نویسنده: مشتاق لقایی
// سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۵

بازی Resident Evil Village از ویژگی‌های Ray Tracing و صدای سه بعدی بهره می‌برد

براساس اطلاعات سایت رسمی پلی استیشن، Resident Evil Village از ویژگی‌هایی چون Ray Tracing، صدای سه‌بعدی و استفاده از قابلیت‌های خاص کنترلر دوال‌سنس بهره می‌برد.

آخرین نسخه از سری بازی‌های رزیدنت اویل به اسم Resident Evil Village در دست تولید است و پیش از این شاهد انتشار اطلاعاتی از داستان بازی بودیم و همینطور شایعه‌هایی از عرضه شدن آن برای کنسول‌های نسل هشتمی هم به‌گوش می‌رسد. صفحه رسمی این بازی در سایت پلی استیشن اخیرا اطلاعات جدیدی درباره قسمت جدید بازی Resident Evil منتشر کرده که براساس آن، این بازی از قابلیت رهگیری پرتو یا همان Ray Tracing بهره می‌برد و با رزولوشن 4K اجرا می‌شود. همچنین به‌لطف بهره بردن کنسول نسل نهمی سونی از SSD، شاهد لودینگ‌های بسیار سریعی در آن خواهیم بود؛ اتفاقی که البته انتظار می‌رود روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس هم شاهد آن باشیم.

بازی Resident Evil Village آخرین نسخه از این سری بازی‌ها است که از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 هم بهره می‌برد. گفتنی است که قابلیت تریگرهای تطبیقی (Adaptive Triggers) این کنترلرها حس سنگینی کشیده شدن ماشه اسلحه‌ها را به بازیکنان القاء می‌کند؛ علاوه‌بر این، قابلیت بازخورد لمسی (Haptic Feedback) کنترلرهای دوال سنس باعث می‌شود که بازیکنان حس شلیک با اسلحه واقعی را داشته باشند. همچنین بازی از فناوری صدای سه‌بعدی Tempest هم پشتیبانی می‌کند و در صورتی که هدستی با پشتیبانی از این فناوری داشته باشید، می‌توانید از صدای واقع‌گرایانه بازی روی کنسول پلی استیشن 5 لذت ببرید.

بازی Resident Evil Village سال آینده برای ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 5 و کامپیوتر منتشر خواهد شد. همچنین شایعاتی درباره این بازی وجود دارد مبنی بر اینکه Resident Evil Village طولانی‌ترین بازی‌ای است که با RE Engine ساخته می‌شود. برای جزئیات بیشتر درباره آخرین نسخه از سری بازی‌های Resident Evil فعلا باید صبر کنیم تا شاید در رویداد The Game Awards 2020 که چیزی به برگزاری آن باقی‌نمانده، درباره آن صحبت شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده