نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۵

اعضای سابق راک استار، BioWare و Rocksteady روی بازی Fable کار می‌کنند

تعدادی از سازندگان نسخه‌ی جدید Fable را اعضای سابق استودیوهای بزرگی مثل Ninja Theory و Gearbox تشکیل می‌دهند.

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، نسخه‌ی جدید بازی فیبل (Fable) معرفی شد و هفته‌ی گذشته در جریان رویداد ایکس باکس سری ایکس شاهد نمایش تریلر زیبایی از این محصول استودیو پلی گراند گیمز (Playground Games) بودیم؛ تریلری که هرچند اطلاعات خاصی در مورد بازی نمی‌دهد، ولی حال‌وهوای آن و همین‌طور کیفیت بالای آثار پلی‌گراند باعث می‌شود طرفداران فیبل امید زیادی به بازگشت این مجموعه‌ی محبوب به روزهای اوج خود داشته باشند.

سایت Video Games Chronicle به مناسبت معرفی ریبوت فیبل، نگاهی داشته به اعضای تیم سازنده‌ی بازی و به بررسی سِمَت‌های قبلی آن‌ها در استودیوهای سابق این افراد پرداخته که نشان از حضور طراحان و نویسندگان بازی‌های مطرحی در تیم تولید فیبل دارد. از جمله ویل کندی که به‌عنوان رئیس تیم طراحی فیبل، پیش از این در استودیو راک استار (Rockstar Games) روی Grand Theft Auto V و GTA Online کار کرده و طراح مرحله و همین‌طور طراح ارشد مأموریت‌های آنلاین این بازی بوده است.

خوان فرناندز دسایمن یکی دیگر از این افراد است که سابقه‌ی کار با استودیو نینجا تئوری (Ninja Theory) را به‌عنوان طراح ارشد بازی هل بلید (Hellblade) داشته و اکنون یکی از طراحان ارشد نقش‌آفرینی جدید مایکروسافت محسوب می‌شود. همین‌طور هانتر رایت که به‌عنوان طراح ارشد مأموریت‌های فیبل ایفای نقش می‌کند، در گذشته تجربیات زیادی در استودیو گیرباکس (Gearbox Software) داشته و طراح مراحل سری بازی بوردرلندز (Borderlands) بوده است.

مارتین لنکستر را طرفداران بتمن به‌عنوان نویسنده‌ی بازی Batman: Arkham Knight محصول استودیو راک استدی (Rocksteady) می‌شناسند و او این روزها وظیفه‌ی کارگردانی بخش‌های روایی و داستانی فیبل را عهده‌دار است. همچنین درکنار او دو تن دیگر از اعضای سابق راک‌استدی هم در تیم تولید فیبل حضور دارند، یعنی کریگ اوونز که از نویسندگان اصلی این بازی محسوب می‌شود و کیم مک‌اسکیل که او هم جزو نویسندگان ارشد پروژه است.

آدام اولسن که پیش از این در یوبیسافت (Ubisoft) مشغول به کار بوده، در حال حاضر سمت طراح ارشد محیط‌های فیبل را برعهده دارد و تام ایزاکسن هم که طراح ارشد شخصیت‌های بازی است، در گذشته سابقه‌ی کار در شرکت‌هایی مثل یوبیسافت و Creative Assembly را داشته است. همین‌طور یکی دیگر از طراحان اصلی مراحل بازی اسکاتی براون است که پیش از این در استودیو بایوور (BioWare) روی بازی Mass Effect 3 کار کرده بود و در تولید Dead Space 2 هم نقش داشت.

درکنار این‌ها، افراد دیگری هم در ساخت فیبل دخیل هستند که پیش از این روی بازی‌های Horizon: Zero Dawn ،Star Wars Battlefront II و نسخه‌های چهارم و پنجم بازی Metal Gear Solid کار کرده بودند و اکنون عضوی از تیم پلی‌گراند هستند که وظیفه‌ی دشواری برای احیای فیبل دارد و مایکروسافت حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده است؛ استودیویی که پیش از این با تولید سری بازی‌های فورزا هورایزن (Forza Horizon) تعدادی از بهترین ریسینگ‌های این سال‌ها را ارائه داده و این روزها وظیفه‌ی خلق یک نقش‌آفرینی بزرگ و جذاب را برعهده دارد.

به‌نظر می‌رسد هنوز فاصله‌ی زیادی تا انتشار نسخه‌ی جدید بازی فیبل داریم؛ مجموعه‌ای که سال‌ها از انتشار آخرین نسخه‌ی آن می‌گذرد و قرار است برای ایکس‌باکس سری ایکس و کامپیوتر عرضه شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده