نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

نسخه جدید Fable یک بازی MMO نیست اما احتمالا از المان‌های بازی‌های آنلاین استفاده کند

دو منبع موثق و مطلع از ایکس‌باکس تأیید کردند که نسخه جدید Fable یک بازی نقش آفرینی MMO (یا چندنفره آنلاین کلان) نخواهد بود اما استودیوی Playground Games هنوز به شایعات واکنش نشان نداده است.

اخیرا خبری مبنی بر این که بازی جدید Fable که استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) مشغول ساخت آن است، یک بازی MMO خواهد بود، در رسانه‌ها خبرساز شده بود. بازی‌های چندنفره آنلاین کلان یا Massively Multiplayer Online که به اختصار MMO نامیده می‌شوند، به‌صورت آنلاین قابل انجام هستند و تعداد زیادی بازیکن می‌توانند در یک سرور از این بازی‌ها به رقابت یا همکاری بپردازند.

اما در شرایطی که هنوز منابع رسمی استودیوی پلی‌گراند گیمز هیچگونه اظهار نظری را در خصوص این شایعات مطرح نکردند، چند اینسایدر قابل اعتماد از تیم ایکس‌باکس به تکذیب این خبر پرداخته‌اند. جز کوردون (Jez Cordon) یکی از نویسندگان ارشد وبسایت Windows Central و همچنین Klobrille، از اینسایدرهای شناخته شده توییتر و ResetEra تأیید کردند که Fable یک بازی اکشن و نقش آفرینی بوده و چند المان محدود از گیم‌پلی آنلاین و کو-آپ در آن گنجانده شده است. لذا فعلاً MMO بودن این بازی تکذیب شده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بازی جدید Fable که پنج‌شنبه شب و در خلال رویداد رونمایی از بازی‌های جدید ایکس‌باکس سری ایکس (Xbox Games Showcase) با تیزر کوتاهی به نمایش گذاشته شد، به احتمال زیاد یک نسخه ریبوت از سازندگان مجموعه محبوب Forza Horizon خواهد بود. این نخستین باری است که استودیوی پلی‌گراند گیمز روی یک بازی RPG کار می‌کند؛ اما کارنامه سوابق توسعه‌دهندگان این تیم بسیار درخشان بوده و در خصوص پروژه جدید آن‌ها نیز هیچگونه نگرایی وجود ندارد.

دورنمای شهر بازی فیبل (Fable)

اکثر بازی‌هایی که در رویداد آنلاین مایکروسافت رونمایی شدند، هنوز زمان زیادی تا عرضه رسمی خود در پیش دارند و به نظر نمی‌رسد که Fable نیز از این امر مستثنی باشد. هرچند استودیوی Playground Games نیز از سال ۲۰۱۸ تاکنون هیچ بازی جدیدی را منتشر نکرده و به نظر می‌رسد که تمرکز کامل این تیم روی این پروژه‌ی بزرگ معطوف شده است. خودِ مایکروسافت درباره بازی Fable گفته که این بازی «یک شروع کاملا تازه» برای این مجموعه نقش‌آفرینی بزرگ و تحسین‌شده خواهد بود. بااین‌حال، نه ناشر و نه استودیوی سازنده بازی اطلاعات بیشتری درباره آن ارائه نکرده‌اند.

اوایل نسل فعلی بازی‌های ویدیویی بود که قرار بر ساخت یک دنباله جدید برای مجموعه‌ی Fable گذاشته شد؛ اما تعطیلی استودیو لاین‌هد (Lionhead Studios)، تیم قبلی توسعه‌دهندگان این سری، منجر به لغو پروژه ساخت Fable Legends شد. باید دید که آیا پلی‌گراند گیمز نیز از کانسپت‌های بازی Legends الهام خواهد گرفت یا اینکه به‌دنبال یک داستان جدید خواهد رفت.

نسل جدید بازی Fable برای پی سی و ایکس‌باکس سری ایکس منتشر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا ایکس‌باکس وان نیز این بازی را دریافت خواهد کرد یا خیر.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده