نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰

ایستر اگ جالب Halo روی منبع تغذیه کنسول ایکس باکس سری اس

روی بدنه منبع تغذیه یا واحد PSU کنسول ایکس باکس سری اس یک ایستر اگ جالب شامل تصویری از کلاه مستر چیف در سری Halo حک شده است.

بالاخره بعد از گذشت چندین ماه انتظار، روز عرضه کنسول‌های جدید ایکس باکس فرا رسیده و علاقه‌مندان از دیروز نسبت به سفارش خرید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اقدام کرده‌اند. در همین راستا، یکی از کاربران کنسول سری اس هنگام آماده‌سازی و راه‌اندازی کنسول جدید خود متوجه یک سورپرایز غیرمنتظره روی منبع تغذیه دستگاه شده است. یک ایستر اگ جالب از یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های مایکروسافت که برای طرفداران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

زمانی کنسول‌های ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس وان اس در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شدند، طرفداران متوجه  یک تصویر کوچک و مخفی از مستر چیف روی درایو دیسک نوری دستگاه شده بودند و حالا به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان مایکروسافت با ورود به نسل نهم کنسول‌های بازی نیز این سنت را حفظ کرده‌اند.

براساس تصویری که ازطریق وبسایت Reddit به اشتراک گذاشته شده، یک تصویر کوچک از کلاه Halo Master Chief روی واحد PSU یا منبع تغذیه کنسول ایکس باکس سری اس حک شده که در تصویر زیر قابل مشاهده است. ظاهراً این تصویر اولین‌بار توسط یوتیوبر Modern Vintage Gamer در هنگام باز کردن و تحلیل قطعات سخت‌افزاری کنسول سری اس کشف و به اشتراک گذاشته شده است. این یوتیوبر در توضیحات خود اضافه کرده که مایکروسافت برنامه‌های زیادی را برای عرضه Halo Infinite درکنار ایکس باکس سری ایکس و سری اس داشته اما تعویق زمان انتشار و مشکلات ایجاد شده موجب شد تا این برنامه عملی نشود.

ایستر اگ بازی هیلو روی منبع تغذیه ایکس باکس سری اس

همان‌طور که به احتمال زیاد در جریان هستید، مایکروسافت در ماه اوت خبر تعویق زمان انتشار بازی Halo Infinite را به سال ۲۰۲۱ اعلام کرد. این بازی در ابتدا به‌عنوان یکی از عناوین حین عرضه کنسول‌های جدید ایکس باکس معرفی شده بود اما بعد از مشکلات ایجاد شده در مسیر توسعه بازی، تصمیم به عقب انداختن زمان انتشار بازی گرفته شد. حتی کریس لی، کارگردان بازی هیلو اینفینیت در استودیوی 343 Industries نیز بعد از قطعی شدن این تأخیر از پروژه جدا شد. وی در این خصوص اظهار داشته بوده که عملاً کار او با این بازی تمام شده است.

در دیگر اخبار مرتبط با ایکس باکس سری اس، تأیید حجم ۳۶۴ گیگابایتی حافظه داخلی این کنسول را داشتیم که درواقع تنها ۷۱ درصد کل درایو SSD به کار رفته در آن را شامل می‌شود. درحالی که هنوز این عدد به تأیید مایکروسافت نرسیده، به نظر می‌رسد که ۳۶۴ گیگ برای بازی‌های حجیم نسل جدید کاربران را دچار مشکل کند. به‌ویژه با درنظرگرفتن حجم بسیار بالای بازی‌هایی مانند کال آف دیوتی که عملاً قادر به اشغال نیمی از حافظه داخلی این کنسول است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده