نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۰

یک بازی AAA و جهان باز جدید احتمالا در استودیوهای ایکس باکس در دست ساخت است

براساس اطلاعاتی که از پروفایل لینکدین یکی از کارمندان انتشارات Xbox Game Studios استخراج شده، به نظر یک بازی AAA و جهان باز که تاکنون معرفی نشده برای پلتفرم‌های مایکروسافت در دست ساخت است.

دیو مانگان یک کارگردان روایت داستانی شاغل در انتشارات استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس است که اخیراً حساب کاربری او در لینکدین توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است. براساس توضیحاتی که در پروفایل مانگان نوشته شده، او در حال حاضر مسئولیت نظارت بر «یک بازی جدید AAA و جهان باز که هنوز معرفی نشده» را برعهده دارد. لذا به نظر می‌رسد که درحال حاضر یک بازی بزرگ و ناشناخته برای پلتفرم‌های مایکروسافت در دست ساخت قرار دارد.

همانطور که احتمالاً اطلاع دارید، انتشارات استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس گاهی اوقات با برخی شرکت‌های خارجی نیز جهت ساخت بازی‌های انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت به طور موقت قرارداد همکاری امضا می‌کند. آخرین مورد از اینگونه قراردادها، به بازی Microsoft Flight Simulator مربوط می‌شود که توسط استودیوی Asobo ساخته شد. جالب اینجاست که دیو مانگان نیز به عنوان بخشی از این پروژه نقش داشته است. حالا او در حساب لینکدین خود اعلام کرده که به عنوان پروژه جدود خود روی یک بازی AAA و جهان باز کار می‌کند.

شایعه بازی معرفی نشده و AAA از Xbox Game Studios Publishing

احتمالاً به این زودی‌ها جزئیات این پروژه و استودیوهایی که روی آن کار می‌کنند اعلام نخواهد شد. ضمن این که مایکروسافت در نسل فعلی نیز با چندین استودیو خارج از Xbox Studios ارتباط داشته است. اما این موارد شامل شمار معدودی از شرکت‌هایی است که می‌توان مسئولیت ساخت یک بازی بزرگ در این مقیاس را برای آن‌ها متصور شد.

اخیراً شایعات زیادی درباره خرید یک استودیوی ژاپنی توسط مایکروسافت مطرح شده که فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در اظهارات اخیر خود به تکذیب این اخبار پرداخت. البته مایکروسافت با خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا، خانواده خود را به مراتب بزرگتر از قبل کرده و با دارایی‌های فعلی خود می‌تواند به راحتی از پس ارائه یک تجربه جدید و درخور احترام برای کاربران اکوسیستم خود در سرتاسر جهان بربیاید. بنابه تأیید فیل اسپنسر و ساتیا نادلا، استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهند داد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده