// چهار شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۴

کمپینی برای بازی رومیزی Frostpunk در سایت کیک‌استارتر راه‌اندازی شد

سازندگان بازی کامپیوتری Frostpunk کمپینی در کیک‌استارتر راه انداخته‌اند تا سرمایه‌ی مورد نیاز خود را برای ساخت نسخه‌ای رومیزی جذابی از این بازی به‌دست آورند؛ حالا مشخص شده که آن‌ها در این کار بسیار موفق بوده‌اند.

Frostpunk یک بازی در سبک استراتژی و بقا از استودیوی bit 11 است که در محیط‌هایی سخت جریان دارد. این بازی از نظر فروش دیجیتالی بسیار موفق عمل کرده است. به‌همین دلیل است که زمانی‌که سازندگان بازی اعلام کرده‌اند که در سایت کیک‌استارتر کمپینی به‌راه انداخته‌اند و به‌دنبال جذب سرمایه‌ برای ساخت نسخه‌ی رومیزی این بازی هستند، میزان مبالغ اهدایی طرفداران و علاقه‌مندان این بازی به‌سرعت از میزان سرمایه‌ی هدفی که ۱۱ بیت اعلام کرده بود فراتر رفت. این کمپین که دو روز پیش در سایت کیک‌استارتر راه‌اندازی شد، به‌سرعت توانست مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را به‌خود جذب کند (درحال‌حاضر بیش از ۸۰۰ هزار دلار جمع‌آوری شده است) و توانست به‌سرعت در فهرست پروژه‌هایی قرار گیرد که در سایت کیک‌استارتر موفق به جذب سرمایه‌ی اولیه مورد نیاز خود شده‌اند.

در مورد نسخه‌ی کامپیوتر بازی می‌‌شود گفت که از نظر بصری بسیار زیبا و از نظر هنری بسیار خیره‌کننده است. حالا سازندگان از سبک هنری نسخه‌ی ویدیوگیمی در ساخت قطعات پلاستیکی این بازی‌ تخته‌ای هم بهره گرفته‌اند و قرار است این ساختمان‌ها و اشیای مینیاتوری بازی به تمام حمایت‌کنندگان این کمپین، اول به‌صورت سایه‌روشن رنگ شوند و به‌ آن‌ها عرضه شوند (مانند عکس زیر). این کار قطعا زیبایی و عمق خاصی به این قطعات می‌دهد و اگر طرفداران برنامه‌ای برای رنگ کردن دستی آن‌ها نداشته باشند، قطعا می‌توانند از ظرافت رنگ‌آمیزی سازندگان لذت ببرند.

بازی رومیزی Frostpunk: The Board Game

نمی‌شود از زیبایی این مجموعه‌ی بازی رومیزی صحبت کرد و از Cube Tower (برج‌های مکعبی سازه‌هایی در بازی‌های رومیزی هستند که معمولا اشیایی مربوط‌به همان بازی از بالا به درون آن‌ها ریخته می‌شوند و بعضی از آن‌ها از پایین سازه به‌صورت شانسی بیرون می‌آیند که این کار ممکن است جزوی از مراحل یک بازی باشند)  عظیمی که در قالب ساختمان Generator توسط تیم صنعتی Glass Cannon Unplugged در این مجموعه قرار گرفته صحبتی نکرد. بازیکنان نسخه‌ی ویدیو‌گیمی بازی فراست‌پانک می‌دانند که روشن نگه داشتن آتش در بالای این ساختمان مهم است و درواقع این ساختمان مینیاتوری قرار است مکانیک مشابه‌ای را به‌روش هوشمندانه‌ای به نسخه‌ی رومیزی بازی بیاورد.

Frostpunk

بازی Frostpunk: The Board Game را می‌توان تک‌نفره یا حداکثر تا چهارنفر بازی کرد؛ همچنین در این بازی هریک از بازیکنان باید نقش خاصی را برعهده بگیرند. این موضوع می‌تواند فرایند طولانی یادگیری همه‌ی قوانین و مقررات مربوط‌به نقش‌ها را کمی آسان‌تر و کوتاه‌تر کند، زیرا شما فقط باید روی یادگیری نقش خود تمرکز کنید و وظیفه‌ی کنترل سایر نقش‌ها به‌عهده‌ی دوستانتان خواهد بود. درنتیجه این بازی رومیزی برای کسانی که آشنایی زیادی با اینجور بازی‌ها ندارند می‌تواند کمی دست‌یافتنی‌تر باشد.

درهرصورت به‌نظر می‌آید که این مجموعه‌ی مینیاتوری قرار نیست که برای طرفداران ارزان تمام شود. با اینکه نسخه‌ی دیلاکس بازی شامل ساختمان‌ها و اشیای زیادی می‌شود، ولی برای خریدش باید ۱۵۰ دلار پرداخت کرد. گرچه این مبلغ نسبت به بازی‌های رومیزی مشابه‌ای که در کیک‌استارتر معرفی شده‌اند خیلی عجیب‌و‌غریب نیست، ولی می‌تواند برای این نوع بازی‌ها نسبتا زیاد باشد.

بازی رومیزی Frostpunk: The Board Game

کمپین بازی Frostpunk: The Board Game قرار است تا ۲۱ روز دیگر در سایت کیک‌استارتر باقی بماند. اگر به این نوع بازی‌ها علاقه دارید می‌توانید خرید آن‌را مدنظر داشته باشید.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده