// شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۳

مشکلی در دانلود بازی های PS5 کاربر را مجبور به برگرداندن کنسول به تنظیمات کارخانه می‌کند

به‌تازگی گزارش‌هایی از سوی اعضای IGN و سایر کاربران منتشر شده که نشان می‌دهد بخش دانلود پلی استین 5 دارای باگی است که کاربر را مجبور به برگرداندن کنسول به تنظیمات کارخانه می‌کند.

دور روز پیش پلی استیشن 5 در اختیار کاربران تعدادی از کشورها از جمله آمریکا قرار گرفت. ازاین‌رو، با گذر زمان مواردی منتشر شده از اینکه بخش دانلود بازی روی کنسول دارای باگ عجیبی است که دانلود یک بازی را در یک چرخه‌ی تکراری قرار می‌دهد و به هیچ‌وجه به کاربران اجازه دانلود و تجربه بازی مورد نظر را نمی‌دهد. در ادامه گفته شده تنها راه برای خروج از این حلقه و رفع باگ ذکر شده، این است که کاربر کنسول خود را به تنظیمات کارخانه برگرداند یا به اصطلاح Factory Reset کند. 

این در حالی است که سه تن از اعضای رسانه IGN هم به این مشکل روبه‌رو شده‌اند. زمانی‌که این باگ رخ می‌دهد، بازی قرار گرفته در فهرست دانلود مدام در صف انتظار قرار می‌گیرد یا اینکه با پیغام خطاهای مختلف، مانع از دانلود بازی توسط کاربر می‌شود. نکته جالب این است که در ادامه کاربر به منوی دانلود بازی‌ها فرستاده می‌شود؛ منویی که کاملا خالی است و این مشکل مدام تکرار می‌شود. بازیکنان نه می‌توانند دانلود را لغو و نه می‌توانند آغاز کنند.

این مشکل تابه‌حال برای دو نسخه از Call of Duty: Black Ops Cold War اتفاق افتاده و باعث شده دسته پلی استیشن 5 هم خاموش شود. همچنین یک نسخه از Godfall هم با این مشکل روبه‌رو شده است. درحال حاضر تنها راه برای حل مشکل ذکر شده، این است که کنسول خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید و به دنبال آن تمامی اطلاعات و موارد دانلود دیگر بازیکن روی کنسول هم پاک خواهد شد. 


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده