نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴

Resident Evil 3 روی PS5 از لایت بار دوال سنس برای نمایش میزان سلامتی جیل استفاده می‌کند

ظاهراً در نسخه پلی استیشن 5 بازی Resident Evil 3 نیز از چراغ ال ای دی کنترلرهای دوال سنس برای نمایش سطح سلامتی پروتاگونیست بازی استفاده می‌شود.

پایین تر تصاویری را مشاهده می‌کنید که نحوه کارکرد کنترلر دوال سنس را در اجرای بازی ترسناک و سبک بقای کپکام نشان می‌دهد. براین اساس، پلی استیشن 5 در هنگام اجرای ریمیک بازی Resident Evil 3 از لایت بار یا نور ال ای دی کنترلر دوال سنس برای نمایش میزان سلامتی جیل ولنتیان استفاده می‌کند. یعنی مثلاً زمانی که نور دسته به زنگ زرد درمیاید، به معنای آسیب دیدن جزئی جیل بوده و رنگ سبز نشانه ایده‌آل بودن شرایط جسمانی او است.

نور سبز لایت بار DualSense در بازی رزیدنت اویل 3

نور زرد لایت بار DualSense در بازی رزیدنت اویل 3

نور قرمز لایت بار DualSense در بازی رزیدنت اویل 3

احتمالاً این عملکرد را از کنترلر دوال شاک 4 روی PS4 نیز به خاطر خواهید داشت که البته تفاوت‌هایی با وضعیت فعلی آن دارد. در نسخه پلی استیشن 4 بازی رزیدنت اویل 3، از لایت بار پشتی کنترلر دقیقاً به همین ترتیب استفاده می‌شد؛ اما باتوجه به این که به دلیل محل قرارگیری لایت بار، بازیکن در حین انجام بازی عملاً قادر به دیدن این نور نبود، این عملکرد چندان به کار نمی‌آمد.

ریمیک بازی Resident Evil 3 همزمان با عرضه کنسول‌های نسل جدید از طریق Backwards Compatibility برای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد. البته چند هفته پیش، اطلاعات جدیدی توسط دیتا ماینرها منتشر شده بود که احتمال اجرای نسخه مبتنی بر کلاود بازی را برای نینتندو سوییچ مطرح می‌کرد. بازی ترسناک، اکشن و سبک بقای استودیوی کپکام می‌تواند بازی جذاب و مناسبی برای کنسول قابل حمل نینتندو باشد. ضمن این که نسخه کلاود بازی Control از استودیوی رمدی نیز اخیراً نشان داد که این قبیل بازی‌ها می‌توانند از نظر جلوه‌های گرافیکی نیز روی کنسول سوییج بسیار خوب به نظر برسند.

اخیراً سایت رسمی پلی استیشن تأیید کرده که بازی Resident Evil Village به عنوان جدیدترین نسخه از سری رزیدنت اویل، از ویژگی‌هایی چون Ray Tracing، صدای سه‌بعدی و استفاده از قابلیت‌های خاص کنترلر دوال‌سنس بهره می‌برد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه با این لینک، سرعت لودینگ بسیار بالای ریمیک رزیدنت اویل 2 را روی ایکس باکس سری ایکس تماشا کنید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده