نویسنده: میلاد فاطمی
// یکشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵

ایکس باکس سری اس پیش‌تر در برنامه زنده فیل اسپنسر به‌نمایش گذاشته شده بود

مایکروسافت در اقدامی جالب اعلام کرد کنسول ایکس باکس سری اس دو ماه پیش در لایو فیل اسپنسر نیز حضور داشت، اما به‌دلیل اندازه کوچک دستگاه کسی متوجه آن نشد.

بالاخره پس از مدت‌ها سکوت و شایعات فراوان، مایکروسافت چند روز پیش از دومین کنسول نسل نهمی خود یعنی ایکس باکس سری اس رونمایی و تاریخ و برچسب قیمت نهایی آن را اعلام کرد. این کنسول درواقع برادر کوچکتر ایکس باکس سری ایکس به‌حساب می‌آید و با قیمت ۲۹۹ دلاری خود سعی دارد تجربه بازی‌های نسل نهم را برای طیف وسیع‌تری فراهم آورد.

درکنار قیمت مناسب ایکس باکس سری اس، یکی از بارزترین ویژگی‌های آن اندازه بسیار کوچک دستگاه است؛ تاحدی که در تصاویر مقایسه آن با سایر کنسول‌های عرضه شده، به‌راحتی متوجه اندازه باورنکردنی آن خواهید شد.

حال در همین رابطه و در جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت در اقدامی جالب در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد کنسول ایکس باکس سری اس دو ماه پیش در جریان لایو فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، نیز در قفسه‌‌های کتابخانه او وجود داشت و نمایش داده شده بود، اما به‌دلیل اندازه کوچک کنسول، هیچکس متوجه آن نشد.

حضور ایکس باکس سری اس در لایو فیل اسپنسر و اشاره به اندازه کوچک آن

هرچند اندازه ایکس باکس سری اس برای افرادی که فضای زیادی در خانه یا محل کار خود ندارند، بسیار مناسب است، اما از طرفی نیز باعث حذف امکاناتی شده است. ایکس باکس سری اس برخلاف برادر قدرتمند خود، تنها به‌صورت دیجیتالی بازی‌ها را اجرا می‌کند. از همین‌رو توانایی اجرای بازی‌ها روی حالت 4K واقعی را ندارد. تمام بازی‌ها روی این کنسول با رزولوشن 1440P و روی نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که این میزان تا رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه نیز افزایش پیدا می‌کند.

حال به‌نظر شما کنسول ایکس باکس سری اس با ۲۰۰ دلار ارزان‌تر می‌تواند جایی در فهرست خرید گیمرها قرار گیرد یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با زومجی نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده