نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹

آپدیت Mafia: Definitive Edition حالت سیاه و سفید را برای بازی به ارمغان می‌آورد

استودیوی هنگر ۱۳ با انتشار نخستین آپدیت Mafia: Definitive Edition تنظیمات بیشتری را برای نوار HUD و حالت سیاه و سفید را به بازی می‌آورد.

بنابر تازه‌ترین اخبار بازی، استودیوی هنگر ۱۳ روز گذشته از انتشار اولین به‌روزرسانی پس از عرضه‌ی بازی Mafia: Definitive Edition خبر داد که تنظیمات بیشتر و ویژگی‌های جدیدی را برای این بازسازی اکشن-ماجراجویی به ارمغان می‌آورد. نخستین ویژگی تازه بازی حالت سیاه و سفید یا Noir Mode است که در آن تمام بخش‌های بصری به رنگ سیاه و سفید در می‌آیند. این حالت بخش‌های سینمایی و گیم‌پلی بازی Mafia: Definitive Edition را در برمی‌گیرد و می‌توان آن را در منوی تنظیمات خاموش و روشن کرد. پس از انتشار این آپدیت می‌توان نوار HUD درون بازی را شخصی‌سازی کرد که امکان خاموش و روشن کردن نشانگر اهداف اصلی، نشانگر دشمنان در مینی-مپ و ویژگی‌های جهت‌یابی نظیر دستورالعمل‌های گام‌به‌گام و ردیاب (GPS) روی نقشه را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

درکنار این موارد، یک حالت Minimal HUD نیز به بازی Mafia: Definitive Edition راه یافته است که آیکون‌های نوار HUD نظیر مینی-مپ، رادار سرعت‌سنج و متن اهداف را پنهان می‌کند. استودیوی Hangar 13 اظهار داشت که این به‌روزرسانی «چندین ویژگی گیم‌پلی تازه» را برای حالت Free Ride (گردش آزاد) به‌همراه می‌آورد، اما از ارائه‌ی جزئیات بیشتر خودداری کرد. حالت «گردش آزاد» به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بدون هدف در شهر لاست هون سیاحت کنند، اما در این حالت همچنان امکان یافتن آیتم‌های کلکسیونی و کشف رازهای بازی وجود دارد. به‌روزرسانی تازه همچنین برخی از مشکلات بازی نظیر آزاد نشدن اتومبیل در مأموریت لوکاس برتون، عدم اجرای یک انیمیشن سوءقصد خاص در مأموریت The Saint and The Sinner و نمایش یک صفحه‌ی سیاه به‌جای برخی از میان پرده‌ها را رفع می‌کند.

بازی Mafia: Definitive Edition و به‌روزرسانی تازه‌ی آن درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر در دسترس است. این بازی به‌واسطه‌ی طراحی زیبای شهر لاست هون و ایجاد برخی تغییرات مثبت در طراحی خیابان‌های آن و استفاده از قطعات موسیقی جاز شنیدنی در بررسی زومجی نمره‌ی ۶ را دریافت کرد. در بخش کوتاهی از این بررسی می‌خوانیم: «بنا به دلایلی در بازسازی بازی مافیا تصمیم به کنار گذاشتن برخی مکانیزم‌های قدیم و اضافه کردن مکانیزم‌های تازه گرفته شده است که متاسفانه نه‌تنها به تکرار جذابیت بازی اصلی نزدیک هم نمی‌شوند، بلکه در ارائه‌ی تجربه‌ای جدید و منحصر‌به‌فرد نیز بازمی‌مانند. بازی Mafia: Definitive Edition در بهترین حالت نسخه‌ای از شهر «بهشت گم‌شده» را این‌بار با گرافیکی امروزی تقدیم‌تان می‌کند، اما با گیم‌پلی‌ای که در هیچ دوره و زمانه‌ای جذاب نخواهد بود!» شما می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده