جام قهرمانی Call of Duty Mobile؛ هرآنچه باید در رابطه با این مسابقه در ایران بدانید

جام قهرمانی Call of Duty Mobile؛ هرآنچه باید در رابطه با این مسابقه در ایران بدانید

پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

ثبت‌نام برای مسابقه آنلاین بازی موبایل Call of Duty با حمایت بازار و انجمن ورزش‌های الکترونیک و جوایز نقدی آغاز شد. 

یکی از جذابیت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی بی شک برگزاری رقابت‌های ورزش‌های الکترونیکی است. رقابت‌هایی که محبوبیت خیلی زیادی در جهان دارند و به‌دلیل محدودیت‌ها شرایط برگزاری متوالی آن‌ها در ایران فراهم نیست.

درحالی که در گذشته پلتفرم پی‌سی به‌عنوان پلتفرم اصلی برای برگزاری ورزش‌های الکترونیک مدنظر قرار می‌گرفت، در سال‌های اخیر با رشد صنعت‌ بازی‌های موبایل شاهد افزایش محبوبیت بازی‌های موبایل و برگزاری رویدادهای هیجان‌انگیز پیرامون بازی‌هایی هاردکور از جمله پابجی موبایل و Call of Duty Mobile هستیم.

بعد از عرضه بازی کالاف اف دیوتی موبایل، بی‌شک این بازی اکشن اول شخص را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها روی پلتفرم اندروید و iOS معرفی کنیم. بازی باکیفیت، پر زد و خرد و البته کاملا حرفه‌ای که علاقمندان زیادی را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند، به‌شکلی که شاهد برگزاری رقابت‌های این بازی توسط اکتیویژن در سال ۲۰۲۰ بودیم. 

اگر شما نیز یکی از بازیکنان Call of Duty Mobile هستید و از قضا خودتان را بهترین بازیکن کالاف دیوتی موبایل ایران می‌دانید اکنون می‌توانید در اولین جام قهرمانی کال اف دیوتی موبایل در ایران شرکت کنید.

در ادامه می‌توانید تیزر این رویداد را تماشا کنید:


جام قهرمانی Call of Duty Mobile

 طبق اعلام بازار، پلتفرم اندرویدی و ناشر بازی‌های موبایل، جام قهرمانی Call of Duty Mobile اولین و بزرگ‌ترین رویداد رقابت آنلاین فردی و گروهی در ایران است. در این مسابقه بازیکنانی از سراسر ایران می‌توانند به صورتی انفرادی یا به همراه تیم چهار نفره خود وارد رقابت‌ها شده تا درنهایت با پیروزی بر رقبا برنده جوایز نویس شوند.

باتوجه‌به دردسترس بودن تلفن‌های هوشمند، طیف گسترده‌تری از بازیکنان می‌توانند بدون نگرانی در مسابقات جام قهرمانی کالاف دیوتی موبایل شرکت کنند و توانایی خود را دربرابر رقبا محک بزنند.

به‌گفته بازار، پلتفرم انتشار بازی و برنامه‌های اندرویدی، هدف از برگزاری رویداد جام قهرمانی کال اف دیوتی موبایل، ایجاد بستر رقابت هیجان‌انگیز برای جوانان ایرانی است.


شیوه برگزاری مسابقه

جام قهرمانی کالاف دیوتی موبایل قرار است در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۳۰ آبان برگزار شود. به این ترتیب در ۲۲ آبان ۱۳۹۹ در روز اول جام قهرمانی شرکت‌کنندگان انفرادی وارد رقابت می‌شوند. مسابقات گروهی اما در تاریخ ۲۳ آبان ماه در دومین روز رقابت‌های جام قهرمانی انجام می‌شود. بعد از اتمام روزهای اول و دوم، امتیاز بازیکنان محاسبه شده و برگزیدگان انتخاب می‌شوند.

برخلاف روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان که مسابقات به‌صورت آنلاین است، درنهایت سومین روز جام قهرمانی در تاریخ ۳۰ آبان به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد. البته همان‌طور در مصاحبه با هانیه گودرزی، دبیر جام قهرمانی کالاف دیوتی موبایل می‌توانید مطالعه کنید، باتوجه‌به همه‌گیری احتمال تغییر برگزاری رویداد از حضوری به آنلاین وجود دارد. در سومین روز جام قهرمانی سه تیم برتر و هشت بازیکن مسابقات انفرادی در مسابقه‌ای تنگاتگ و تک‌نفره به رقابت هم می‌روند تا درنهایت با بالا بردن جام قهرمانی، به قهرمان قهرمانان بازی Call of Duty Mobile در ایران تبدیل شوند. 

مسابقات در حالت بتل رویال Call of Duty Mobile انجام می‌شود و هر بازی به‌صورت استاندارد بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه به‌طول می‌انجامد. در هر روز سه مسابقه برگزار می‌شود که بازیکنان و تیم ها براساس مجموع امتیازات به‌دست آمده در هر سه بازی، رده بندی شده و برنده مشخص می‌شود. برای مطالعه قوانین کامل رویداد می‌توانید به سایت برگزاری رویداد مراجعه کنید. 


ثبت نام در جام قهرمانی

ثبت نام رقابت آنلاین جام قهرمانی Call of Duty Mobile تا ساعت ۲۴، روز ۱۷ آبان ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند به‌صورت گروه ۴ نفری یا فردی در این رویداد ثبت نام کنند. برای شرکت به‌صورت فردی باید بالای ۱۵ سال سن داشته باشید و هزینه ۲۰ هزارتومانی ثبت‌نام را پرداخت کنید.

در رقابت آنلاین گروهی، گروه‌ها باید ۴ نفری باشند و اطلاعات تمامی بازیکنان برای ثبت نام گروهی ضروری است. هزینه‌ی ثبت‌نام برای هر تیم ۵۰ هزار تومان است. باتوجه‌به قوانین رویداد، بازیکن‌ها می‌توانند همزمان در یک تیم حضور داشته باشند و هم به‌صورت انفرادی ثبت‌نام کنند. 

برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر روی لینک پایین کلیک کنید:

  


جوایز برندگاه رقابت‌ها

مانند مسابقات eSports در سراسر جهان درنهایت جوایزی برای برگزیدگان رقابت‌ها در نظر گرفته شده است: 

در شاخه رقابت‌ تیمی

در شاخه رقابت انفرادی

  • تیم اول:‌ ۲۰ میلیون تومان
  • تیم دوم: ۱۲ میلیون تومان
  • تیم سوم: ۴ میلیون تومان
  • نفر اول: ۷ میلیون تومان
  • نفر دوم : ۵ میلیون تومان
  • نفر سوم: ۳ میلیون تومان
  • نفر چهارم: ۲ میلیون تومان
  • نفرات پنجم، ششم، هفتم و هشتم: ۱ میلیون تومان 

Call of Duty: Mobile

باتوجه‌به اهمیت برگزاری اولین رویداد ورزش‌های الکترونیک با حضور بازی محبوبی مانند Call of Duty Mobile در تماسی با هانیه گودرزی، دبیر جام قهرمانی Call of Duty Mobile جزئیات بیشتری از رویداد را جویا شدیم. در ادامه می‌توانید مصاحبه زومجی با هانیه گودرزی، دبیر جام قهرمانی Call of Duty Mobile را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید:

هدف از برگزاری رویداد چیست و آیا این اولین رویدادی است که توسط بازار برگزار می‌شود؟‌

هدف از برگزاری این رویداد اهمیت دادن به ورزش‌های الکترونیک و بازیکنان هاردکور حوزه موبایل است. بازار با تمرکز ویژه روی بازیکنان هاردکور تمام بازی‌های مخصوص آنها را به استور خود اضافه کرده و قصد دارد حمایت ویژه ای از بازیکنان هاردکور و به خصوص بازیکنان زیر ۲۴ سال داشته باشد.

در حال حاضر در اقصی نقاط جهان شاهد برگزاری ورزش‌های الکترونیک هستیم و این نشان می‌دهد که ورزش‌های الکترونیک تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد. بازار، به عنوان مرجع دانلود بازی‌های موبایلی و هم به‌دلیل داشتن جامعه کاربران علاقمند به بازی‌های موبایل هاردکور، تصمیم دارد تا با کمک انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران رویداد جام قهرمانی Call of Duty Mobile را به‌عنوان مرجع دانلود و نشر بازی‌های موبایل برگزار کند. تابه‌امروز در این سطح و به شکل کاملا قانونی و رسمی با دریافت مجوز، اولین‌بار است که این اتفاق می‌افتد.

بازار اکنون دو رویداد کژوال کمپ و جام قهرمانی Call of Duty Mobile را به‌صورت همزمان برگزار می‌کند. هدف از برگزاری رویداد کژوال کمپ، کمک به‌ حوزه بازی‌سازی و بازیسازان است و از طرفی بازار علاقمند بود تا رویدادی را نیز برای گیمرهای حوزه موبایل برگزار کند؛ درنهایت این رویداد eSports با کمک انجمن ورزش‌های الکترونیک برگزار شد.

آیا از مشارکت بازیکنان و تعداد ثبت‌نام راضی بودید؟‌

میزان مشارکت تابه‌امروز برای ما بسیار رضایت‌بخش بود. ما اطلاع‌رسانی را از تعداد کم شروع کردیم و اکنون درحال افزایش اطلاع‌رسانی برای افزایش مشارکت هستیم. نسبت به انتظاری که داشتیم استقبال زیادی را هم به‌صورت گروهی و هم به‌صورت انفرادی شاهد هستیم. باتوجه‌به ادامه ثبت‌نام، آمار دقیق شرکت‌‌کننده‌ها در دوشاخه  تیمی و انفرادی در روز پایانی مسابقه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شیوه برگزاری مسابقه به‌ چه شکل است؟‌

دو روز ابتدایی رویداد به‌صورت کاملا آنلاین در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آبان برگزار می‌شود. در روز ۳۰ آبان جام قهرمان قهرمانان با حضور نفرات اول تا هشتم انفرادی و اول تا سوم گروهی برای مسابقه نهایی وارد رقابت می‌شوند. نفر اول، جام قهرمان قهرمانان را دریافت می‌کند. برنامه بازار برای مسابقه روز ۳۰ آبان برگزاری به‌صورت حضوری بود، اما باتوجه‌به شرایط همه‌گیری کرونا، در حال رصد شرایط هستیم،‌ زیرا سلامت شرکت‌کنندگان بالاترین اهمیت را برای ما دارد. در حال‌حاضر قصد برگزاری رویداد نهایی را در برج میلاد داریم.

درصورتی که رویداد در برج میلاد برگزار شود، پروتکل‌های بهداشتی به‌چه شکلی رعایت می‌شود؟

در رویداد نهایی بازیکنان نهایت ۲۳ نفر به همراه چندنفر مِنتور هستند. ما رویدادی خیلی خیلی کوچک را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از جمله برگزاری رویداد در فضایی که سرپوشیده نباشد و هوا جریان داشته باشد، برگزار می‌کنیم. اما بازهم داریم روی این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم، زیرا امکان دارد برخی از شرکت‌کننده‌ها شهرستان باشند و نتوانند به تهران بیایند.

Call of Duty: Mobile

همان‌طور که می‌دانید امکان استفاده از کنترلر برای تجربه بازی Call of Duty Mobile وجود دارد، آیا استفاده از کنترلر آزاد است؟ اگر خیر باتوجه‌به برگزاری آنلاین رویداد به چه شکلی تخلف‌ها بررسی می‌شود؟

استفاده از کنترلرها یا استفاده از پی‌سی در مجموع تخلف است. زیرا این رویداد برای بازیکنان موبایل برگزار می‌شود و به همین دلیل هم بازی Call of Duty Mobile انتخاب شده است. ما تمهیداتی از جمله حضور داورانی با مدرک بین‌المللی را در نظر گرفته‌ایم. به‌دلیل اهمیت بورد بین‌المللی رویداد جام قهرمانیCall of Duty Mobile ، مجموعه‌ای از قوانین را تعریف کرده‌ایم. باتوجه‌به تجربه داوران، آن‌ها می‌توانند براساس روندبازی و نوع بازی‌کردن بازیکنان، تقلب احتمالی را تشخیص دهند.

قوانین در حال حاضر مکتوب و آماده شده است؛ منتظر هستیم تا شرکت‌کنندگان وارد کانال دیسکورد رقابت شوند تا اطلاع‌رسانی کاملی در رابطه با قوانین برای آن‌ها داشته باشیم.

بنابراین بعد از ثبت نام برنامه‌ای هم برای توجیه شرکت‌کنندگان خواهد بود؟

بله، بعد از پایان ثبت‌نام، توضیحاتی پیرامون موفق بودن ثبت‌نام به شرکت‌کنندگان داده می‌شود. در صفحه پیام موفقیت‌آمیز بودن ثبت‌نام لینک کانال دیسکورد قرار دارد. با کلیک روی آن می‌توانند به کانال دیسکورد ملحق شوند. البته لینک مربوطه به‌صورت اس‌ام‌اس هم برای شرکت‌کننده ارسال می‌شود. مِنتورها از ۹ و نیم تا ۶ بعد‌ازظهر در کانال آنلاین هستند و پاسخگوی سوالات شرکت‌کنندگان و تغییرات احتمالی خواهند بود. جلسات در کانال دیسکورد به‌صورت متوالی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان را در رابطه با شیوه برگزاری توجیه خواهیم کرد.

برنامه آینده بازار برای برگزاری رویدادهای مشابه چگونه است؟ زیرا پیش از این تمرکز برگزارکنندگان روی حضور بازی‌های ساخت ایران از جمله پسرخوانده یا Quiz of Kings  بود. اما الان یک بازی بین‌المللی انتخاب شده است که محبوبیت زیادی نیز در ایران دارد، آیا بازار قصد ادامه برگزاری رویدادهای مشابه را دارد؟‌

بازار، به‌عنوان مرجع دانلود بازی‌های موبایلی می‌خواهد تا روند برگزاری رویدادهای مشابه ادامه پیدا کند و رویدادهای مشابهی را در آینده برگزار کند. همان‌طور که در سایت رویداد نیز قابل مشاهده است، مجموعه‌ای از بازی‌ها را برای رای‌گیری جهت برگزاری رویدادهای آینده قرار داده‌ایم تا از نظر بازیکنان مطلع شویم. در مجموع بازیکنان و بازیسازان برای بازار جایگاه بسیار مهمی دارند و به‌همین دلیل نیز بازار برنامه‌های بلند مدتی برای آن‌ها دارد.

سخن پایانی؟‌

ممنون برای حمایتی که می‌کنید، امیدواریم تمام علاقمندان در اولین رویدادی که بازار برگزار می‌کند حضور داشته باشند و از این رویداد لذت ببرند. باتوجه‌به اینکه اولین‌بار است که مسابقه‌ای به این بزرگی در حال برگزار است، امکان دارد نقض‌هایی نیز وجود داشته باشد. امیدواریم ما را ببخشید و ما را کمک کنید تا در آینده بهتر بتوانیم رویداد را برگزار کنیم. تمام تلاش برگزارکنندگان این است که یک خاطره خوب برای بازیکنان هاردکور که بازی‌های موبایل را دوست دارند، بسازیم.

تیم پشتیبانی هم در طول رقابت در کانال دیسکورد، ‌به‌صورت ایمیل و ازطریق تلفن در خدمت دوستان هستند و همیشه پاسخگو خواهیم بود.

برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر روی لینک پایین کلیک کنید:


دیدگاه شما در رابطه با برگزاری رویدادهای مشابه در کشور ایران چیست؟ آیا علاقه‌ای به شرکت در جام قهرمانی Call of Duty Mobile باتوجه‌به آنلاین بودن رویداد و جوایز آن دارید؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده