نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷

دماسنج: از دود کردن ایکس باکس سریز ایکس تا خریداری بلوپوینت توسط سونی

در آیتم دماسنج این هفته، سری می‌زنیم به مهم‌ترین اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی و از دود کردن ایکس باکس می‌گوییم و راجع به خریده شدن بلوپوینت توسط سونی حرف می‌زنیم.

از امروز، به‌صورت هفتگی در آیتم دماسنج که به‌صورت جداگانه نیز منتشر می‌شود، در مدت زمانی کوتاه مهم‌ترین اخبار هفته گذشته را باهم مرور می‌کنیم تا ببینیم در این هفت روز در دنیای بازی‌های ویدیویی چه اتفاقاتی رخ داد.

اگر فرصت نکردید که اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی را رصد کنید، تماشای دماسنج این هفته را از دست ندهید:

تماشا در یوتیوب | دانلود از آپارات

ما تا همین دیروز فکر می‌کردیم سونی مالکیت استودیو بلوپوینت را در اختیار دارد! نگو نه آقا! تازه چند روز پیش یک سری شایعاتی مطرح شد که سونی قصد دارد بلوپوینت را به‌صورت رسمی بخرد. کلا بلوپوینت چند سال است که فقط به‌صورت تخصصی در حال ساخت بازی برای پلی استیشن 4 و این اواخر پلی استیشن 5 است. البته ساخت بازی که چه عرض کنیم، منظور ما ریمیک کردن به بهترین شکل ممکن است، بعد تازه دوستان عزیزمان در سونی به این نتیجه رسیدند که این استودیو رو به مالکیت خود در بیاورند؟ حالا نکته جالب اینجا است که بلوپوینت در حال کار روی یک IP کاملا جدید است و به نظر می‌رسد دوست ندارد که به‌عنوان یک استودیوی ریمیک ساز شناخته شود. ما که از محصولات ساخته شده توسط بلوپوینت راضی هستیم. 

وقتی من می‌گم با این شبکه‌های اجتماعی مشکل دارم، شما انگ پیر بودن به من می‌زنید! طرف ۵۰۰ دلار پول داده کنسول خریداری کرده، بعد دود سیگار الکتریکیشو از زیر فوت کرده توی کنسول ایکس باکس سریز ایکس، فیلم گرفته، پخش کرده در همه شبکه‌های اجتماعی،‌ دنیا هم انگشت به دهان مونده که ای داد بیداد! کنسول مایکروسافت در حال دود کردن است! اصلا توی سریز ایکس به اندازه کافی سیم موجود نیست که توانایی تولید چنین دودی را داشته باشد. البته که خیلی سریع اعلام شد که ویدیو ساخته شده جعلی بوده است. اما از همه این‌ها که بگذریم، واکنش مدیر شبکه‌های اجتماعی ایکس باکس در این رابطه بسیار زیبا بود. حساب رسمی ایکس باکس با انتشار توییتی گفت: «هرگز باورمون نمی‌شد که یک روزی مجبور به گفتن چنین جمله‌ای شویم. اما از شما خواهش می‌کنیم دود سیگار الکتریکی خود را درون ایکس باکس‌تان فوت نکنید!»

شخص بنده فاز این فن‌بوی‌های کنسول‌ها را درک نمی‌کنم! حالا با هم کل‌کل کنید، از ترافلاپس کنسول مورد علاقه‌تان بگید، کنترلر کنسول همدیگر را مسخره کنید. با زمان‌سنج سرعت لودینگ بازی‌ها را بسنجید و اعدادی را که با هم زیر یک ثانیه تفاوت دارند، به هم نشان بدهید. در حالی‌که اکانت‌های رسمی ایکس باکس و پلی استیشن همدیگر را تحویل می‌گیرند و عرضه کنسول‌هایشان را به یکدیگر تبریک می‌گویند. خواهش می‌کنم یکم رفتار این دوستان را ببینید تا متوجه شوید که آن‌ها باهم دشمن نیستند. بعد از عرضه ایکس باکس سریز ایکس، پلی استیشن با انتشار توییتی این اتفاق را به تیم ایکس باکس تبریک گفت و از طرف دیگر هم‌زمان با عرضه کنسول پلی استیشن 5 در آمریکای شمالی، ایکس باکس با انتشار توییتی برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد. عرضه این همه کنسول و بازی، فقط و فقط به نفع ما گیمرها است. پس با هم دوست باشیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده