// جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی بخش فری راید در بازی Mafia: Definitive Edition

به مناسبت انتشار بازی مورد انتظار Mafia: Definitive Edition، به بخش فری راید این بازی نگاهی خواهیم انداخت.

بخش Free Ride (گردش آزاد) بازی مافیا که در سال ۲۰۰۲ میلادی منتشر شد جزو یکی از خاطره‌انگیزترین و جالب‌ترین بخش‌های این بازی محبوب است. خوشبختانه این بخش از بازی با دست‌پر و ویژگی‌های جدید در نسخه‌ی ریمیک بازگشته و گیمر‌های قدیمی و جدید می‌توانند از آن درکنار بخش داستانی لذت ببرند. حال‌که نسخه‌ی ریمیک این بازی امروز، یعنی ۲۵ سپتامبر (جمعه ۴ مهر ۹۹) منتشر می‌شود، نگاهی خواهیم انداخت به ویژگی‌های بخش فری راید در نسخه‌ی ریمیک که ظاهرا روح بازی اصلی را حفظ کرده و همزمان ویژگی‌های جدیدی هم به آن اضافه کرده است.

ریمیک مافیا / Mafia: Definitive Edition

در کنار بخش داستانی بازی Mafia: Definitive Edition و تجربه‌ی سفر به دنیای جرایم سازمان‌یافته با تامی آنجلو، پروتاگونیست بازی، کاربر می‌تواند به بخش فری راید سر بزند که تجربه جالبی در اختیارش قرار می‌دهد. اُوندِجی وِوُدا، طراح ارشد بازی در استودیو‌ی Hanger 13 درباره‌ی این بخش می‌گوید: «بخش فری راید را در نسخه‌ی ریمیک گنجاندیم تا به بازی اصلی ادای دِینی کرده باشیم. ایده اصلی این بود که بازیکنان بتوانند با خیال راحت در شهر Lost Heaven گردش کنند بدون اینکه درگیر انجام مأموریت خاصی باشند. این بخش فرصت خوبی است که آن‌ها به مناظر زیبای شهر و اطراف آن سر بزنند، ماشین‌هایشان را در گاراژ تست کنند، آیتم‌های کالکتبل را پیدا و جمع‌آوری کنند و شاید توانستند از چند راز هم در نقشه‌ی بازی پرده بردارند!»

ریمیک مافیا / Mafia: Definitive Edition

بخش فری راید که برای اولین‌بار در نسخه‌ی اصلی بازی در سال ۲۰۰۲ معرفی شد به بازیکنان اجازه می‌داد که از مناظر شهر لاست هِون در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی آمریکا لذت ببرند. وودا در ادامه می‌گوید: «در عین حال این بخش کمی گیج‌کننده هم بود چراکه در واقع دو بخش با نام‌های Free Ride و Free Ride Extreme را ارائه می‌کرد. نوع گیم‌پلی بخش فری راید معمولی مبتنی بر گشت‌و‌گذار توریستی در شهر یا بودن در نقش راننده تاکسی بود، درحالی‌که بخش اکستریم دارای چالش‌های دیوانه‌واری بود و ما از هر دو بخش ایده‌هایی را با هم ترکیب کردیم. درنتیجه، در نسخه‌ی ریمیک هم شاهد بخش توریست‌محور بازی هستیم و هم محتوای اضافی را به‌صورت مخفی در فری راید قرار دادیم تا گیمر‌های مشتاق به‌دنبال کشف آن‌ها محیط بازی را جست‌وجو کنند.»

شما بخش فری راید را در بار سالیری شروع می‌کنید و از همان اول به گاراژ ماشین‌ رالفی، کمد لباس‌ها و اسلحه‌خانه‌ی‌‌‌ وینچِنزو دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید چرخه‌ی شب‌و‌روز را خودتان انتخاب کنید. وقتی که تجهیزات لازم را برای تامی برداشتید، می‌توانید گازش را بگیرید و بروید هرکاری که دوست داشتید در شهر انجام دهید

برای آنلاک کردن بخش فری راید فقط کافی است که مرحله‌ی اول بازی را در بخش اصلی داستانی تمام کنید. وودا دراین‌باره می‌گوید: «شما بخش فری راید را در بار سالیری شروع می‌کنید و از همان اول به گاراژ ماشین‌، کمد لباس‌ها و اسلحه‌خانه‌ی‌‌‌ وینچِنزو دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید چرخه‌ی شب‌و‌روز را خودتان انتخاب کنید. وقتی که تجهیزات لازم را برای تامی برداشتید، می‌توانید گازش را بگیرید و بروید هرکاری که دوست داشتید در شهر انجام دهید.» بازیکنانی که می‌خواهند این بخش‌ را کامل تمام کنند می‌توانند دنبال سرنخ‌هایی رازآلود در نقشه بگردنند که در انتهای آن مسیر‌ها، پاداش‌هایی هم وجود دارد.

ریمیک مافیا / Mafia: Definitive Edition

گیمر‌های قدیمی حتما یادشان می‌آید که جنبه‌های مختلف حالت فری راید در مافیا‌ی اصلی چقدر در مواردی ‌غیرمنطقی می‌شد و از فضای رئال و جدی داستان بازی اصلی فاصله می‌گرفت. وودا به‌یاد می‌آورد: «من مخصوصا عاشق بخش فری راید اکستریم بازی اصلی بودم. بعد از آن همه مأموریت‌های مافیایی داستان بازی، انجام چالش‌های سوررئال مانند تیراندازی به یک هیولای دریایی یا تعقیب مردی نامرئی حسابی می‌چسبید و راه خیلی خوبی بود تا بعد از اتمام داستان بازی، چند ساعتی فعالیت‌های دیگری در دنیای بازی انجام دهم.»

آیا آن جنبه‌های بامزه و فانتزی به بخش فری راید بازی Mafia: Definitive Edition باز خواهند گشت؟ وودا اشاره می‌کند: «تنها یک چیز می‌توانم بگویم: وقتی بازی منتشر شد خودتان دنبالش بروید.» با این اظهار‌نظر به‌نظر می‌رسد که گیمر‌های مشتاق باید خودشان در دنیای بازی جواب این سوال را پیدا کنند!

نظر شما کاربران زومجی درباره نسخه‌ی ریمیک مافیا و بخش فری راید آن چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع mafiagame
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده