// پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

سیاست‌ های جدید بلیزارد برای مقابله با مولتی‌ باکسینگ در World of Warcraft

مولتی‌باکسرهای بازی World of Warcraft باید شکست سختی را قبل از انتشار نسخه Shadowlands متحمل شوند.

شرکت بلیزارد (Blizzard) طی اعلامیه‌ای که اخیرا منتشر کرده است، سیاست‌های بازی World of Warcraft را به‌روزرسانی کرد که به واسطه قوانین جدید می‌تواند استفاده از نرم‌افزارهایی که با عنوان Input Broadcasting Software شناخته می‌شوند را ممنوع کند و با مصرف‌کنندگان برخورد کند. این نوع نرم‌افزارها به بازیکنان اجازه می‌دهد که یک دستور را (فشردن کلید) به‌صورت هم‌زمان به چندین کاراکتر ارسال کنند و از آن‌ها بخواهد که یک هدف مشخص را دنبال کنند. به‌عنوان مثال می‌توان به سری نرم‌افزارهای مخصوص مولتی‌باکسینگ (Multiboxing) اشاره کرد که از این به بعد استفاده از آن‌ها در بازی World of Warcraft غیرقانونی خواهد بود.

از زمان شروع اکسپنشن Battle for Azeroth بازی World of Warcraft بازیکنان شاهد مشکلات زیادی بودند که توسط استفاده کنندگان برنامه‌های مولتی‌باکسینگ به وجود آمده بود. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جمع کردن گل در منطقه Nazjatar و استفاده کردن این برنامه برای بخش PvP اشاره کرد. لازم به ذکر است که طبق اعلامیه جدید، داشتن چندین حساب کاربری توسط یک فرد، غیرقانونی نیست و مشکل اصلی استفاده هم‌زمان آن‌ها به واسطه نرم‌افزار‌های مولتی‌باکسینگ خواهد بود. همچنین، شما می‌توانید حساب‌های کاربری خود را به واسطه Alt-tabbing کنترل کنید و از قابلیت Following استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد Experience سریع‌تری را برای چند کاراکتر جمع‌آوری کنید.

در سال‌های گذشته استفاده از نرم‌افزار‌های مولتی‌باکس در بازی World of Warcraft رونق زیادی پیدا کرده است و شرکت بلیزارد در چندین اعلامیه مشخص کرده بود که استفاده از Multiboxing را برخلاف قوانین بازی World of Warcraft نمی‌داند. همین موضوع باعث شد که بسیاری از بازیکنان با استفاده از این قابلیت به جمع‌آوری طلا و فروش آن در سایت‌های مختلف روی آورند. در ادامه اقتصاد بازی با تغییرات قابل توجهی همراه شد و نارضایتی بازیکنان را به همراه داشت که اثرات منفی آن هر روز افزایش پیدا می‌کرد.

اعلامیه بلیزارد

ارزش طلا در بازی World of Warcraft بسته به تغییراتی که در بازی رخ می‌دهد با تغییرات همراه است. به‌عنوان مثال با نزدیک شدن به زمان انتشار نسخه جدید بازی، پیش‌بینی می‌شود که ارزش طلا در اواخر نسخه Battle for Azeroth و اوایل نسخه Shadowlands با افزایش قابل توجهی همراه شود که به واسطه بازگشت بازیکنان و بالا رفتن درخواست خریداران رخ خواهد داد. در حال حاضر ارزش هر یک میلیون طلا در نسخه BFA حدود ۷۵ دلار است و خریداران طلای نسخه کلاسیک بازی برای هر هزار سکه طلا حدود ۱۳ دلار هزینه می‌کنند. البته این اعداد و ارقام و قیمت‌گذاری بسته به سرورهای مختلف و پلتفرم‌هایی که مشتری را به خریدار معرفی می‌کنند، تغییر می‌کند.

شرکت بلیزارد با نزدیک شدن به زمان انتشار نسخه جدید بازی World of Warcraft که با نام Shadowlands شناخته می‌شود، تغییرات قابل توجهی را در گیم‌پلی، تعادل سازی کلاس‌ها، قوانین و سیاست‌های شرکت و نوع برخورد با طرفدارانش ایجاد کرده است که می‌تواند باعث بازگشت و افزایش مقدار بازیکنان شود. بعد از تغییری که در زمان انتشار بسته الحاقی جدید بازی شاهد بودیم، قرار است که رویداد مربوط‌به نسخه Pre-Patch در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) در دسترس بازیکنان قرار گیرد و اکسپنشن Shadowlands در تاریخ ۲۳ نوامبر مصادف با ۳ آذر روی سرورهای اصلی بازی World of Warcraft منتشر شود.


منبع worldofwarcraft
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده