین جملات مثبتی بین دو رقیب قدیمی، طرفداران هردو برند با شدت کمتری با یکدیگر بحث کنند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده