// جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۰

بسته‌ی الحاقی جدید .Plague Inc شما را به مبارزه با یک همه‌گیری جهانی می‌فرستد

در بسته‌ی الحاقی جدید بازی Plague Inc.، به‌جای کشتن انسان‌ها به‌وسیله‌ی پخش یک ویروس در دنیا، باید با گسترش یک همه‌گیری جهانی مبارزه کنید.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی Ndemic Creations یک بسته‌ی الحاقی جدید و رایگان برای بازی .Plague Inc منتشر کرده است. این بازی به‌خاطر دادن توانایی به بازیکنان در ایجاد نسل‌کشی با ویروس‌های مختلف شناخته می‌شود و حالا با دریافت آپدیت جدید، به‌جای پخش یک عامل بیماری‌زا در دنیا، باید با آن مبارزه کنید.

طی پستی که در وب‌سایت استودیوی سازنده منتشر شده، آن‌ها گفته‌اند که این بسته‌ی الحاقی با کمک و مشورت متخصصان بهداشت و درمان از سراسر جهان ساخته شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نهادها و سازمان‌های ائتلاف برای آمادگی دربرابر شیوع (CEPI)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و شبکه‌ی هشدار و اقدام همه‌گیری جهانی (GORAN) اشاره کرد.

بسته‌ی الحاقی The Cure درحال‌حاضر برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS دردسترس است و تا زمانی که شیوع کرونا در جهان تحت کنترل در نیامده باشد، قرار است به‌صورت رایگان باقی بماند. جیمز وان، بنیان‌گذار استودیوی اندمیک کریشنز می‌گوید: «جفت‌و‌جور کردن چنین موضوع پیچیده‌ای درون یک بازی ویدیویی بسیار چالش‌برانگیز بود، اما اطلاعات و آماروارقامی که متخصصان نهاد CEPI و دیگر سازمان‌ها با ما به‌اشتراک گذاشتند بسیار باارزش بود و به ما کمک کرد تا بسته‌ی الحاقی The Cure بازی .Plague Inc هم برای اهداف آموزشی بسازیم و هم از نظر یک گیم برای مخاطب درگیرکننده باشد. هشت سال پیش (سال عرضه‌ی این بازی) به‌هیچ‌وجه فکر نمی‌کردم دنیای واقعی تا این حد به بازی .Plague Inc شباهت پیدا کند یا اینکه بازی ما تبدیل به درگاهی برای آموزش و آگاهی‌رسانی به مردم شود.»

تصویری از گیم‌پلی بسته‌ی الحاقی The Cure بازی .Plague Inc

The Cure برای اولین‌بار در ماه مارس (اسفند-فروردین) معرفی شد. اوایل سال جاری میلادی آمار بازیکنان .Plague Inc به‌خاطر شروع همه‌گیری کرونا افزایش پیدا کرده بود و این محبوبیت بالا تا جایی ادامه یافت که استودیوی اندمیک کریشنز مجبور شد به کاربران هشدار دهد که این بازی یک مدل علمی و صحیح از الگوی گسترش یک بیماری مسری در جهان نیست و نباید برای اهداف آموزشی از آن استفاده شود. در همان زمان این بازی از فروشگاه‌های استیم و اپ استور کشور چین به‌خاطر داشتن «محتوای غیرقانونی» حذف شد. افزایش محبوبیت بازی .Plague Inc قبل از شیوع کرونا بی‌سابقه نبوده است؛ برای مثال، وقتی که در سال ۲۰۱۴ همه‌گیری ویروس ابولا در دنیای واقعی درحال اتفاق افتادن بود، در آن مقطع زمانی نیز آمار دانلود این بازی افزایش پیدا کرد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده