نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱

برادران وارنر: JK Rowling مستقیماً با Hogwarts Legacy در ارتباط نیست

بعد از حواشی و اعتراضاتی که علیه اظهارات خالق مجموعه هری پاتر ایجاد شده، شرکت برادران وارنر تلاش می‌کند تا با ایجاد فاصله میان جی کی رولینگ و بازی Hogwarts Legacy، از هرگونه آسیب به آمار فروش این بازی جلوگیری کند.

بعد از اولین نمایش بازی جدید Hogwarts Legacy در رویداد اختصاصی پلی‌ استیشن 5، ناشران این بازی در شرکت برادران وارنر (Warner Bros) مجدداً تأکید داشتند که جی کی رولینگ، نویسنده هفت رمان پرطرفدار هری پاتر به‌طور مستقیم با این پروژه در ارتباط نخواهد بود. بااین‌حال آن‌ها درمورد اینکه او دقیقاً چگونه از موفقیت احتمالی این بازی سود خواهد برد، محتاطانه و مبهم صحبت می‌کنند.

بازی Hogwarts Legacy که چهارشنبه شب در رویداد ویژه سونی برای معرفی بازی‌های PS5 رونمایی شد، به نظر همان بازی نقش آفرینی و باکیفیتی است که پاترهدها از زمان پخش تیتراژ پایانی Deathly Hallows منتظر آن بودند. متأسفانه بعد از گذشت بیش از یک دهه از انتشار آخرین قسمت مجموعه کتاب‌های هری پاتر، یک بازی درخور برای این مجموعه اسطوره‌ای ساخته نشده و  طرفداران امید بسیار زیادی به Hogwarts Legacy دارند.

دانلود از آپارات

جی کی رولینگ نویسنده‌ی رمان‌های هری پاتر که اخیراً به‌دلیل اظهارات اخیر خود با انتقادات زیادی مواجه شده است، آخرین رمان جنایی خود را با محوریت یک قاتل زنجیره‌ای اوایل این ماه منتشر کرد. ناشران بازی جدید برادران وارنر در نشست پرسش و پاسخ خود که در حساب رسمی این بازی در دیسکورد پخش شد، به مخاطبان Hogwarts Legacy اطمینان دادند که نویسنده مجموعه هریاتر به‌طور مستقیم نقشی در خلق این اثر نخواهد داشت. البته آن‌ها در ادامه اظهار داشتند که مسلماً «نوشته‌های بی‌نظیر او» به‌عنوان پایه و اساس داستان و دنیای این بازی مورد استفاده قرار گرفته اما این بازی به‌عنوان یک داستان جدید از J.K. Rowling در نظر گرفته نمی‌شود.

البته که جی کی رولینگ مهم‌ترین فردی است که در خلق دنیای هری پاتر نقش داشته اما باتوجه به «عدم ارتباط مستقیم او با پروژه Hogwarts Legacy» سؤالاتی در خصوص نحوه بهره‌مندی او از منابع فروش این بازی مطرح شده است. خبرنگار وبسایت Kotaku از سخنگوی شرکت برادران وارنر درخواست کرده تا در خصوص چگونگی ارتباط رولینگ با درآمدهای حاصل از فروش این بازی به شفاف سازی بپردازند اما این شرکت از ارائه‌ی توضیحات در اینباره خودداری کرده است.

نمایی از تریلر معرفی بازی Hogwarts Legacy

وقتی از مقامات Warner Bros درمورد اظهارات Rowling سؤال می‌شود، آن‌ها پاسخ این پرسش را به بیانیه بسیار مبهمی که این شرکت در ماه ژوئن ازطریق نشریه Variety منتشر کرد، ارجاع می‌دهند. در بخش از متن این بیانیه نوشته شده:

«اتفاقات چند هفته اخیر، عزم و تصمیم ما برای مقابله با مسائل دشوار اجتماعی را برانگیخته است. جایگاه برادران وارنر در نحوه برخورد با این قبیل مسائل کاملاً ثابت شده است و توجه به تنوع اقلیت‌های فرهنگی در سرتاسر جهان همواره یکی از اولویت‌های مهم این شرکت بوده است. از طرفی ما عمیقاً به آثار داستان نویسان خود که ایده‌های خلاقانه‌ی خود را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند، ارزش قائل هستیم. ما مسئولیت خود در ایجاد همدلی و حمایت از جوامع مختلف را کاملاً درک می‌کنیم و این موضوع در ارتباط با همه افراد و منابعی که محتوای خود را به کمک آن‌ها تولید می‌کنیم نیز صدق می‌کند.»

تصویری از گیم پلی بازی Hogwarts Legacy

درحالی که برادران وارنر تمایلی برای جدایی کامل از رولینگ را از خود نشان نمی‌دهند، به نظر می‌رسد که این شرکت تلاش می‌کند تا با جلب رضایت طرفداران مجموعه‌ی هری پاتر، به‌نوعی بین علاقه‌ی طرفداران به این آثار و عصبانیت و ناامیدی آن‌ها از تفکرات خالق این مجموعه تمایز ایجاد کند. در کل به نظر می‌رسد که تصمیم برخی از طرفداران برای ترویج کمپین عدم حمایت از این بازی درنهایت به ضرر توسعه‌دهندگانی باشد که اصلاً با جی کی رولینگ در ارتباط نیستند. البته این احتمال نیز وجود دارد که بازی نقش آفرینی هری پاتر اصلاً آنطور که انتظار می‌رود موفقیت آمیز واقع نشده این کمپین راه مناسبی برای اظهار اعتراضات نباشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده