نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶

DLC داستانی Gears 5 در سال جاری میلادی منتشر می‌شود

توسعه‌دهندگان استودیوی کوالیشن، از انتشار بسته الحاقی داستانی بازی Gears 5 در ماه دسامبر سال جاری میلادی خبر می‌دهند. این DLC برای کاربران ایکس باکس وان، پی سی و ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه خواهد شد.

زویی کرنو (Zoe Curnoe) تهیه کننده ارشد بازی Gears 5 در استودیوی کوالیشن در مصاحبه جدید خود با وبسایت IGN درباره برنامه‌های آینده شرکت در ارتباط با این بازی صحبت کرده است. وی در بخشی از توضیحات خود درباره بسته الحاقی داستانی بازی می‌گوید:

«تنها مواردی که می‌توانم از الان به آن اشاره کنم، تاریخ انتشار این بسته در ماه دسامبر (آذر-دی) و نام Hivebusters برای بسته الحاقی داستانی بازی است. لذا می‌توانید از همین حالا هم یک دید کلی نسبت به محتوای احتمالی آن داشته باشید.»

«این بسته برای کنسول‌های جدید نیز قابل دسترسی خواهد بود. بنابراین با قابلیت‌ها و توان این دو دستگاه نیز سازگار خواهد بود.»

Hivebusters نام یک گروه متشکل از سه شخصیت جدید در بازی Gears 5 است که هیچوقت در کمپین داستانی بازی حضور نخواهند داشت؛ بلکه حضور آن‌ها به حالت Escape بازی محدود می‌شود. Keegan، Lahni و Mac از تیم Team Scorpio گروه پیش فرض بازی هستند که بازیکنان می‌توانند با انتخاب یکی از شخصیت‌های آن در بازی شرکت کنند. این افراد در جریان مأموریت‌های موسوم به Suicide Missions به مراکز و سنگرهای دشمن حمله کرده و آن‌ها را نابود می‌کنند. لازم به ذکر است که کاراکتر‌های Team Scorpio در بازی Gears 5 هویت و شخصیت پردازی زیادی نداشتند و داستان اصلی آن‌ها به کامیک‌های Gears of War: Hivebusters برمی‌گردد.

بسته الحاقی بازی Gears 5

Curnoe ضمن اشاره به گیم‌پلی ۳ تا ۴ ساعتی این DLC، در خصوص احتمال هزینه داشتن یا رایگان بودن این بسته نیز اظهار داشته که جزئیات مربوط‌به آن تا اوایل ماه دسامبر اعلام خواهد شد. اعضای استودیوی The Coalition قبلاً هم اعلام کرده بودند که برای توسعه بسته الحاقی داستانی در بازی گیرز 5 علاقه‌مند هستند. کرنو نیز درباره بیانیه‌ای که درخصوص استراتژی و فلسفه این شرکت در عدم تمایل به بازگشت به عقب و توسعه یک کمپین داستانی دیگر منتشر شده بود اظهار داشته که سازندگان این بازی همچنان به این رویکرد پایبند بوده و این بسته الحاقی نیز به درخواست طرفداران ساخته می‌شود.

مایک رینر کارگردان فنی استودیوی کوالیشن نیز اعلام کرده که بسته الحاقی داستانی بازی Gears اولین محتوای تولیدی این استودیو است که در حین توسعه برای کنسول‌های نسل جدید بهینه‌سازی شده نه بعد از تکمیل فرایند ساخت. درواقع کارهایی که تاکنون صورت گرفته، ارتقاء و بهبود کیفیت بازی‌های قبلی برای سازگاری با سخت‌افزاری ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بوده و این نخستین باری است که یک بخش از یک بازی ویدیویی از ابتدا برای کنسول‌های نسل نهم توسعه داده می‌شود. وی در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

مقاله‌های مرتبط:

«باتوجه به دسترسی به حجم بالاتری از حافظه رم و توانایی کنسول در استریم بسیار سریع بازی‌ها در رزولوشن بالا، حالا می‌توانیم به ارائه محتوای بازی با کیفیت 4K واقعی فکر کرده بافت‌های به مراتب دقیق‌تر و با رزولوشن‌های بالاتر را آماده کنیم.»

بازی Gears 5 در ماه نوامبر (آبان ماه) نیز یک آپدیت مرتبط با کمپین داستانی بازی شامل حالت New Game+ را دریافت خواهد کرد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده