نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳

بازی‌ های PS5 ظاهرا در ابتدا قرار بود بیش از ۷۰ دلار قیمت گذاری شود

بلومبرگ در گزارش جدید خود به قیمت بازی‌های نسل جدید سونی پرداخته و از تصمیم اولیه این شرکت برای تعیین قیمت‌هایی فراتر از استاندارد ۶۹.۹۹ دلاری اشاره می‌کند.

با ورود به نسل جدید کنسول‌های بازی در این هفته، چیزهای زیادی برای هیجان زده شدن وجود خواهد داشت. از تکنولوژی جدید سیستم‌های سونی و مایکروسافت گرفته تا بازی‌های بزرگی که همزمان با پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس به بازار عرضه خواهند شد. البته باتوجه به قرار گرفتن در ابتدای راه نسل نهم کنسول‌های بازی، اکثر این بازی‌ها به‌صورت بین نسلی یا cross-gen منتشر می‌شود؛ اما آغاز دسترسی به پلتفرم‌های جدید گیمینگ بعد از گذشت هفت سال همچنان هیجان خاص خود را دارد.

اما کنسول‌های جدید، گذشته از جذابیت‌های مختلفی که طی ماه‌های گذشته به‌طور مفصل به آن‌ها پرداخته شده، چند نکته منفی و اجتناب ناپذیر نیز برای مخاطبان به همراه دارند که یکی از آن‌ها افزایش قیمت بازی‌ها است. براساس اخبار و اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که به‌طور استاندارد باید انتظار یک جهش ۱۰ دلاری را در قسمت بازی‌های نسل جدید داشته باشیم که البته این قضیه برای مناطق و شرکت‌های مختلف تفاوت‌هایی خواهد داشت.

بازی های پلی استیشن 5

باوجود اینکه سونی اولین شرکتی نبود که قیمت‌های بازی‌های فرست پارتی خود روی پلی استیشن 5 را افزایش داد، اما باتوجه به جایگاه سونی به‌عنوان یک پیش‌گام در صنعت بازی و پلتفرم‌های گیمینگ، این انتظار می‌رفت که اکثریت بازار به‌طور اجتناب ناپذیری از این مسیر پیروی کنند. هرچند حالا به نظر می‌رسد که سونی در یک بازه زمانی خاص، حتی چیزی فراتر از این افزایش قیمت را در نظر داشته است.

براساس گزارش جدید نشریه بلومبرگ، سونی نه‌تنها از همان ابتدا موافق ایده افزایش قیمت برخی از بازی‌های پلی استیشن 5 بوده، بلکه در یک بازه زمانی مشخص، قیمت‌هایی فراتر از ۶۹.۹۹ دلار را برای بازی‌های فرست پارتی نسل جدید در نظر داشته است. ظاهراً موضوع افزایش قیمت بازی‌ها برای مدت زیادی توسط مدیران اجرایی این شرکت مورد بحث قرار گرفته و در این جلسات موضوعاتی مانند تورم و افزایش هزینه ساخت بازی‌ها مطرح بوده است.

بازی دیمونز سولز در پلی استیشن 5

درحالی که برخی از ناشران همچنان مخالف ایده‌ی افزایش قیمت بازی‌ها هستند، به نظر می‌رسد که برچسب قیمت ۶۹.۹۹ به استاندارد بازار فروش ایالات متحده تبدیل شده و در مناطق دیگر مانند آسیا و اروپا نیز بسته به شرایط رویکردهای مختلفی را شاهد خواهیم بود. بسیاری از منتقدان این ایده، عقیده دارند که باوجود افزایش هزینه‌های ساخت بازی‌ها نسبت به سال‌های گذشته، جامعه مخاطبان و آمار فروش بازی‌ها نیز رشد بسیار زیادی نسبت به قبل داشته است. ضمن اینکه نرخ دستمزد توسعه‌دهندگان استودیوهای بازی‌سازی در بسیاری از کشورهای جهان نیز راکد بوده است.

در هرصورت به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت‌ها، امری اجتناب ناپذیر و غیرقابل بازگشت خواهد بود. در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده