نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۶

Halo: The Master Chief Collection با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای ایکس باکس سری ایکس عرضه می‌شود

مایکروسافت اعلام کرد که مجموعه Halo: The Master Chief Collection را با پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای ایکس باکس سری ایکس منتشر می‌کند.

با نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، طرفداران مجموعه Halo منتظر بودند تا خبری از باندل Halo: The Master Chief Collection و انتشار آن برای ایکس باکس سری ایکس و اس بشنوند. بالاخره مایکروسافت در این‌باره لب به سخن گشود و برنامه‌های خود برای نحوه ارتقای The Master Chief Collection روی پلتفرم‌های جدید را اعلام کرد. به این ترتیب، رسما تایید شد که ۶ بازی بزرگ از سری محبوب هیلو، برای کنسول‌های آینده مایکروسافت عرضه خواهند شد.

افرادی که The Master Chief Collection را روی کنسول ایکس باکس وان خریداری کرده باشند، می‌توانند به‌طور رایگان نسخه ایکس باکس سری ایکس و اس این بازی را در اختیار داشته باشند. همچنین تجربه این بازی برای اعضای سرویس گیم پس مجانی خواهد بود. خبر خوشحال کننده دیگر آنکه لازم نیست بازیکن‌ها زمان زیادی را برای تجربه این ۶ بازی روی کنسول‌های جدید مایکروسافت صبر کنند؛ طبق اعلام این شرکت، The Master Chief Collection در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه (۱۷ نوامبر)، یعنی هفت روز پس از عرضه ایکس باکس‌های جدید، برای آن‌ها در دسترس خواهد بود.

بازی Halo: The Master Chief Collection برای ایکس باکس سری ایکس

اما نسخه‌ جدید The Master Chief Collection شامل چه ارتقاهایی می‌شود؟ براساس اعلام مایکروسافت، بازی‌های این مجموعه روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد؛ یعنی دو برابر بیشتر از نرخ فریمی که روی ایکس باکس وان دیده بودیم. همچنین گفته شده که رزولوشن بازی 4K خواهد بود، اما به منظور جلوگیری از افت نرخ فریم، ممکن است در برخی لحظات بازی، رزولوشن به‌صورت پویا کاهش پیدا کند.

البته این ویژگی در مورد ایکس باکس سری ایکس ذکر شده و در رابطه با نسخه کوچکتر و دیجیتالی، یعنی ایکس باکس سری اس، چیزی گفته نشده است. انتظار می‌رود که روی این کنسول، جهت حفظ نرخ فریم ۱۲۰، رزولوشن پایین‌تر از 4K و برای مثال 1440p باشد. این ارتقاهای گرافیکی هم در بخش کمپین و هم در حالت چندنفره مشاهده می‌شوند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده که بهبودهایی را برای حالت تقسیم صفحه‌نمایش (Split-Screen) در هنگام بازی چندنفره آفلاین، روی بازی اعمال کرده است.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت با عرضه The Master Chief Collection برای ایکس باکس سری ایکس و اس، قصد دارد فاصله زمانی بین عرضه کنسول‌های جدیدش تا انتشار بازی Halo Infinite را به‌نوعی پر کند. به هر حال Halo مهم‌ترین مجموعه شوتر اول‌شخص و یکی از اصلی‌ترین فرنچایزهای مایکروسافت است و عرضه آن روی کنسول‌های جدید، قطعا به فروش آن‌ها کمک می‌کند. بازی مورد انتظار Halo Infinite که در ابتدا قرار بود به‌صورت هم‌زمان با ایکس باکس‌های جدید منتشر شود، با تأخیر مواجه شد و در سال ۲۰۲۱ شاهد انتشار آن خواهیم بود.

باندل ارزشمند The Master Chief Collection که اکنون با قیمت ۴۰ دلاری (یا ازطریق گیم پس) برای ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی در دسترس است، شامل چهار شماره اول مجموعه هیلو، به همراه دو نسخه فرعی یعنی Halo: Reach و Halo 3: ODST می‌شود.


منبع WindowsCentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده