نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵

قابلیت‌ بزرگ و معرفی نشده‌ PS5 احتمالا در پتنت جدید سونی فاش شده است

سونی به‌تازگی پتنت جدیدی را ثبت کرده که می‌تواند به یکی از قابلیت‌های جدید و معرفی نشده‌ی پلی‌استیشن 5 در زمینه ساخت و اشتراک دموی اختصاصی بازی‌ها ارتباط داشته باشد.

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) اخیراً طرح آزمایشی جدیدی را به ثبت رسانده که احتمالاً یکی از ویژگی‌های کلیدی پلی ‌استیشن 5 را فاش می‌کند. درحالی‌که این پتنت به‌طور دقیق به نام PS5 اشاره‌ای ندارد، همچنان می‌توان امکان به اشتراک‌گذاری بخش‌هایی از جریان بازی ازطریق PlayStation Network را در آن مشاهده کرد. درواقع با وجود عدم تأیید رسمی این موضوع از سوی سونی، این قابلیت می‌تواند به یک ویژگی نادر و منحصر‌به‌فرد در زمینه کنسول‌های بازی تبدیل شده و به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در زمینه تبلیغاتی علیه رقیب مستقیم آن، یعنی ایکس ‌باکس سری ایکس مورد استفاده قرار گیرد.

نشریه Comicbook برای اولین‌بار به وجود این پتنت پی برده که می‌توانید با مراجعه به این لینک، نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشید. چیزی که از خلاصه‌ی توضیحات ارائه شده در این طرح برمی‌آید، این است که این پتنت با امکان اشتراک قسمت‌های ذخیره شده در جریان بازی، یک روش جدید برای به اشتراک‌گذاری تجربه گیمینگ را با سایر کاربران ارائه می‌کند. این بخش‌هایی که قابلیت بازی کردن را دارند، می‌توانند ازطریق PSN به اشتراک گذاشته شوند. به‌صورت تئوری می‌توان این قابلیت را به این شکل تعریف کرد که یک بازیکن قادر است دموی شخصی خود از یک بازی را ایجاد کرده و آن را با سایرین به اشتراک بگذارد.

کلید Create در کنترلرهای پلی استیشن 5

این یک سو، این اقدام برای شرکتی مانند سونی کاملاً عادی بوده که یک طرح یا پتنت جدید را به ثبت رسانده و هرگز به مرحله‌ی اجرایی نرساند؛ اما از سوی دیگر، می‌توان این ویژگی را یک قابلیت ایده‌آل برای کلید Create روی کنترلرهای دوال سنس به شمار آورد. ضمن اینکه مدت‌ها قبل از ثبت این پتنت نیز شایعاتی در ارتباط با ویژگی مطرح شده بود. لذا همچنان این احتمال وجود دارد که این ویژگی هرگز به مرحله عملیاتی نرسد، اما در صورت عملی شدن، می‌تواند اولین کنسولی باشد که چنین قابلیتی را ارائه می‌کند.

پلی‌استیشن 5 اواخر سال جاری میلادی به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. دو مدل از این کنسول در ابتدا به بازار عرضه می‌شود که یک مورد دارای درایو دیسک بلوری و مدل دیگر به‌صورت تمام دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل دیسک خور برای علاقه‌مندان به خرید نسخه فیزیکی بازی‌ها مناسب بوده که البته با قیمت بالاتری به بازار عرضه خواهد شد. سونی هنوز جزئیات قیمت این دو مدل را منتشر نکرده و همچنان نمی‌دانیم از چه زمانی امکان پیش سفارش این دستگاه‌ها فراهم خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده