نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶

پتنت پلی استیشن 5 به ویژگی‌های کلیدی رابط کاربری جدید سونی اشاره دارد

طرح اولیه‌ی جدیدی که توسط یکی از کاربران ResetEra کشف شده، احتمالاً به ویژگی‌ها و نمای کلی رابط کاربری پلی‌استیشن 5 اشاره دارد.

سونی قبلاً اعلام کرده که رابط کاربری پلی‌ استیشن 5 یک تحول ۱۰۰ درصدی را در مقایسه با آنچه که در PS4 شاهد آن بودیم، تجربه خواهد کرد. بااین‌حال با وجود ارائه‌ی کلیه‌ی اطلاعات مربوط‌به مشخصات فنی و سایر جوانب پلتفرم نسل نهمی پلی‌استیشن، هنوز هیچ ایده‌ای از رابط کاربری PS5 نداریم. انتظار می‌رود به‌زودی این جنبه‌ از مشخصات پلی‌استیشن 5 نیز برای علاقه‌مندان مشخص شده و در آستانه آغاز عرضه رسمی این کنسول، کلیه‌ی ابهامات رفع شوند. اما قبل از این اتفاق، نظر شما را به پتنت جدیدی که اولین‌بار در ماه مارس به ثبت رسیده جلب می‌کنیم.

طرح اولیه‌ی سونی که نخستین بار توسط یکی از کاربران ResetEra دیده شده، به شماری از ویژگی‌های احتمالی رابط کاربری نرم‌افزار پلی‌استیشن 5 اشاره می‌کند. اول از همه باید به پنل مرکزی این صفحه که گزینه‌هایی مانند شروع مجدد بازی، ویرایش گروه و انتقال به بخش خاصی از مراحل و قسمت‌های بازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اشاره کنیم. یک رابط کاربری پویا که امکان دسترسی سریع به قسمت‌های دلخواهی از جریان بازی را فراهم می‌کند، همان چیزی است که قبلاً هم در میان گزارش‌ها منتشر شده به آن اشاره شده بود.

تصویر احتمالی از رابط کاربری PS5 در پتنت جدید سونی

علاوه‌بر این، پتنت‌های که قبلاً در اینترنت منتشر شده بود، به یکی دیگر از ویژگی‌های این UI که امکان نمایش میزان تکمیل جریان یک مرحله، فعالیت‌های دوستان و ارائه‌ی راهنمایی جهت عبور از چالش‌های خاصی از بازی را فراهم می‌کرد نیز اشاره شده بود که در این طرح قابل مشاهده است.

از دیگر مواردی که می‌توان به آن پرداخت، نشانگر میزان پیشروی در جریان بازی است که به‌نوعی مجموع ساعات بازی شما را نشان می‌دهند. این مورد نیز در گزارش‌ها متعددی که طی ماه‌های گذشته منتشر شده حضور داشت.

بک گراند یا پس زمینه رابط کاربری PS5 نیز احتمالاً به تصاویر پویا با افکت‌های مختلف گرافیکی مزین شده که به‌صورت زنده به نمایش فعالیت دوستان و هم‌تیمی‌های شما در بازی‌های مختلف می‌پردازد.

پتنت سونی از رابط کاربری پلی استیشن 5در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، پتنت‌های مختلفی را در ارتباط با ویژگی‌های پلی‌استیشن 5 مشاهده کردیم که بسیاری از آن‌ها به قابلیت‌های رابط کاربری این کنسول اشاره می‌کردند. از جمله‌ی این موارد می‌توان نمایش مولتی اسکرین یا چند-صفحه‌ای بازی‌ها و بخش جدید اخبار و محتوا را نام برد.

جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن در شرکت سونی، اخیراً اعلام کرده که به‌زودی از رابط کاربری PS5 رونمایی خواهد شد. با در نظر داشتن این نکته که کمتر از دو ماه دیگر تا عرضه این کنسول به بازار زمان باقی مانده، می‌توان انتظار داشت که به‌زودی شاهد این رونمایی باشیم.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده