نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴

ظاهراً سونی قبل خرید بتسدا توسط مایکروسافت در پی انحصاری کردن Starfield بوده است

Imran Khan از نشریه Kinda Funny در اظهارات جدید خود از مذاکرات پشت پرده سونی و بتسدا برای ثبت یک قرارداد انحصاری دیگر با بازی جدید Starfield پرده برمی‌دارد.

روز گذشته تقریباً همه‌ی مخاطبان دنیای بازی درباره خبر غیرمنتظره و شوکه کننده‌ی خرید شرکت بتسدا به همراه امتیاز تمامی بازی‌های این شرکت توسط مایکروسافت صحبت می‌کردند. این قرارداد ۷.۵ میلیارد دلاری شامل تمامی دارایی‌های بتسدا از جمله همه استودیوهای بازی‌سازی و حق امتیاز کلیه‌ی آی پی‌های این شرکت می‌شود. هنوز به طور واضح اعلام نشده که آیا این بازی‌ها به صورت مولتی پلتفرم باقی مانده یا این که به انحصار اکوسیستم ایکس باکس در خواهند آمد. اما جالب اینجاست که قبل از ثبت این قرارداد بزرگ، یکی از این IPها می‌توانست به موضوع رقابت بین سونی و مایکروسافت تبدیل شود.

عمران خان از نشریه Kinda Funny در پست توییتری جدید خود اظهار داشته که این خبر از جهات مختلفی جالب توجه بود اما یکی از مواردی که کمتر شنیده شد، مذاکرات سونی و بتسدا برای ثبت یک قرارداد انحصاری با بازی جدید این شرکت، یعنی Starfield بود. ظاهراً مقامات سونی و بتسدا از چند ماه پیش بر سر این موضوع مذاکره می‌کردند. اگر قبلاً با این بازی آشنایی نداشتید، باید گفت که Starfield نام آی پی جدید این شرکت است که در سبک نقش آفرینی و علمی تخیلی ساخته می‌شود. بتسدا در زمان معرفی این بازی وعده‌های بزرگی را برای اولین IP جدید این شرکت بعد از ۲۵ سال به مخاطبان می‌داد.

تصاحب بتسدا به وسیله مایکروسافت

باتوجه به این که سونی قبل از خرید این شرکت توسط مایکروسافت قرارداد انحصار بازی‌های Deathloop و GhostWire: Tokyo را برای پلی استیشن 5 به ثبت رسانده بود، حضور استارفیلد در میان بازی‌های اختصاصی این کنسول نیز می‌توانست جالب توجه باشد. Deathloop و GhostWire: Tokyo هردو در ماه ژوئن و در رویداد پلی استیشن معرفی شدند.

جیسون شرایر از بلومبرگ، دیروز به نقل از فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس اعلام کرد که مایکروسافت قراردادهای قبلی شرکت بتسدا را لغو نمی‌کند. بدین ترتیب، بازی‌های Deathloop و Ghostwire: Tokyo که هر دو در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر خواهند شد، ابتدا روی کنسول پلی‌استیشن 5 عرضه می‌شوند و تا مدتی محدود، در انحصار این پلتفرم خواهند بود.

ضمن این که در خبری دیگر اعلام شد، بازی‌های آینده بتسدا نظیر Starfield که یکی از مورد انتظارترین بازی‌های این شرکت نیز به حساب می‌آید، از همان روز عرضه در اختیار کاربران کامپیوتر و ایکس‌باکس Xbox Game Pass قرار می‌گیرد. از سوی دیگر تاد هاوارد مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرد که Starfield و The Elder Scrolls 6 بازی‌هایی هستند که هم‌اکنون با استفاده از نسخه جدید موتور گرافیکی بتسدا ساخته می‌شوند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده