// سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

جیم رایان: پیش فروش پلی استیشن 5 در ۱۲ ساعت نخست بیشتر از ۱۲ هفته پیش فروش PS4 بود

باتوجه‌به گزارش‌های رسمی، سونی آماده‌‌ی ارائه‌ی کنسول نسل ۹ خود به تعداد زیادی از مخاطبان شده است. زیرا آمار پیش‌فروش پلی استیشن 5 بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

جیم رایان، مدیرعامل برند پلی استیشن در شرکت ژاپنی سونی به‌تازگی اعلام کرد که پلی استیشن 5 در عرض ۱۲ ساعت به پیش‌فروشی رسید که پلی استیشن 4 پس از ۱۲ هفته به آن رسیده بود. او می‌گوید میزان درخواست مخاطبان برای خرید این کنسول، بسیار بسیار لایق توجه است. سونی بیشتر از ۱۱۲ میلیون واحد پلی استیشن 4 را در نسل هشت فروخت و حالا می‌خواهد با کنسول قوی‌تر به سراغ نسل ۹ برود؛ کنسولی که صرفا در گرافیک فنی بازی‌ها پیشرفت نمی‌کند.

استودیوهای اختصاصی پلی استیشن به‌صورت منطقی و طبیعی گسترش پیدا خواهند کرد؛ با تقویت تیم‌های داخلی و خریدهای حساب‌شده و سخت‌گیرانه - جیم رایان

رایان البته به‌صورت غیرمستقیم و حداقل به عقیده‌ی بسیاری از کاربران، طعنه‌ای هم به خرید ۷.۵ میلیارد دلاری بتسدا توسط مایکروسافت زد: «استودیوهای فرست-پارتی/اختصاصی پلی استیشن گسترش می‌یابند. ولی ما به شکل طبیعی این کار را انجام می‌دهیم. پلی استیشن به این فکر می‌کند که چگونه استودیوها و بازی‌های انحصاری خود را با تقویت مدام استودیوهای داخلی و خرید منطقی استودیوهای دست‌چین‌شده، درخشان‌تر از قبل سازد.

ممکن است که در روز عرضه‌ی کنسول، همه نتوانند آن را بخرند. زیرا درخواست مخاطبان برای خرید PS5 بسیار زیاد است و از طرفی کرونا باعث شد که کار پخش کنسول بین خرده‌فروشی‌های جهان بسیار دشوار شود. ولی ما به تلاش بسیار جدی ادامه می‌دهیم تا همه بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به خرید PS5 بپردازند. پلی استیشن در حال نگاه به بالا برای پیشرفت است و همه‌ی ما مدام به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم کارها را حتی بهتر از تصورات اولیه‌ی خود به سرانجام برسانیم».

ویروس کرونا/کووید 19 باعث شده است که خانه‌نشینی بیشتر بسیاری از افراد، تمایل آن‌ها به خرید کنسول‌های بازی‌های ویدیویی و تجربه‌ی بازی‌ها را افزایش دهد. اما در عین حال پروسه‌ی ساخت و عرضه‌ی هر بازی یا هر دستگاه جدید، به‌شدت چالش‌برانگیزتر از قبل به نظر می‌رسد. ولی رایان باور دارد که درنهایت سونی بهترین بهره را از شرایط فعلی خواهد بود و پلی استیشن 5 به موفقیتی فراتر از برنامه‌ریزی‌های اصلی شرکت ژاپنی دست می‌یابد.


منبع Reuters
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده