// جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۸

عذرخواهی مدیر سی دی پراجکت به خاطر کوچک جلوه دادن فشار کاری سایبرپانک 2077

مدیرعامل استودیو بازی‌سازی سی‌دی پراجکت رد به خاطر پخش اطلاعات نادرست و کوچک جلوه دادن کرانچ تیم سازنده‌ی بازی سایبرپانک 2077، از همه عذرخواهی کرد.

پس از سقوط ۲۵ درصدی ارزش سهام شرکت س ‌دی پراجکت به خاطر تاخیرهای چندباره و انتشار گزارش‌های مرتبط با کرانچ شدید استودیو، آدام کیسینسکی در تماس با سهام‌دارها قصد آرام کردن آن‌ها را داشت. او که ۳۰۰ میلیون دلار سهام شرکت سی‌دی پراجکت را در اختیار دارد، در این گفت‌وگو اخبار مرتبط با کرانچ استودیو را بزرگ‌نمایی‌شده خواند و گفت اصلا سی‌دی پراجکت برخلاف تمام گزارش‌های موجود، هرگز کرانچ شدیدی را بر کارمندهای خود تحمیل نکرده است. ولی به‌تازگی او در یک ایمیل به خاطر حرف‌های خود از همه‌ی اعضا استودیو عذرخواهی کرد و گفت صحبت‌هایی ناصحیح برای کوچک جلوه دادن کرانچ داشته است.

مدیر اجرایی شرکت در همین جلسه گفته بود که فقط دستگاه‌های قدیمی (مدل‌های اصلی  ایکس باکس وان و پلی استیشن 4) باعث تأخیر مجدد تاریخ عرضه‌ی سایبرپانک 2077 هستند

در گفت‌وگوی اولیه‌ی مدیر اجرایی سی‌دی پراجکت با سهام‌دارها که در تماسی اورژانسی و برای آرام کردن آن‌ها صورت گرفت، این‌گونه کرانچ استودیو کم‌اهمیت و کوچک جلوه داده شد: «معلوم است که رسانه‌ها این داستان را برداشتند و به شکل مفصل به آن پرداختند. من هم نمی‌گویم که بعضی اوقات، برخی افراد فشار کاری زیادی را تحمل نمی‌کردند. ولی بخش قابل توجهی از تیم اصلا کرانچ را تجربه نکرده است. چون کار خیلی‌ها با بازی قبلا به پایان رسید و دیگر ادامه ندارد. به همین خاطر آن‌هایی که همچنان مقداری فشار کاری را تحمل می‌کنند، فقط تسترها و برنامه‌نویس‌ها هستند. تازه کرانچ آن‌ها هم آن‌چنان شدید نیست.

البته که ساعات کاری افراد مقداری بیشتر می‌شود. ولی واکنش‌های اعضای تیم ساخت بازی نشان می‌دهند که آن‌ها از این وضعیت خوشحال هستند. آن‌ها به خاطر اینکه هفته‌هایی بیشتر روی بازی وقت می‌گذارند، احساس شادی می‌کنند. پس خیال شما راحت باشد که استودیو به هیچ عنوان با مسئله‌ی کرانچ تهدید نمی‌شود».

شخصیت بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

صحبت‌های کیسینسکی با واکنش‌های نه‌چندان خوبی مواجه و باعث شد تا بسیاری از افراد در سی‌دی پراجکت احساس کنند که حقایق به شکل نادرستی توسط وی گفته شده است. اما کمتر از ۲۴ ساعت بعد، تصویری از ایمیل ارسال‌شده توسط آدام کیسینسکی به کارمندهای استودیو فاش شد که عملا خلاف صحبت‌های وی در گفت‌وگو با سرمایه‌گذارها را نشان می‌دهد. وی در این ایمیل خطاب به تک‌تک افراد حاضر در تیم ساخت بازی Cyberpunk 2077 نوشت: «از صمیم قلب می‌خواهم از همه‌ی شما عذرخواهی کنم؛ به خاطر حرفی که دیروز خطاب به رسانه‌ها و سهام‌دارهای استودیو زدم. نمی‌خواستم راجع به کرانچ صحبت کنم. اما در آخر این کار را انجام دادم.

من با رفتاری تحقیرآمیز و آسیب‌زننده به کوچک جلوه دادن کرانچ پرداختم. راستش را بخواهید، تازه استرس مرتبط با اعلام چهارمین تأخیر بازی وجود من را ترک کرد. من برای صحبت اورژانسی با سرمایه‌گذارها هیجان داشتم. ولی اکنون سنگینی حقیقی حرف‌های خود به آن‌ها را درک می‌کنم. هیچ‌چیزی برای گفتن در دفاع از خود ندارم. حرفی که آن‌جا برای کوچک جلوه دادن کرانچ زدم، حتی صرفا مایه‌ی تاسف هم نیست. بلکه سرتاسر بد است. به خاطر انجام آن کار، از شما تقاضای بخشش دارم؛ عمیق‌ترین و صادقانه‌ترین پوزش من را پذیرا باشید. من همیشه به شما و اینکه در کل روز تمام روح و قلب خود را در این بازی می‌گذارید، افتخار می‌کنم».

خبر ساخته شدن نسخه نسخه گلد بازی سایبرپانک 2077 توسط سی دی پروجکت رد با حضور کیانو ریوز و عینک دودی

همچنین کیسینسکی در آن زمان ادعا کرد که فقط قدرت کم پلی استیشن 4 اصلی و ایکس باکس وان اصلی باعث‌وبانی تأخیر دوباره‌ی بازی Cyberpunk 2077 است. درحالی‌که آپدیت نسل ۹ «سایبرپانک 2077» در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر می‌شود و فعلا پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اس/ایکس بازی را به کمک پشتیبانی این کنسول‌ها از نسل قبل اجرا می‌کنند. تازه در روز اعلام تأخیر جدید، بیانیه‌ی رسمی شرکت می‌گفت که تمامی نسخه‌های بازی نیاز به تست‌های بیشتر دارند.

«سایبرپانک 2077» در تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، پی سی، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و گوگل استیدیا عرضه می‌شود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده