نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۴

بازی Resident Evil 3 احتمالا از طریق فناوری ابری برای کنسول سوییچ منتشر می‌شود

براساس اطلاعاتی که از بررسی داده‌های یک وبسایت به‌دست آمده، احتمال انتشار نسخه ابری بازی Resident Evil 3 برای کنسول نینتندو سوییچ قوت گرفت.

شرکت کپکام تعدادی از نسخه‌های قدیمی مجموعه Resident Evil را روی کنسول سوییچ عرضه کرده است، اما بازی‌های جدیدتر این مجموعه، مثل نسخه‌های بازسازی شده که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند، روی کنسول نینتندو غایب هستند. اوایل سال جاری میلادی، شایعه شده بود که نسخه ریمیک بازی Resident Evil 3 قرار است برای کنسول سوییچ عرضه شود، اما پس از آن هیچ اتفاقی رخ نداد و حتی خبری هم در این زمینه شنیده نشد. حالا یک سرنخ جدید به‌دست آمده که نشان می‌دهد نسخه سوییچ بازی Resident Evil 3 احتمالا منتشر خواهد.

نینتندو به‌تازگی اعلام کرد که بازی Control ازطریق فناوری ابری (Cloud Gaming) برای کنسول سوییچ منتشر می‌شود. شاید Control در ظاهر هیچ ارتباطی با بازی Resident Evil 3 نداشته باشد، اما عده‌ای به واسطه رونمایی از همین بازی، توانستند شواهدی پیدا کنند که نسخه ابری Resident Evil 3 نیز عرضه می‌شود. این افراد با بررسی کدها و داده‌های وبسایت Control Ultimate Edition Cloud Version (نسخه ابری بازی Control)، به یک تصویر از نسخه ابری بازی رزیدنت ایول 3 با نام کامل Resident Evil 3 Cloud Version رسیدند. این عکس درواقع همان تصویر کاور بازی است که «جیل ولنتاین» و «کارلوس اولیویرا» را به همراه دشمن اصلی بازی یعنی «نمسیس» نشان می‌دهد. اما عبارت Cloud Version هم زیر لوگوی بازی درج شده است. به فاصله کوتاهی از کشف این تصویر و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، بلافاصله شاهد حذف آن از وبسایت مذکور بودیم. اما همان‌طور که گفتیم این تصویر در رسانه‌های مختلف پخش شده است و شما هم می‌توانید آن را در پایین مشاهده کنید.

نسخه ابری بازی Resident Evil 3 برای سوییچ

هنوز کپکام یا نینتندو واکنشی به این خبر نشان نداده‌‌اند. احتمالا به‌زودی مشخص می‌شود که آیا Resident Evil 3 برای سوییچ عرضه خواهد شد یا خیر. البته این اولین‌بار نیست که یک بازی جدید از سری رزیدنت ایول ازطریق تکنولوژی ابری برای سوییچ منتشر می‌شود. قبلا نسخه ابری Resident Evil 7 هم برای این کنسول عرضه شده بود. اجرای این بازی از نظر فنی نیاز به سخت‌افزار قدرتمندی دارد و به همین خاطر امکان انتشار آن به‌صورت معمولی روی سوییچ وجود نداشت. بنابراین نینتندو تصمیم گرفت که از فناوری ابری برای اجرای بازی روی کنسولش کمک بگیرد. مسلما نسخه ریمیک Resident Evil 3 هم ازطریق همین تکنولوژی به‌راحتی می‌تواند روی کنسول سوییچ اجرا شود. حتی شاید انتشار ریمیک Resident Evil 2 برای این کنسول هم دور از ذهن نباشد.

اگرچه طرفداران مجموعه رزیدنت اویل از این بابت که می‌توانند بازی‌ محبوب خود را روی کنسول قابل حمل سوییچ هم تجربه کنند، خوشحال خواهند شد، اما باید این نکته را در نظر بگیریم که احتمالا همه بازیکن‌ها به این بازی روی سوییچ دسترسی نداشته باشند. نسخه ابری بازی Resident Evil 7 فقط در کشور ژاپن عرضه شده و هنوز خبری از انتشار نسخه غربی آن نیست. بنابراین ممکن است نسخه ابری Resident Evil 3 هم صرفا برای بازیکن‌های ژاپنی منتشر شود. البته امیدواریم که اینگونه نباشد.

در حال حاضر سرویس‌های استریم ابری بازی‌ها مثل ایکس‌کلاد (xCloud) و استیدیا در حال رونق گرفتن هستند و مطمئنا در آینده هم استقبال از آن‌ها بیشتر خواهد شد. این فناوری برای کنسول سوییچ مناسب‌تر از سایر پلتفرم‌ها به‌نظر می‌رسد. چون این کنسول با وجود ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، از نظر سخت‌‌افزاری ضعیف‌تر از سایر کنسول‌های هم‌نسل خود است و می‌تواند این کمبود را با استفاده از فناوری ابری برطرف کند. البته از مدتی پیش شایعه شده که نینتندو قصد دارد نسخه‌ای قوی‌تر از کنسول سوییچ را با نام «سوییچ پرو» معرفی کند. باید ببینیم این شرکت چه برنامه‌ای برای آینده دارد و در چه حوزه‌ای سرمایه‌گذاری خواهد کرد.


منبع Resetera
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده