نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

هنوز زمان زیادی تا کامل شدن بخش داستانی بازی Star Citizen باقی‌مانده است

Squadron 42 به‌عنوان بخش داستانی بازی Star Citizen تا وقتی کامل نشده، منتشر نخواهد شد.

درمیان بازی‌هایی که با بهره‌گرفتن از کمک‌های مردمی تولید شده‌اند، شاید کمتر اثری عظمت بازی استار سیتیزن (Star Citizen) را داشته باشد؛ پروژه‌ای که حدود یک دهه از آغاز تولید آن می‌گذرد و به یکی از بزرگ‌ترین آثار فضایی تاریخ این صنعت تبدیل شده است. دراین‌میان از سال‌ها قبل قرار بوده بخش داستانی استار سیتیزن هم با نام Squadron 42 منتشر شود که تا امروز خبری از آن نبوده و به‌تازگی کارگردان بازی به صحبت در این زمینه پرداخته است.

کریس رابرتز که ۳۰ سال قبل بازی تاریخی Wing Commander را طراحی کرده بود و این روزها در استودیو کلاد ایمپریوم (Cloud Imperium Games) سرگرم کار روی استار سیتیزن است، در ویدیوی جدیدی در پاسخ به سؤالات طرفداران در ارتباط با زمان عرضه‌ی Squadron 42 می‌گوید: «ما از نحوه‌ی نمایش Squadron 42 و بحث در مورد روند تولید آن در سال‌های گذشته راضی نیستیم و فکر می‌کنیم این نحوه‌ی بحث در مورد بازی و نمایش آن نتوانسته آن‌طور که باید و شاید تلاش‌های صورت گرفته روی بازی را نشان دهد. این بازی پروژه‌ی پیچیده‌ای است و خیلی سخت می‌توان بدون لو دادن داستان و ازبین‌بردن لذت تجربه‌ی آن به صحبت در مورد بازی پرداخت و سعی می‌کنیم بیشتر به سراغ صحبت در مورد بخش‌هایی از بازی برویم که آسیبی به تجربه‌ی نهایی آن توسط مخاطبان وارد نکند.»

فرود سفینه فضایی در بازی Star Citizen

کارگردان استار سیتیزن در ادامه می‌گوید: «Squadron 42 زمانی عرضه می‌شود که کار روی آن به‌طور کامل به پایان رسیده باشد و زمانی تاریخ انتشار رسمی آن را اعلام خواهیم کرد که تمام کارهای فنی و تکنیکی بازی و بخش‌های محتوایی آن تمام شده باشد و بتوان از ابتدا تا انتهای آن را به بهترین شکل ممکن تجربه کرد. بنابراین من به‌هیچ‌وجه قصد ندارم برای پروژه‌ای که با قلب و روح خود به آن باور دارم، تاریخ انتشاری اعلام کنم که باعث فشار به تیم و محدود شدن روند تولید بازی شود. هرچند تمام اعضای تیم از جمله خود من دوست داریم Squadron 42 هرچه زودتر به‌دست علاقمندان برسد ولی عجله در این کار و عرضه‌ی محصولی ناقص، بی‌انصافی در حق تمام سازندگان بازی خواهد بود که به سختی روی آن کار می‌کنند، و همین‌طور شما دوست‌‌داران بازی که منتظر تجربه‌ای کامل و عظیم هستید.»

بازی جاه‌طلبانه‌ی استار سیتیزن که می‌توان آن را نوعی شبیه‌ساز فضایی دانست، همچنان به دریافت کمک‌های مردمی ادامه می‌دهد و میزان این کمک‌ها اوایل سال ۲۰۲۰ به مبلغ خیره‌کننده‌ی ۳۰۰ میلیون دلار رسید و هنوز هم با سرعت در حال افزایش است؛ به‌طوری‌که در ماه آوریل امسال چهار میلیون دلار توسط علاقمندان بازی به کلاد ایمپریوم اهدا شد و یک ماه بعد یعنی در می ۲۰۲۰، ۱۵ میلیون دلار دیگر نیز به‌دست سازندگان بازی رسید. همچنین تا امروز ۲.۷ میلیون نفر به تجربه‌ی استار سیتیزن پرداخته‌اند که البته آمار بازیکن‌های فعال آن مشخص نیست.

Squadron 42 به‌عنوان بخش داستانی استار سیتیزن درکنار محتوای جذابی که برای مخاطبان بازی خواهد داشت، از حضور بازیگران زیادی هم بهره می‌برد که از مطرح‌ترین موارد می‌توان به مارک همیل، گری اولدمن، اندی سرکیس، لیام کانینگهام و هنری کویل اشاره کرد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده