نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۷

Elder Scrolls 6 و Starfield روی نسخه جدید موتور گرافیکی بتسدا ساخته می‌شوند

تاد هاوارد بعد از انتشار خبر بزرگ خرید استودیوی بتسدا توسط مایکروسافت به ارائه‌ی جزئیات جدید در خصوص بازی‌های آینده این شرکت پرداخته که در این بین به The Elder Scrolls 6 و Starfield اشاره می‌شود.

باوجود اینکه هنوز اینترنت در شوک خبر غافلگیر کننده‌ی خرید شرکت بتسدا توسط مایکروسافت با قراردادی به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار است، از آخرین باری که درباره پروژه‌های Starfield و The Elder Scrolls 6 شنیدیم زمان زیادی می‌گذرد. بتسدا که اولین‌بار در جریان رویداد E3 2018 این دو بازی را معرفی کرد، از آن زمان به این سمت تقریباً در ارتباط با آن‌ها سکوت اختیار کرده و تقریباً دو سال است که اطلاعاتی از آن‌ها را با علاقه‌مندان به اشتراک نگذاشته است. اما خبر بزرگ امروز موجب شد تا فرصت مناسبی برای صحبت کردن در مورد این دو بازی فراهم شود.

پس از آنکه اعلام شد مایکروسافت، شرکت زنیمکس یا همان شرکت مادر بتسدا را خریداری کرده، تاد هاوارد مدیر اجرایی بتسدا در مطالب متعددی که ازطریق وبسایت رسمی Bethesda منتشر شده، درباره این انتقال بزرگ و مفهومی که می‌تواند برای آینده‌ی بازی‌های محبوب این شرکت داشته باشد توضیحاتی را ارائه کرده است.

در مطلبی که ساعاتی پیش منتشر شد، خلاصه‌ای از اظهارات تاد هاوارد در خصوص سابقه طولانی همکاری بتسدا با مایکروسافت و اولین پروژه مشترک آن‌ها به نام Morrowind در اوایل دهه ۲۰۰۰ ارائه شد. هاوارد در ادامه توضیح داده که بعد از این پروژه، دو شرکت همواره همکاری دوجانبه‌ی بسیار خوبی را باهم داشته‌اند.

اما بخش دیگری از اظهارات هاوارد به بازی‌های جدید این استودیو یعنی Starfield و The Elder Scrolls 6 اختصاص دارد. تاد هاوارد ضمن تأکید به عدم امکان ارائه‌ی اطلاعات زیاد در خصوص جزئیات این دو بازی، به قدرت بالای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس و فرصت‌هایی که از این طریق برای توسعه‌دهندگان این شرکت ایجاد می‌شود، اشاره می‌کند.

نمایی از تریلر معرفی بازی Starfield

«توان بالای نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس به ما اجازه داده تا امکان خلق دنیای بزرگ و وسیعی که همواره برای ساخت آن شور و اشتیاق داشتیم فراهم شود. جهشی که بین این دو نسل ایجاد شده، نه‌تنها به قدرت گرافیکی بلکه به CPU و دیتا استریمینگ نیز گسترش پیدا کرده و فرصت‌های زیادی را در مقابل ما قرار داده است.»

وی در ادامه به توسعه‌ی پروژه‌های در دست ساخت بتسدا با استفاده از نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ای از موتور بازی‌سازی اختصاصی این شرکت اشاره کرده و می‌گوید:

«این شرایط موجب شد تا بزرگ‌ترین تحول کلی موتور گرافیکی شرکت از زمان Oblivion محقق شود. تکنولوژی‌های جدیدی که در اختیار ما قرار گرفته، برای اولین آی پی جدید شرکت از حدود ۲۵ سال پیش به کار گرفته خواهند شد. Starfield و The Elder Scrolls VI بازی‌هایی هستند که هم‌اکنون با استفاده از این موتور طراحی و تولید می‌شوند.»

توان بالای نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس به ما اجازه می‌دهد تا امکان خلق دنیای بزرگ و وسیعی که همواره برای ساخت آن شور و اشتیاق داشتیم فراهم شود

نمایی از دنیای بازی The Elder Scrolls 6

البته تأیید خبر اصلاح موتور گرافیکی بتسدا برای بازی‌های Starfield و The Elder Scrolls 6 چندان هم غیرمنتظره به نظر نمی‌رسد. بازی‌های این شرکت در طول سال‌های گذشته مکرراً از وجود باگ و مشکلات متعدد در زمان انتشار رنج برده که احتمالاً بسیاری از این موارد به مشکلات موتور بازی‌سازی آن‌ها برمی‌گردد. از سوی دیگر احتمالاً بازسازی موتور گرافیکی بتسدا یکی از دلایلی است که مدت‌ها از زمان انتشار اخبار جدید در ارتباط با بازی‌های جدید این شرکت می‌گذرد.

ایجاد تغییرات گسترده در موتور بازی‌سازی یک استودیو، می‌تواند فرایند زمان‌بر و بسیار سنگینی باشد. امیدواریم که این تغییرات نهایتاً در بازی‌های جدید این شرکت نیز به وضوح دیده شوند.

همان‌طور که اشاره شد، هنوز هیچ اطلاعات خاصی از بازی‌های The Elder Scrolls 6 یا Starfield در دست نیست. اما حالا می‌دانیم که این دو بازی در زمان انتشار برای مشترکین ایکس‌باکس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده