نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۰

دو بازی Deathloop و Ghostwire: Tokyo انحصاری زمانی پلی استیشن 5 باقی می‌مانند

فیل اسپنسر، رئیس پلتفرم ایکس‌باکس تایید کرد که دو بازی Deathloop و Ghostwire: Tokyo ابتدا برای کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر می‌شوند.

پس از انتشار خبر غافلگیر کننده امروز مبنی بر اینکه مایکروسافت شرکت زنیمکس مدیا (ZeniMax Media)، مالک شرکت بتسدا را خریداری کرده است، سوالات زیادی در ذهن گیمرها در سراسر دنیا شکل گرفت. طبیعتا بخش عمده‌ای از این سوالات مربوط‌به بازی‌های بتسدا هستند و برای مثال، همه می‌خواهند بدانند که آیا قراردادهای این شرکت با سایر شرکت‌ها (از جمله سونی که رقیب اصلی مایکروسافت است) پابرجا خواهند بود یا خیر. دو بازی Deathloop و Ghostwire: Tokyo قرار بود به‌عنوان انحصاری زمانی روی پلی‌استیشن 5 منتشر شوند. حالا مشخص شده که تغییری در برنامه انتشار این دو بازی به‌وجود نیامده و ابتدا روی کنسول سونی عرضه خواهند شد.

تصاحب بتسدا به وسیله مایکروسافت

جیسون شرایر از بلومبرگ، به نقل از فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس اعلام کرد که مایکروسافت قراردادهای قبلی شرکت بتسدا را لغو نمی‌کند. بدین ترتیب، بازی‌های Deathloop و Ghostwire: Tokyo که هر دو در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر خواهند شد، ابتدا روی کنسول پلی‌استیشن 5 عرضه می‌شوند و تا مدتی محدود، در انحصار این پلتفرم خواهند بود. شرایر در توییتر نوشت: «در پاسخ به سوالی که همه می‌پرسند باید بگویم که فیل اسپنسر اعلام کرده، ایکس‌باکس به قرارداد انحصار زمانی بازی‌های Deathloop و Ghostwire: Tokyo برای کنسول PS5 پایبند است. بازی‌های آینده بتسدا برای ایکس‌باکس، پی‌سی و بر حسب مورد، برای سایر کنسول‌ها عرضه می‌شوند.»

این موضوع در نوع خود خیلی جالب است که مایکروسافت به‌عنوان ناشر، بازی‌های خود را روی پلتفرم رقیب منتشر خواهد کرد. احتمالا این برای اولین‌ بار در تاریخ صنعت بازی اتفاق می‌افتد که یک ناشر فرست‌پارتی (First-Party) بازی‌های خودش را ابتدا روی کنسول شرکت دیگر عرضه می‌کند.

بازی Deathloop که به‌وسیله استودیوی آرکین ساخته می‌شود، ابتدا قرار بود در تعطیلات سال ۲۰۲۰ به‌دست گیمرها برسد، اما ماه گذشته بود که خبر تأخیر این بازی تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر شد. آرکین اعلام کرد که چون اکثر کارمندان این استودیو از خانه مراحل ساخت را دنبال می‌کنند و همچنین به‌خاطر مطمئن شدن از کیفیت نهایی این بازی نسل نهمی، ترجیح داده‌ که تاریخ انتشار آن را به تعویق بیندازد.

بازه زمانی انتشار بازی Ghostwire: Tokyo هنوز مشخص نیست و فقط می‌دانیم که این بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. شینجی میکامی چندی پیش اعلام کرده بود که این بازی، طولانی‌ترین پروژه‌ای است که تاکنون روی آن مشغول به کار بوده. میکامی همچنین گفت که هنوز هم تاثیرات ایکومی ناکامورا (کارگردان قبلی) روی این بازی بسیار زیاد است و داستان Ghostwire: Tokyo تا حد زیادی به تفکرات ناکامورا گره خورده است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده