اعضای سابق Zero Lab Games استودیوی جدیدی تاسیس کردند
اوایل امسال استودیوی Lab Zero Games که برای ساخت دو بازی Skullgirls و Indivisible شناخته میشود، درگیر اتهامات رسوایی اخلاقی بسیار جدی شد که به مایک زیمانت، مالک این استودیو وارد شده بود. پس از این وقایع تعدادی از کارمندان Lab Zero Games در اعتراض به رفتار ناشایست زیمانت استعفا کردند. درنهایت بعد از گذشت چند هفته بقیه کارمندان نیز دستهجمعی از استودیو جدا شدند که با این کار Lab Zero Games عملا تعطیل شد. پس از این اتفاق، کارمندان و توسعهدهندگان سابق کنار یکدیگر جمع شدند تا استودیوی خودشان با ساختار اداریِ کاملا متفاوت که برای فرصتهای برابر و توسعهی پایدار ارزش قائل است، را پایهگذاری کنند.
این کارمندان سابق Lab Zero Games، اعلام کردهاند که استودیوی جدیدی بهنام Future Club را راهاندازی کردهاند که این ماه بهطور رسمی تاسیس شده است و وبسایت آن به این مناسبت آغاز به کار است. در این اعلامیه، بهطور خاص، بیان شده که استودیوی فیوچر کلاب در «هنر طراحی با دست و طراحی انیمیشنهای دوبعدی مرسوم، طراحی گیمپلی درگیرکننده و سریع و طراحی دنیاهای منحصربهفرد و بهیادماندنی» تخصص دارد و قصد دارد که آیپیها و بازیهای جدیدی بسازد.
طبق توییت منتشر شده توسط استودیوی Future Club:
به Future Club خوشآمدید! ما استودیویی جدیدی هستیم که تمرکزمون روی ساخت بازیهای کوآپ هست. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ما سر بزنید، چراکه ما تازه کارمان را شروع کردیم!
پس از بستهشدن استودیوی قبلی، کارمندان و توسعهدهندگان سابق آن کنار یکدیگر جمع شدند تا استودیوی خودشان با ساختار اداریِ کاملا متفاوت که برای فرصتهای برابر و توسعهی پایدار ارزش قائل است، را پایهگذاری کنند
براساس توضیحات این وبسایت، فیوچر کلاب استودیویی است که درواقع کارکنانش صاحب آن خواهند بود که سهام آن بهطور مساوی بین کارمندان تقسیم خواهد شد. اِرل گِرتواگِن، یکی از طراحان این استودیوی تازهتأسیس در مصاحبه سایت Vice Games توضیح داد: «حقیقتا میخواستیم که بابت تلاش اعضای تیم در ساخت بازیهایمان، به آنها پاداش دهیم.» در ادامه او ذکر کرد که تشکیل یک استودیوی جدید همهی اعضای تیم را تشویق به «داشتن حس مشارکت در کیفیت بازیها و محصولات و اهمیت برای بقا و پایداری تیم» کرده است.
با درنظرگرفتن این نکته که Future Club از دل استودیوی Lab Zero Games بیرون آمده، منطقی بهنظر میرسد که هدف نهایی آنها ساختن یک محیط کاری شفاف در استودیوی تازه تأسیسشان است. آنها میخواهند با تقسیم و اشتراکگذاری وظایف و مالکیت استودیو به همهی اعضای آن، این هدف را ممکن کنند.
درحالیکه فیوچر کلاب در مراحل اولیهی تأسیس خود بهسر میبرد، میتوان امیدوار بود که مجبور نباشیم مدت زمانی زیادی برای تجربهی بازی بعدی سازندگان Skullgirls و Indivisible صبر کنیم.
نظر شما کاربران زومجی دراینباره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.