// سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۳

قابلیت صدای فراگیر PS5 در روز عرضه‌ی کنسول از بلندگوهای تلویزیون پشتیبانی نمی‌کند

مدیر بازاریابی لوازم جانبی کنسول‌های سونی می‌گوید قابلیت صدای فراگیر در زمان لانچ کنسول پلی استیشن 5 برای بلندگوهای تلویزیون دردسترس نیست؛ گرچه شما هنوز می‌توانید با استفاده از هدفون از آن لذت ببرید.

در آستانه‌ی عرضه‌ی کنسول مورد انتظار پلی استیشن 5، هنوز مواردی وجود دارند که مبهم هستند و سونی توضیح کاملی راجع‌به آن‌ها نداده است. برای مثال، اینکه قابلیت Backward Compatibility کنسول نسل بعدی سونی قرار است دقیقا چگونه عمل کند؟ یا گستره‌ی پشتیبانی از ویژگی پلی‌ استیشن پلاس کالکشن چقدر است و قرار است چه تعداد بازی‌های پلی استیشن 4 را دربرگیرد؟ اما فعلا طبق جدیدترین اخبار بازی، یکی از این موارد روشن شده و سونی اعلام کرده که تکنولوژی صدای سه‌بعدی تمپست در زمان عرضه‌ی کنسول از بلندگوهای تلویزیون پشتیبانی نمی‌کند.

در وبلاگ پلی استیشن پست جدیدی منتشر شده که در آن ایزابل تامیتیس، مدیر ارشد لایسنس و بازاریابی لوازم جانبی در بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، راجع‌به برخورداری از ویژگی صدای سه‌بعدی کنسول پلی استیشن 5 بااستفاده از هدفون توضیحاتی ارائه می‌دهد. او بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد که کاربران این کنسول به‌راحتی می‌توانند هدفون خود را به درگاه جک ۳.۵ میلیمتری کنترلر دوال‌سنس متصل کنند و از تکنولوژی صدای فراگیر لذت ببرند. تامیتیس در ادامه‌ی صحبت‌هایش اظهار کرد که تیم آن‌ها در حال کار روی فراهم کردن ویژگی صدای فراگیر برای اجرا روی بلندگوهای تلویزیون هستند.

پلی استیشن 5 و کنترلر دوال سنس

او دراین‎باره گفت: «بااینکه ویژگی صدای فراگیر برای بلندگوهای تلویزیون در زمان لانچ کنسول PS5 دردسترس نیست، اما ما هنوز به‌خاطر داشتن این ویژگی در کنسول‌مان بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستیم. مهندسان ما درحال‌حاضر سخت در تلاش هستند که این ویژگی جذاب پلی استیشن 5 را در آینده به تلویزیون‌ها بیاورند.» اینکه چه‌قدر طول می‌کشد تا ما شاهد آمدن این ویژگی به بلندگوهای تلویزیون‌هایمان باشیم را فقط زمان پاسخ خواهد داد. همچنین اینکه نبود این ویژگی چقدر می‌تواند روی تجربه‌ی شما به‌عنوان گیمر تأثیرگذار باشد بستگی به خروجی صوتی شما دارد. دراین‌صورت، اگر برای بازی‌کردن از هدفون استفاده می‌کنید پس عدم پشتیبانی PS5 از بلندگوهای تلویزیون قرار نیست تاثیر زیادی بر شما بگذارد.

کنسول پلی استیشن 5 برای عرضه در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) در کشور‌های آمریکا، کانادا و ژاپن و همچنین در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) برای دیگر نقاط دنیا برنامه‌ریزی شده است. قیمت نسخه دیسک‌خور آن ۴۹۹ دلار و نسخه‌ی دیجیتالی ۳۹۹ دلار تعیین شده است.

نظر شما کاربران زومجی راجع‌به ویژگی صدای سه‌بعدی کنسول PS5 چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده