نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۲

بازی‌های انحصاری فروشگاه اپیک گیمز به زودی در GOG در دسترس قرار خواهند گرفت

فروشگاه آنلاین GOG قابلیت هیجان انگیزی را معرفی کرده که ازطریق آن می‌توان بازی‌های انحصاری فروشگاه اپیک گیمز استور را مستقیماً از اپلیکیشن GOG Galaxy 2.0 خریداری کرد.  

فروشگاه دیجیتالی GOG به‌زودی امکان خرید بازی‌های انحصاری فروشگاه Epic را به‌لطف قابلیت جدیدی که برای نسخه جدید اپلیکیشن GOG Galaxy 2.0 معرفی کرده، فراهم خواهد کرد. این سرویس در اوایل سال جاری میلادی نیز قوانین جدید خود را در زمینه بازپس گرفتن مبلغ هزینه کاربران رونمایی کرده بود که این مورد نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود. فروشگاه GOG با اولویت قائل شدن برای راحتی و حقوق گیمرها در بحث بازگشت هزینه‌های پرداختی، این رویکرد را در میان سایر فروشگاه‌های آنلاین به سطح جدیدی رسانده است.

این فروشگاه به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌های خریداری شده خود را بدون نیاز به پرداخت هیچگونه جریمه یا هزینه اضافی تاحداکثر ۳۰ روز بعد از تاریخ خرید خود بازگردانده و مبلغ پرداختی خود را پس بگیرند. جالب اینجا است که زمان صرف شده در این بازی‌ها برخلاف فروشگاه‌های دیگر اهمیتی در این موضوع ندارد. سرویس‌های دیگری مانند اپیک گیمز و استیم برای این کار تنها دو هفته فرصت قائل شده و ضمناً بازیکنان نباید بیش از چند ساعت محدود، بازی را تجربه کرده باشند. در غیر این صورت امکان بازگشت مبلغ پرداختی از آن‌ها سلب خواهد شد.

دانلود بازی های فروشگاه اپیک در GOG

حالا GOG یک تصمیم رقابت محور دیگر را دربرابر سایر فروشگاه‌های دیجیتالی عرضه بازی‌های ویدیویی اتخاذ کرده که احتمالاً با جذب مخاطبان بیشتر منجر به برجسته‌تر شدن جایگاه این فروشگاه در بازار فروش خواهد شد. GOG در راستای تبدیل اپلیکیشن GOG Galaxy 2.0 به یک برنامه پیشرفته‌تر و مخاطب پسندتر، امکان دریافت مستقیم بازی‌های انحصاری Epic Store را ازطریق اپلیکیشن اختصاصی خود فراهم می‌کند. این کار با یکپارچه ساختن سرورهای فروشگاه GOG Galaxy به منظور دریافت و ذخیره‌سازی بازی‌ها از دو سرویس بزرگ عرضه و توزیع بازی‌های پلتفرم پی سی صورت می‌گیرد.

براساس متن معرفی این قابلیت در وبسایت GOG، این ویژگی جدید در حالت آزمایشی تنها ازطریق یک روش محدود به سیستم دعوت و برای یک سری کاربران منتخب با پشتیبانی از چند بازی مشخص از میان انحصاری‌های اپیک گیمز اغاز به کار خواهد کرد. البته جا دارد به این نکته توجه کنیم که اپلیکیشن GOG Galaxy در ابتدا با هدف یکپارچه سازی بسترهای عرضه بازی‌ها در پلتفرم پی سی ساخته شده بود اما این کار تنها با اضافه کردن بازی‌ها به یک مجموعه واحد و برقراری ارتباط با دوستان در پلتفرم‌های مختلف انجام شده بود. حالا به نظر می‌رسد که این برنامه قدم مهمی را در راستای متحد کردن فروشگاه‌های عرضه دیجیتالی بازی‌ها برداشته است.

در توییت جدیدی که ازطریق اکانت رسمی GOG GALAXY منتشر شده، می‌خوانیم:

از زمانی‌که GOG GALAXY 2.0 کار خود را آغاز کرد، قابلیت خاصی که بیشترین درخواست را از میان کاربران به خود اختصاص داده بود امکان خرید مستقیم بازی‌های سایر پلتفرم‌ها از از این اپلیکیشن بود. به همین دلیل از همین حالا فاز آزمایشی یک فروشگاه جدید را داخل GOG GALAXY آغاز می‌کنیم.

بازی های اپیک گیمز استور در اپلیکیشن GOG GALAXY

این تصمیم می‌تواند با گسترده‌تر کردن جامعه مخاطبان اپیک گیمز برای این شرکت نیز منافع خاص خود را به همراه داشته و یک تصمیم سودمند تلقی شود. ضمن اینکه فروشگاه اپیک با رویکرد ویژه‌ای که در رابطه با جامعه مخاطبان خود دارد، برخی بازی‌های منتخب خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده و هر از چندگاهی پیشنهاد‌ها و تخفیفات بسیار خوبی را ارائه می‌کند. این شرکت اخیراً یک کمپین جدید را به بازی Rocket League اختصاص داده و این بازی جذاب را به‌صورت رایگان (free-to-play) ارائه می‌کند. تمامی افرادی که این بازی را ازطریق فروشگاه اپیک دانلود کنند، یک کوپن ۱۰ دلاری نیز برای خرید بازی از سرورهای دیجیتال این فروشگاه دریافت خواهند کرد.

فراهم شدن امکان دانلود تمامی بازی‌ها از فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف ازطریق یک اپلیکیشن واحد می‌توان ایده جذاب و هیجان انگیزی باشد. البته این موضوع برای GOG Galaxy 2.0 تنها در قدم اول خود قرار داشته اما این می‌تواند آغازگر یک مسیر در آینده صنعت بازی باشد. به‌ویژه با درنظرگرفتن اینکه ناشران بزرگ صنعت گیم تمایل دارند تا هریک سرورهای توزیع و عرضه بازی‌های اختصاصی خود را ایجاد کنند. لذا امید آن می‌رود که GOG در مذاکرات احتمالی خود در آینده نیز با سایر شرکت‌ها موفق عمل کرده و طی چند سال آینده فرصت جستجوی تمامی بازی‌های یوپلی، استیم، اوریجین و... را ازطریق اپلیکیشن خود فراهم کند.  


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده