نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳

ریمستر سه‌گانه Mass Effect در یک فروشگاه آنلاین دیده شد

یک فروشگاه آنلاین نسخه بازسازی شده مجموعه Mass Effect را برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ فهرست کرده است.

طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته، شایعات زیادی مبنی بر انتشار ریمستر سه‌گانه Mass Effect برای کنسول‌های بازی به گوش رسیده و حالا به نظر می‌رسد که این اخبار فراتر از یک شایعه بوده‌ است. یک فروشگاه آنلاین پرتغالی مجموعه‌ی Mass Effect Trilogy Remastered را برای تمامی کنسول‌های نسل هشتم فهرست کرده و این درحالی است که الکترونیک آرتز هنوز این بازی‌ها را معرفی نکرده است.

فروشگاه آنلاین Gaming Replay مجموعه‌ی Mass Effect Trilogy Remastered را در فهرست محصولات خود برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ قرار داده که البته این صفحه بلافاصله بعد از پخش شدن این خبر حذف شده است. جالب اینجا است که نسخه نینتندو سوییچ این مجموعه با قیمت پایین‌تری نسبت  به کنسول‌های سونی و مایکروسافت قرار گرفته که معمولاً شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم. در این صفحه، ماه اکتبر به‌عنوان زمان عرضه این بازی‌ها معرفی شده که این مورد نیز برای یک بازی که هنوز معرفی نشده خیلی زود به نظر می‌رسد.

مجموعه Mass Effect Trilogy Remastered در فروشگاه آنلاین

باکس آرتی که برای طرح روی جلد این بازی‌ها در نظر گرفته شده نیز نهایی به نظر نمی‌رسد. در این طرح لوگویی را مشاهده می‌کنیم که در زمان انتشار نسخه اورجینال این بازی‌های برای پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و پی سی مورد استفاده قرار گرفته بود. در ابتدا این مجموعه تنها روی کنسول نسل هفتمی ایکس‌باکس عرضه شده بود اما بعدها و با خرید امتیاز استودیوی BioWare توسط EA در سال ۲۰۰۷، این بازی‌ها برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر شدند.

اگر شایعات ساخت نسخه بازسازی شده سه‌گانه مس افکت حقیقت داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که این مجموعه برای ایکس ‌باکس سری ایکس و اس به همراه پلی ‌استیشن 5 نیز منتشر شود. بایوویر در گذشته اعلام کرده که کار این استودیو با مجموعه مس افکت هنوز به پایان نرسیده و قسمت جدید این مجموعه در استودیو Edmonton کانادا در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد.

تصویری از شخصیت های Mass Effect

نکته قابل ذکر دیگری که در این خصوص وجود دارد، غیبت Mass Effect: Andromeda در این مجموعه است. این بازی که بازخورد خوبی را از سوی منتقدین و طرفداران سری Mass Effect دریافت نکرد، اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود. اتفاقات این بازی چندین سال بعد از وقایع سه‌گانه نخست مس افکت رخ داده و یک پروتاگونیست جدید در داستان آن نقش آفرینی می‌کند. عملکرد ضعیف این بازی موجب شد تا BioWare این مجموعه را به یک وقفه نسبتاً طولانی بفرستد.

Dragon Age 4 پروژه بزرگ دیگری است که در این استودیو جریان دارد. می‌توان گفت که به جز یک کانسپت هنری که چند هفته پیش منتشر شد، تقریباً هیچ اطلاعاتی از این بازی در دست نیست. باید دید که بایوویر چه زمانی تصمیم به اشتراک جزئیات بیشتر درباره پروژه‌های در دست ساخت خود خواهد گرفت.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده