// سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

طرفداران بازی The Last of Us Part 2 در روز شنبه هفته آینده منتظر اخبار جدیدی باشند

استودیو بازی‌سازی ناتی‌داگ اعلام کرد که از حالا به بعد، روز ۲۶ سپتامبر هر سال میلادی برای این شرکت و طرفداران آن به‌عنوان روز The Last of Us شناخته می‌شود.

روز اوت‌بریک همان روزی بود که در جهان داستان بازی The Last of Us، آخرالزمان آغاز شد؛ ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی. ناتی داگ هر سال در این روز اخبار بازی، تصاویر یا حتی ویدیوهایی جالب و مرتبط با جهان The Last of Us را تقدیم مخاطبان می‌کند و حالا می‌دانیم که امسال همچنین برنامه‌ای برای گیمرها دارد. البته به خاطر شیوع ویروس کووید 19/کرونا که عملا باعث شد ترس واقعی مردم دنیا از شیوع یک بیماری مسری خطرناک بسیار جدی‌تر از قبل شود، حالا دیگر ناتی‌داگ ۲۶ سپتامبر روز «لست آو آس» صدا می‌زند؛ روزی که طرفداران این مجموعه، همراه شدن با داستان الی، جول و همه‌ی شخصیت‌های دیگر بازی The Last of Us را جشن می‌گیرند.

ماجرا وقتی جالب‌تر شد که ناتی‌داگ اعلام کرد در روز ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) امسال نیز، مواردی هیجان‌انگیز را تحویل بازیکنان می‌دهد. آیا قرار است بخش مولتی‌پلیر بازی The Last of Us Part II را ببینیم و از زمان عرضه‌ی آن روی پلی ‌استیشن 4 و پلی ‌استیشن 5 مطلع بشویم؟ شاید. ناتی‌داگ در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی یعنی یک سال قبل اعلام کرد که بخش Factions یا همان چندنفره The Last of Us Part II انقدر بزرگ شده است که نمی‌توان آن را همزمان با بخش اصلی و داستانی بازی عرضه کرد. در نتیجه آن‌ها به طرفداران قول دادند که به ساخت The Last of Us Part II Factions ادامه می‌دهند و هر زمان که ممکن بود، آن را تقدیم بازیکنان خواهند کرد.

بیانیه رسمی ناتی داگ برای معرفی روز لست آف آس

بازی The Last of Us Part‌ II یکی از ۱۶ بازی ویدیویی بررسی‌شده توسط زومجی است که توانست نمره‌ی کامل ۱۰ از ۱۰ آن را کسب کند. اثری منتشرشده توسط مرکز سرگرمی‌های تعاملی سونی به کارگردانی نیل دراکمن که توانست ستایش رسانه‌های ویدیوگیمی متعددی را دریافت کند. اگر قصد کسب تروفی پلاتینیوم این بازی را دارید، مقالات «راهنمای کامل بازی The Last of Us Part 2؛ از رمز گاو صندوق‌ها تا محل مخفی شدن بهترین سلاح» و «آموزش کامل دریافت تروفی های The Last of Us Part 2» را از دست ندهید. زومجی در جمع‌بندی بررسی بازی The Last of Us Part II می‌نویسد:

تازه‌ترین ساخته‌ی ناتی داگ درحالی‌که گیمرهای پرشماری ساخت دنباله برای The Last of Us را اشتباه می‌دانستند، موفق به اثبات ضروری بودن خود می‌شود؛ تا حدی که اگر بازی اول با انجام صحیح کارهایی آشنا و بهره‌برداری عالی از کاراکترهایی منحصر‌به‌فرد به موفقیت رسید، The Last of Us Part II از جهات گوناگون حکم محصولی برخوردار از تازگی در جهان هنر هشتم را دارد. گیم‌پلی کم‌ایراد با مکانیزم‌های در هم تنیده‌ی خود درکنار محیط‌های غنی، گرافیک فنی قوی، موسیقی متن درگیرکننده و صداگذاری‌های پرجزئیات گیمر را برای تقریبا ۲۷ ساعت به یک جهان پسا-آخرالزمانی جایگزین می‌برد. بازیکن آن‌جا تبدیل به اِلی می‌شود، قصه‌ای پرشده از لحظات تلخ اما نه خالی از لحظات شیرین را تجربه می‌کند، به نتایج گوناگون می‌رسد، به اشتباه بودن آن نتایج پی می‌برد و در کل فرصت به چالش کشیدن خود لابه‌لای روایتی حساب‌شده از قصه‌ای عالی را به چنگ می‌آورد. حتی اگر پس از به پایان رساندن TLoU Part 2 برخی از تصمیمات داستانی جسورانه و معنی‌دار آن را مطابق سلیقه‌ی خود ندانید، مطمئنا بهتر از این است که یک بار نیز چنین بازی ویدیویی پراهمیتی را تجربه نکرده باشید.


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده