نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰

معرفی بازی موبایل Plague Inc: نسل بشر را منقرض کنید!

عوامل بسیاری وجود دارند که در صورت همکاری با هم می‌توانند نسل بشر را ضعیف کرده و در نهایت منقرض کنند. یکی از این عوامل بیماری است که می‌تواند با گسترش خود تمام جهان را آلوده کند. در Plague Inc شما باید با طراحی یک بیماری نسل بشر را منقرض کنید.
بیماری‌های واگیردار زیادی هستند که در صورت عدم کنترل و پیشگیری می‌توانند به سمی مهلک و خطرناک برای موجودیت بشر تبدیل شوند. حال تصور کنید که می‌توانید در خلال یک بازی زیبا و خوش‌ساخت یک بیماری را از بین عوامل متعددی ایجاد کرده و مردم یک نقطه از زمین را به آن مبتلا کنید و سپس نظاره‌گر نابودی نوع بشر باشید. کمتر علاقه‌مند به بازی‌های تلفن‌های هوشمند را می‌توان یافت که با شنیدن این جمله‌ها یاد بازی Plague Inc نیفتد. بازی که اگرچه مدت‌های زیادی از عرضه آن می‌گذرد اما هنوز تاثیرگذار، زیبا و البته آموزنده است. بازی سبکی استراتژی دارد که در آن باید پس از انتخاب گونه‌های مختلف عامل بیماری مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها یا حتی سلاح‌های بیولوژیکی و انتخاب یک یا چند قابلیت بیماری خود را بسازید،‌برای آن اسمی انتخاب کنید و آن را در نقطه‌ای از این پهنه خاکی منتشر کنید.
ption id="attachment_19908" align="alignright" width="355"]plague-inc نوار دستیابی متخصصین به درمان بیماری نباید کامل شود، در غیر این صورت بازی را خواهید باخت
یکی از نکات جالب بازی این است که اگرچه ممکن است در نگاه اول، بازی ارزش تکرار پایینی داشته باشد، اما پس از چند بار شکست خوردن در نابودی نژاد بشر و فراگرفتن جزییات بازی، تا حدی به این بازی علاقه‌مند می‌شوید که دیگر نمی‌توانید آن را لحظه‌ای رها کنید. شاید در ابتدای تجربه خود از بازی متوجه این نکته نشوید اما این بازی به شدت به افکار و تصمیمات شما وابسته است و همین موضوع است که Plague Inc را به یک بازی استراتژی و البته فکری تبدیل کرده است. حتی مکانی که برای اولین بار بیماری را در آن پخش می‌کنید نیز در روند سرایت بیماری به سایر نقاط جهان نیز موثر است. به طور مثال اگر کشوری را انتخاب کنید که هم از طریق دریا و هم از طریق آسمان با دیگر کشورها در ارتباط باشد، بیماری سریع‌تر به سایر نقاط جهان منتقل می‌شود. پس از این‌که بیماری را در منطقه مورد نظر خود منتشر کردید، حالا منتظر تماشای اخبار پیرامون این بیماری است. در همین حین باید چیزهایی شبیه به دی‌اِن‌اِی را جمع آوری کرده تا بتوانید با بدست آوردن امتیاز، ویژگی‌های مرگ‌آوری به بیماری اضافه کنید و آن را در برابر محیط‌ها و شرایط مختلف ایمن کنید. همین که کم‌کم تعداد مبتلایان به بیماری زیاد می‌شود،‌اخبار پیرامون آن نیز جدی‌تر می‌شود. یکی از نکات آموزنده بازی این است که هرگاه تعداد تلفات بیماری منتشر شده توسط شما از مرز بیماری‌های واگیردار مهلکی مانند ایدز، طاعون یا سایر بیماری‌ها عبور می‌کند،‌بازی این مورد را به شما اعلام می‌کند.
ption id="attachment_19909" align="alignleft" width="370"]plague دستتان در نابود کردن نوع بشر آزاد است!
بخش ارتقا سطح بیماری و ایمن کردن آن در برابر عوامل محیطی و البته داروها بسیار زیبا جذاب طراحی شده است و از جزییات زیادی برخوردار است. با امتیازاتی که در بالا ذکر شد، می‌توانید قابلیت‌های مختلفی را به بیماری اضافه کنید. برای مثال آن را برای سرایت در محیط‌های گرمسیری یا سردسیری آماده کنید یا آن درمان آن را مشکل‌تر کنید. همچنین می‌توانید این امتیازات را در قسمتی از این بخش مصرف کنید تا بیماری از طریق‌های مختلف مانند هوا، آب یا حیوانات مختلف سرایت پیدا کند. نکته قابل توجه این است که باید به میزان سرایت بیماری و البته کشنده بودن آن توجه داشته باشید و همیشه این موضوع را مدنظر داشته باشید که اگر با مصرف امتیازات در جهت کشنده‌تر کردن هر چه بیشتر بیماری پیش بروید ممکن است در از بین بردن نوع بشر شکست بخورید. زیرا بیماری به حدی کشنده است که در مدت کوتاهی بیمار را از بین می‌برد و فرصت سرایت آن به فرد دیگر را نمی‌دهد. همین امر باعث می شود تا با فکر و استراتژی خاصی تعادل را در ویژگی‌های بیماری ایجاد کنید. گرافیک و جلوه‌های بصری بازی نیز زیبا طراحی شده است و آیکون‌ها و شکل‌های بازی نیز با دقت فراوانی طراحی شده‌اند. قسمت اخبار  همچنین نقشه جهان بازی نیز اگرچه ساده طراحی شده اما همین سادگی به زیبایی بازی کمک شایانی کرده است. موسیقی بازی و همچنین صدای جمع‌آوری دی‌اِن‌اِی ها نیز تاثیرگذار هستند و ممکن است تا مدت‌ها صدای آن‌ها را در ناخودآگاه خود بشنوید. از سبک استراتژی و شبیه‌ساز بازی هراس نداشته باشید و اگر  تا به حال Plague Inc را بازی نکرده‌اید در تجربه آن تامل نکنید. Plague Inc بدون شک یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی‌هایی است که تا به حال برای تلفن‌های هوشمند عرضه شده است و می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از کافه‌ بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده