نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۲

سونی قصدی برای ارائه بازی‌های بزرگ خود در روز اول عرضه برای PS Now ندارد

جیم رایان به صحبت پیرامون سیاست‌های متفاوت سونی با مایکروسافت در ارتباط با سرویس‌های اشتراکی پرداخته است.

هرچند این روزها می‌توان بازی‌های متنوع و با کیفیتی را در PlayStation Now پیدا کرد، ولی این سرویس سونی همچنان فاصله‌ی زیادی با سرویس مایکروسافت یعنی ایکس ‌باکس گیم پس دارد و مهم‌ترین تفاوت این دو نیز به عرضه‌ی بازی‌های فرست‌پارتی مایکروسافت در همان روز اول انتشار برای گیم‌پس برمی‌گردد؛ موضوعی که در PS Now شاهد آن نیستیم و جیم رایان به‌تازگی به بحث در این زمینه پرداخته است.

شرکت سونی شب گذشته نمایشی بزرگ و جذاب برای بازی‌های پلی ‌استیشن 5 ترتیب داده بود که شامل آثار مختلفی از جدیدترین نسخه‌ی فاینال فانتزی یعنی Final Fantasy XVI تا نمایش گیم‌پلی بازی Spider-Man: Miles Morales و همین‌طور معرفی رسمی نسخه جدید بازی God of War می‌شد. دراین‌میان هرچند مشخص شد بعضی از بازی‌های پلی‌استیشن 5 مثل بازی جدید مرد عنکبوتی و همین‌طور Horizon Forbidden West برای پلی‌استیشن 4 هم عرضه می‌شوند، ولی به نظر می‌رسد سیاست سونی در مورد عرضه‌ی زودهنگام بازی‌های فرست‌پارتی برای PS Now همچنان تغییری نخواهد کرد.

رئیس پلی‌استیشن در گفت‌وگویی با گیمز اینداستری گفته است: «ما پیش از این هم در مورد این قضیه صحبت کرده‌ایم و باز هم باید بگویم که سونی برنامه‌ای برای ارائه‌ی آثار جدید خود روی سرویس اشتراکی پلی‌استیشن در روز اول عرضه ندارد. تولید این بازی‌ها میلیون‌ها دلار خرج برمی‌دارد و گاهی حتی این هزینه به بالای ۱۰۰ میلیون دلار نیز می‌رسد و بنابراین ما عرضه‌ی آن‌ها در روز اول انتشار برای سرویس خود را عملی نمی‌دانیم.»

جیم رایان در ادامه با اشاره به افزایش کیفیت بازی‌های پلی‌استیشن می‌گوید: «ما قصد داریم بازی‌هایی حتی بهتر و بزرگ‌تر از قبل آماده کنیم و امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که این کار را به شکلی پیوسته‌تر انجام دهیم و اکوسیستم خود را روزبه‌روز گسترش دهیم. چنین چیزی با قرار دادن بازی‌ها در روز انتشار روی سرویس اشتراکی ما جور درنمی‌آید و منطقی نخواهد بود. شاید این قضیه برای بعضی دیگر از شرکت‌ها متفاوت باشد و آن‌ها برای این کار دلایل خاص خود را داشته باشند، ولی برای ما این‌گونه نیست.»

نظر شما همراهان زومجی در این رابطه چیست؟ باتوجه‌به تفاوت در سیاست‌های سونی و مایکروسافت، در این زمینه حق را به سونی می‌دهید یا عقیده دارید PS Now هم باید تمام بازی‌های فرست‌پارتی را در همان روز اول عرضه در اختیار کاربران قرار دهد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده