// سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۰

سونی: افزایش قیمت بازی‌های PS5 ناشی از افزایش هزینه‌های ساخت بازی است

یکی از سخنگویان شرکت سونی می‌گوید که افزایش قیمت بازی‌های بزرگ پلی استیشن 5 درواقع بازتابی از رشد منابع مورد نیاز برای ساخت بازی‌های جاه‌طلبانه است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، یکی از سخنگویان شرکت سونی طی صحبتی با خبرگزاری بلومبرگ گفت که افزایش قیمت برخی بازی‌های کنسول پلی استیشن 5 درواقع «بازتابی از رشد منابع مورد نیاز برای ساخت بازی‌های جاه‌طلبانه و بزرگ است.» او همچنین اشاره کرد که فقط بعضی از بازی‌های هنگام عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌شوند و «بازی‌های بزرگ» قرار است ۷۰ دلار قیمت‌گذاری شوند.

سونی و برخی از دیگر ناشران بازی مدتی است که بازی‌های نسل بعدی خود را ۷۰ دلار قیمت‌گذاری کرده‌اند. بازی Demon’s Souls ،Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition و Godfall همگی ۷۰ پوند قیمت دارند (گرچه نسخه‌ی پی سی بازی گاد‌فال ۶۰ دلار است). همچنین بازی انحصاری پلی استیشن 5 یعنی Destruction Allstars نیز قبل از اینکه تأخیر بخورد و سپس به سرویس پلی استیشن پلاس منتقل شود، برچسبی ۷۰ دلاری داشت. طبق گزارش بلومبرگ، به‌نظر می‌رسد که سونی در مقطعی زمانی قبل از نهایی کردن قیمت ۷۰ دلاری، می‌خواسته قیمت حتی بیشتری برای بازی‌های نسل بعدی‌اش درنظر بگیرد.

توضیح سونی درباره‌ی دلیل افزایش قیمت‌ها می‌تواند نمایانگر وضع موجود در کل صنعت ویدیو گیم باشد؛ اینکه افزایش قیمت بازی‌ها به‌دنبال افزایش هزینه‌های ساخت و توسعه‌ آن‌ها اتفاق می‌افتد. اشتراس زلنیک، مدیر ارشد اجرایی شرکت تیک-تو در ماه سپتامبر امسال از حرکت شرکتش درخصوص افزایش قیمت بازی بسکتبال NBA 2K21 برای نسخه‌های نسل بعدی آن دفاع کرد. او طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Protocol می‌گوید:

«مسئله‌ی مهم این است که برای تقریبا ۱۵ سال هیچ شرکت بازی‌سازی‌ نبود که جلوتر از همه اقدام به افزایش قیمت بازی‌هایش کند، این درحالی است که هزینه‌‌های تولید بازی‌های ویدیویی در این مدت بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بخواهم دقیق‌تر بگویم، با اینکه هزینه‌های ساخت بازی‌های شما برای کسی اهمیتی ندارد، اما از طرفی، نحوه و کیفیت تعامل مصرف‌کنندگان با محصولات ویدیو گیمی در این مدت دچار تغییرات زیادی شده است. نسبت به یک بازی ۶۰ دلاری ۱۰ سال پیش،NBA 2K21 درحال‌حاضر بسیار بزرگ‌تر از این است که برچسب ۶۰ دلاری یا ۷۰ دلاری بخورد. پرداخت پول واقعی برای بخش آنلاین بازی کاملا اختیاری است، ولی این یک بازی Free-to-Play نیست، بلکه یک بازی کامل است و تجربه‌ای همه‌جانبه را دراختیار بازیکنان قرار می‌دهد، به‌طوری که بعد از خریداری آن دیگر لازم نیست حتی یک سنت اضافه‌تر برایش پرداخت کنید.»

برخلاف دلایل شرکت‌های بازی‌سازی، برخی افراد اینطور استدلال می‌کنند که درمیان رکود اقتصادی حال‌حاضر جهان و آمار بالای بیکاری در کشورهای مختلف که به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاده، این اندازه افزایش قیمت کار درستی نیست، چراکه برای مثال قیمت بازی‌های نسل نهمی ۱۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی افزایش قیمت بازی‌ها در نسل نهم کنسول‌های بازی چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.    


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده